2,0t tar ingen lmm men därimot så har 2,0 sug lmm osäker på 2,3 sug. Lite snabb info om felkoder:
1:Sätt i tändningen i läge OFF
2:Sätt i tändningen i läge ON
3:CHECK ENGINE-lampan ska :
*Lysa med fast sken under ca 3 sek.
*Vara släckt under 3 sek.
*Lysa med fast sken under ca 3 sek.
*Slockna under ca 2 sek. (Förvarning om att blinkkod kommer)
4:CHECH ENGINE-lampan blinkar ett antal 0,4 sek. korta blinkningar.(Kommer det fler felkoder,släckslampan under 2sek.)
5:Efter sista blinkkoden släcks CHECH ENGINE-lampan under 3 sek. och tänds igen under 3 sek. Därefter upprepas blinkkoderna så länge tändningen är i läge ON.
ANTAL
BLINK FUNKTION
2 Tryckgivare, inloppsluft
3 Tempgivare, insugningsrör
4 Tempgivare, kylarvätska
(Givaren till styrdonet)
5 Spjällägesgivare
6 Syresensor
7 Adaption
8 Urluftningsventil
9 Styrdon internt fel
Du kan åtgärda problemet och sedan släcka felkoden/erna genom att lossa batterikabeln. Däremot så krävs Saabs diagnostikverktyg Tech 2 för att "nolla" felkoderna helt,dessa ligger kvar i minne.
så vid sex blink så är det lambdan
Senast redigerat av camry_hallberg (27 maj 2009)
JBR (Jimmys bil o rondell)