3777
Sök

Varför hatar alla polisen så mycket!?

blacken
20 april 2009
Dudemeister skrev:
Nehe skrev:
text...

Sådär ja! Kunde inte ha skrivit det bättre själv!

Vad polishatande personer inte förstår är att polisen själv bara är människor.
När dessa personer gnäller på polisen så gnäller ni på rötäggen, som finns i alla yrken, dvs ni drar alla över en kam! Mycket dålig stil hmm

När ni sedan klagar på att ha fått "Vi har inte tillräckligt med resurser" till svar så är det faktiskt sant, polisen är underbemannad.

Sluta klaga och inse att den där trafikpolisen som eventuellt stoppar er faktiskt tar order från högre instanser..

Visst så är det en individ i en uniform, men en uniform tar man på sig, respekt den förtjänar man. Det finns dom i länsmans kåren som inte "sköter sig" om man så säger och det verkar vara en stark ovilja  inom kåren och dess ledning att stävja dessa individers framfart på sin framfart. Är det sedan så konstigt att det förekommer en viss "ovilja" hos menige man gentemot länsman, "ingen rök utan eld" heter det ju.

Vill dom ses som individer så får dom börja att vara det också..

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
20 april 2009
De är få poliser som man mött som jag känner är människor också, även om det finns ett regelverk måste man kunna använda sitt sunda förnuft även när man är i tjänst.
Jag har under de 10år jag haft körkort aldrig mött en bilintresserad polis, har till dags dato mött två poliser som jag fått ett trevligt bemötande av och dom känner jag privat. Har dock aldrig blivit stoppad av dom i tjänsten så jag vet inte hur de är där haha.
Av äldre poliser upplever jag mest avundsjuka, svårt att sätta sig in i deras tankesätt men de känns lite grann "bara för att jag aldrig haft en fin bil när jag var ung så ska jag jävlas lite extra, hmmm hur ska föra fram mitt sedvanliga "hur var de här då" på mitt mest auktoritära sätt"

Men jag förstår att de är svårt att vara polis precis som parkeringsvakt, de är en fin gräns mellan att göra sitt jobb och att vara en praktarsel. Är man för slapp gör man ju inte sitt jobb men å andra sidan så är det ju ett jobb utan resultatkrav, man kan inte sätta upp att vi ska plocka in minst 63 pers i fyllecell ikväll.. Cops är ju kul att titta på iaf cool

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

660 Inlägg
20 april 2009
Jag hatar polisen, det står jag för! Dock kallar jag dom inte för olika saker eller käftar imot och annat när dom stoppar mig... Tycker dock dom inte har någon anledning att åka efter mig hela tiden och vinka in mig 10 gånger per dag...  Jag ska skriva några historier som hänt mig under mitt första år med körkort som fått mig att bygga upp mitt hat mot poliserna!

Historia 1 skrev:
En sak som fick mig att bli riktigt förbannad en gång var när jag var ute och åkte runt med några polare, efter ett tag svänger en polisbil ut bakom oss och med en jävla fart (en bra bit över 100 på 50 väg) satte dom fart efter oss.. Dom låg bakom oss i några kilometer och självklart höll jag hastigheten.. Jag brukar tlll och med åka 20 - 30 km/h under hastighetsbegränsningen på helgerna inne i stan för man "crusar" juh eller hur? Efter ett tag så slänger dom på helljusen och blåljusen och det var bara att svänga in till kanten..
Poliserna kommer fram med handen på pistolen och knackar på rutan med sin maglight samtidigt som han tar 2 kliv bakåt, jag vevar ner rutan lungt och fint.. jag har stängt av bilen och sitter med bältet på då kommer han fram lyser mig rätt i ögonen utan anledning med ficklampan (Det var ljust ute pga alla gatulampor) men jag kunde inte se han pga han ficklampa.. Han fråga efter körkortet vilket jag redan hade tagit fram..

Han står och kollar noga och länge på kortet sen frågar han om det är min bil etc etc och självklart var det min bil. jag står som ägare och allt så den kunde juh inte bli mer än min så jag sa bara liksom "Ja det är väll klart, du har juh mitt körkort det borde du väll se för jag antar att ni kolla upp bilen innan ni stanna mig?" får till svar "Ja det är klart vi har kollat upp bilen", sen kommer det två poliser till fram till bilen och helt utan förvarning rycker dom upp båda dörrarna på höger sida, det var 3 personer till i bilen, och kräver att dom ska se deras legitimation samtidigt som båda polisernas händer vilar på pistolerna.. Men blir liksom lite skraj och tänker "ne va fan är det som händer nu då?!" och man liksom blir helt skakis i kroppen för inte fan brukar poliserna vara så här att dom står och fingrar på vapnena :S Det var min första gång som jag blev stoppad sen jag tog B-kortet så jag visste inte hur kontollerna går till.

Det kom fram en annan polis, dom hade tydligen fått förstärkning så nu var dom 6 poliser som omringade bakdelen av min bil och frågade mig igen om det var min bil och jag svara han precis som jag sa till den andra att ja det var min bil.. Jag till och med vände mig om till polisen som ryckt upp bak dörren och sa till denna att det är min bil så inte hon också skulle fråga (Det tog iofs bara 10 min sen fråga hon om det var min bil också så jag fick förklara en gång till) Efter det så fick alla i bilen (Det var bara jag med leg) rabbla upp sina personnummer sina föräldrars personnummer som dom kolla upp på platts att det stämde sen skrev dom upp i ett anteckningsblock vad vi hade för kläder på oss hårfärger etnisk bakgrund ja allt!
Och efter ca 40 min fick vi äntligen åka!

Historia 2 skrev:
En annan gång fick jag äran att köra en dodge RAM som hade stylats till en exakt kopia av A-teams bil.. Denna buss körde jag till den plats jag blev tillsagd av ägaren och ställde ifrån mig bilen.. Jag gav nycklarna till en kompis av ägarna och gick därifrån för att pissa.. Jag stod och pissa samtidigt som jag hörde väldigt hög musik? jag stod där och undra vem fan är det som spelar nu så här dags? ja jag pissa iaf klart och gick tillbaka och ser då på vägen tillbaka att personen jag gav nycklarna till hade hoppat in på passagerarsidan och satt och drack öl samtidigt som han på högsta volym spela musik och det var juh inte den minsta anläggningen i den bilen så polisen kom direkt på plats... Jag var borta kanske 5 min och pissa för jag var tvungen att gå en bit för att göra det..

Iaf vem är det som får skulden för musikspelningen då? Jo jag för dom tjafsade om att det var mitt fel och bla bla bla tror inte själv dom hade någon aning om vad dom snackade om men det hela slutade iaf att jag fick gå därifrån om jag skrev på en bot på 1 000 kr anars hade jag fått följa med in på stationen och dom börja anklaga mig för att jag hade sålt öl och sprit till minderåriga (Jag var 18 år) och att jag smugglade från tyskland och dom skulle minsann sätta dit mig om jag inte skrev under och det blev ett jävla liv.. kunde juh inte göra så mycket annat än att vika mig och skriva på, dock fick polaren betala hela boten.

Historia 3 skrev:
Detta hände inte mig utan en jag känner.. Jag var dock med och bevittnade hela saken, visst poliserna gjorde sitt jobb men måste dom vara så otroligt våldsamma? Iaf så var en kompis till mig ute och åkte moppe utan hjälm, klockan var stax innan tolv och han skulle köpa cigg så han åkte till närmaste kiosken som låg typ 2 km bort.. Dock såg poliserna han när han åkte förbi dom och så klart satte dom efter men min kompis åkte upp på cykelbanan och över en gång bro men då hade poliserna redan ropat på förstärkning så det kom en bil på cykelbanan som stanna på andra sidan bron och blocker den liksom samtidigt som dom hoppa ut med dragna vapen och skrek åt han att han skulle lägga sig ner med händerna synliga och åter igen blev det ett jävla liv på poliserna.. Tänk er själv en gångbro med 2 polisbilar som blockerar varsin ände av bron med bilar och dragna vapen och blåljus och allt.. Man kunde juh inte göra något häller.. man vågade inte göra nått! Poliserna kasta sig över polaren och satte handfängsel på han och så fick han åka polisbil bort, tänkt er.. bara för att han inte hade någon hjälm och försökte köra ifrån dom på cykelbanan? När han kom tillbaka hade han MYCKET mera skador på kroppen än vad han hade när han åkte iaf, dom säger att det var han själv som gjorde skadorna när han kämpa imot men vi såg att han inte gjorde ett skit förutom att lyda deras order...

Historia 4 skrev:
Detta hände mig när jag var 15 år, jag hade fått en moppe när jag fyllde.. en Rieju Drac och jag var så glad! Jag åkte typ jämt och överallt med den för moppen var mitt allt (Det var så mitt intresse för fordon börja) och en dag när jag var ute och åkte.. klockan var typ 3 på natten och det var dags för alla att åka hem så gjorde jag en kompis sällskap, jag åkte brevid henne i typ gångfart då och då står det en polisbil utanför banken och jag såg klart och tydligt att dom kollade på mig, jaja tänkte jag dom får väll kolla då.. efter att jag följt kompisen hem så var det dags för mig att åka hem också och jag svängde ut från lägenhetsområdet där hon bodde och vipps dyker en polisbil upp framför mig, dom stod bakom hörnet och lurade så jag fick tvärnita och ramlade nästan för jag råka låsa framdäcket och ut flyger 4 poliser och två av dom greppar tag i moppen medans en annan rycker ur nyckeln, sen kommer det en polis.. det syntes att han var lite äldre än dom andra kändes som värsta ww2 filmen med Leibstandarte och hitler typ och kollar på mig och nästan ger mig en order att jag ska ta av mig hjälmen

Jag sitter blixstilla på moppen och är typ chockad över hur brutal deras metoder är, efter kanske 3 - 4 sekunder som kändes som timmar så tar jag av mig hjälmen och lyckas stamma fram "v-va ä-äär de-t-t som ä-ä-r feel?" och dom bara kollar på mig och alla ser så där jätte allvarliga ut, 3 killar lika stora som mickael samuelsson och en som liknande hitler fast utan mustachen då stod nu runt moppen och efter ett tag säger dom är det du som är ****** Söderqvist? "J-ja det är jag, är det nå-ågot fel?"

då står dom och kollar länge länge och sedan säger dom har du leg, och inte har jag något legitimation.. det ända lägget jag har är juh ett pass och inte åker jag runt med det? Självklart hade jag EU-moppekortet med mig så jag förklara att det var det ända jag hade och dom sa att det får väll duga då så dom kolla det och det var enligt dom "äkta" sen börja dom fråga om jag visste varför dom stoppa mig och allt och jag hade juh ingen aning? jag hade juh bara varit ute i trafiken typ 3 - 4 veckor så jag var värsta färskingen... det var tydligen för att när jag följde kompisen hem så åkte jag (i gångfart) på en cyckelbana vilket inte var tillåtet med en EU-moped.. Ok sa jag det var bra att ni sa det så jag inte gör om misstaget igen sa jag och försökte låta lite oskyldig liksom (jag visste juh att jag inte fick åka på cykelbana) och kanske slippa få böter.. Men nej då, då kom det "Det blir böter på det här", och då blev det liksom bara "jaha, ja jag förstår *Suck*"

Men då blev verkade det som om polisen blev lite illa berörd? Har ingen aning om vad som hände här men helt ur det blå så skulle han se försäkringsbevis och ägarbevis och allt möjligt på moppen, självklart hade jag inte det med mig då jag åkte i badbyxor och t-shirt så liksom vart skulle jag kunna ha det någonstans? Då kom det, det blev ett jäävla liv på polisen och dom skulle testa moppen och mäta hur fort den gick och dom skulle skicka in moppen på polisstationen om jag inte sammarbeta och skulle dom beslagta den så skulle jag få tillbaka den när jag fyllde 18 och en massa skit, han skrek så jävligt så det bara flög saliv, vad skulle jag göra nu? Jag bara stod och titta på han medans dom andra höll fast mopeden, jag var ärligt rädd här... Man såg också på dom andra poliserna att dom börja titta på varandra och skaka på huvet liksom ungefär som att "Ja nu början han igen" kändes typ som att det inte var ovanligt att han blev så iaf.. Fick i alla fall åka därifrån efter 1 1/2 timme, detta var nog det värsta jag varit med om när polisen är inblandade

Jag har måååånga flera berättelser men dessa berättelser är dom som fått hatet mot polisen att växa ordentligt! Jag kan inte säga att alla poliser är dåliga poliser men nästan alla poliser försöker skrämmas.. Känns som om dom vill att man ska vara rädd för dom, inte att man ska respektera dom utan det känns som att dom mår bra av att man är rädd och inte vågar säga ifrån eller liknande.. Ne fy fan poliskåren borde förnyas med bättre folk! Finns skittrevliga poliser, varför inte anställa flera sånna eller ge dom otrevliga kicken?

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Varningar. 36
1 200 Inlägg
20 april 2009
Jag hatar inte alla poliser, bara dom som hatar mig.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

1 150 Inlägg
20 april 2009
stor del av dom som blir poliser har vart mobbade mm när dom var mindre och sen vill dom hävda sig senare i sitt liv så är de bara finns en undersökning om detta kommer inte ihåg hur många % de va men de var ganska mkt!

huh?
10 427 Inlägg
20 april 2009
Inte särskilt polisfientlig men här har vi en lustig låt som berör ämnet litegrann:

"Det finns en grupp i vårat land som kan skjuta eller så dig min vän
Utan att nåt straff hämta sen
"

Alla har väl blivit slagna av polisen utan någon anledning.., eller? wink

3 650 Inlägg
20 april 2009
vad skulle man göra utan polisen, ingen "säkerhet" å ingen spänning wink
Senast redigerat av Kesler (20 april 2009)

235 Inlägg
20 april 2009
Dom förstör bilträffar och all rolig big_smile

Bmw, när du älskar att köra!

58 Inlägg
20 april 2009
Dom kanske skulle klara sig bättre om dom tog tag i de brott som retar allmänheten. För mig är polisen ett ställe man måste kontakta för att kunna få ut försäkringspengar, och det är många med mig som tycker lika dant. Att bli utsatt för brott och veta att polisen kommer inte ens att brysig om det. Polisen har lagt över bördan på försäkringsbolagen och vilk är det som får betala för det? Jo vi som har blivit bestulna, misshandlade ect. Så om "blåbären" kundet ta och flytta röven ur "diskobilen", kasta donuten och kaffet och ta tag i buset så kanske allmänheten skulle få en annan uppfattning om dom. Men det verkar dom ju uppenbart inte vara intresserade av, det är ju lättare och mindre ansträngade att skita i saker änn att göra något åt det. Hade jag haft den filosofin i mitt jobb hade jag inte haft något.

Den som har mest prylar när han dör, VINNER!

74 Inlägg
20 april 2009
Jag har inte läst tråden utan enbart första inlägget.

Lagar finns av en anledning! Polisen är statens verktyg att se till så att dessa lagar och regler efterföljs! Kör ni olagligt så ta smällen för fan! Hur jävla kul vore det o leva i ett samhälle utan lagar? Du kanske påstår att det är roligt och skitbra men sen när vem som hellst kan mörda dig,sälja dig,våldta dig osv utan att bli straffad för det så lovar jag att det inte är kul -.- Tänk lite förfan! Har vi inga lagar åker samhället tillbaka till Stenåldern.

Eller rent trafikmässigt, Inga skyltar gäller,Inga hastighetsbegränsningar,Köra i vilket körfält som helst...
Det håller inte och dom som inte fattar det kan ju omyndigförklara sig direkt.

Mvh

Fritidsutforskare på heltid

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
20 april 2009
Elda skrev:
alexm- skrev:
kanske kan vara för att dom gärna kör mot rött, körförfort utan utryckning/blåljus. har sätt många poliser i stan göra detta och det gör att man inte har någon som hälst respekt för de som är makt missbrukare

hur vet du att det är utan uttryckning då? är du synsk?

det brukar vara ganska självklart när man ser dom slår på saftblandaren för att åka över och sedan stänger av och smyger vidare
eller åker 180km/h för att hinna till mc donalds innan dom stänger

om man ska hålla i lagarna ska man fan följa lagarna själv

jag hatar poliser pga jag upplev och sätt så mycket fiffel och våldsamheter från deras sida

vet tillfällen där t.o.m planterat bevis bara för att sätta åt folk
visst man kan tro att det bara händer i filmer men har en polare som själv råkat ut för det..fanns inte på några foton från en plats polisen varit och tagit kort på
men bokfört som bevis från samma plats fanns en tröja som inte ens var i närheten av platsen
lite skumnt va?
har polare som fått tänder utslagna av polise
ner tryckta i bakluckan på deras egna bil pga dom varit sura
listan kan göras lång

Kör fort så hinner inget hända...

74 Inlägg
20 april 2009
Det finns makmissbrukare, Men det är bara omogna idioter som drar alla över en kam! Dom behöver bevis för att säta dit någon, Det är inte alltid så lätt att fixa fram, Tex vid en våldtäckt? Hur ska du då bevisa det? Kanske bara är en tjej som ångrar sig?

Fritidsutforskare på heltid

4 586 Inlägg
20 april 2009
dom får gärna vara med och ta hand om dom som kastar burkar o flaskor runt om på träffar.mm

jag har inget emot polisen alls ifall jag gjort något fel så får jag ta straffet. Dock så kör dom allt för sakta på 50 vägar

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 april 2009
r-ted skrev:
Polisen följer ett regelverk.

Alltså dom sköter sitt jobb!

Precis det är så det borde vara.  Man blir dock irriterad när de tänjer regelverket, ljuger och jäklas för att sätta dit någon.

Poliser har oerhört stor makt och blir trodda i rätten på ett helt annat sätt än vi civila. Det gör att man blir irriterad när de inte kan hålla sig till sanningen.

Exempelvis hastighetskontroller där jag själv blivit invinkad och satt i polisbilen och lysnade på radion, samtliga bilar mättes på ca 100meters avstånd, men i platsprotokollet som jag begärde ut stod det 250-300m på samtliga.  Inga stora grejor men det är ändå förfalskade siffror.

De plockade in min kompis en kväll, han var inte speciellt full, han tyckte dem gjorde fel naturligtvis och spelade in hela samtalet. Polisen tar hans mobil och raderar inspelningen.

Finns hur många exempel som helst.   Det är saker som dessa som gör att man hajjar till och får klumpen i halsen varje gång man ser en polisbil istället för att känna sig trygg. Som när man ser flygvapnet susa förbi, så känner jag mig glad för att Griparna är ute och vakar över mig.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Aktad Medlem
301 Inlägg
20 april 2009
Jag uppskattar polisen. De har då gjort mer gott än ont mot mig.

16 197 Inlägg
20 april 2009
de få ggr man har behövt hjälp av dom så har de ju taigt 100 år innan som kommit så då har man fått lösa de själv, men när man väl inte vill att dom ska dyka så nå fan står dom där.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
20 april 2009
lelleal skrev:
stor del av dom som blir poliser har vart mobbade mm när dom var mindre och sen vill dom hävda sig senare i sitt liv så är de bara finns en undersökning om detta kommer inte ihåg hur många % de va men de var ganska mkt!

det är ungefär som jag oxå känner..finns inte många normala poliser dom är lätt räknade
och det måste bero just på det du skriver att dom blivit moppade så dom måste hävda sig nu idagens läge

dom värsta jävlarna är dom kvinnliga
men när det väl gäller backar dom som små skygga möss

när en släkting tog ett rattfyllo som hade hela familjen ville dom att släktningen stog kvar
för dom kände sig i underläge
bra med poliser som är rädda för några fyllon

har själv funderat om jag inte höll på att bli skjuten härom dagen av en tjejpolis
som tog 3steg bakåt och la handen på pistolen när jag klev ur min bil och gick 3steg mot polisbilen
men när dom står där med upp backning står dom och käftar och har sig som värsta idioterna
helt utan anledning oavsätt hur trevlig och korrekt man kan vara

Kör fort så hinner inget hända...

44 Inlägg
20 april 2009
Growe skrev:
lelleal skrev:

det är ungefär som jag oxå känner..finns inte många normala poliser dom är lätt räknade
och det måste bero just på det du skriver att dom blivit moppade så dom måste hävda sig nu idagens läge

när en släkting tog ett rattfyllo som hade hela familjen ville dom att släktningen stog kvar

har själv funderat om jag inte höll på att bli skjuten härom dagen av en tjejpolis
som tog 3steg bakåt och la handen på pistolen när jag klev ur min bil och gick 3steg mot polisbilen
men när dom står där med upp backning står dom och käftar och har sig som värsta idioterna

lägg ner
...
Senast redigerat av urikai (20 april 2009)

allt som behövs är en 1 och en 0

DFFL
9 020 Inlägg
20 april 2009
urikai skrev:
Growe skrev:
lelleal skrev:

lägg ner
...

Seriöst, får inte poliser känna rädsla eller?
Isåfall så kan vi ju börja skicka ut Robocops för att patrullera.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Soffliggare
83 Inlägg
20 april 2009
Dom gör ju bara sitt jobb och som med alla andra människor så finns de både trevliga personer och otrevliga personer

Sök