Historia 4 skrev:
Detta hände mig när jag var 15 år, jag hade fått en moppe när jag fyllde.. en Rieju Drac och jag var så glad! Jag åkte typ jämt och överallt med den för moppen var mitt allt (Det var så mitt intresse för fordon börja) och en dag när jag var ute och åkte.. klockan var typ 3 på natten och det var dags för alla att åka hem så gjorde jag en kompis sällskap, jag åkte brevid henne i typ gångfart då och då står det en polisbil utanför banken och jag såg klart och tydligt att dom kollade på mig, jaja tänkte jag dom får väll kolla då.. efter att jag följt kompisen hem så var det dags för mig att åka hem också och jag svängde ut från lägenhetsområdet där hon bodde och vipps dyker en polisbil upp framför mig, dom stod bakom hörnet och lurade så jag fick tvärnita och ramlade nästan för jag råka låsa framdäcket och ut flyger 4 poliser och två av dom greppar tag i moppen medans en annan rycker ur nyckeln, sen kommer det en polis.. det syntes att han var lite äldre än dom andra kändes som värsta ww2 filmen med Leibstandarte och hitler typ och kollar på mig och nästan ger mig en order att jag ska ta av mig hjälmen
Jag sitter blixstilla på moppen och är typ chockad över hur brutal deras metoder är, efter kanske 3 - 4 sekunder som kändes som timmar så tar jag av mig hjälmen och lyckas stamma fram "v-va ä-äär de-t-t som ä-ä-r feel?" och dom bara kollar på mig och alla ser så där jätte allvarliga ut, 3 killar lika stora som mickael samuelsson och en som liknande hitler fast utan mustachen då stod nu runt moppen och efter ett tag säger dom är det du som är ****** Söderqvist? "J-ja det är jag, är det nå-ågot fel?"
då står dom och kollar länge länge och sedan säger dom har du leg, och inte har jag något legitimation.. det ända lägget jag har är juh ett pass och inte åker jag runt med det? Självklart hade jag EU-moppekortet med mig så jag förklara att det var det ända jag hade och dom sa att det får väll duga då så dom kolla det och det var enligt dom "äkta" sen börja dom fråga om jag visste varför dom stoppa mig och allt och jag hade juh ingen aning? jag hade juh bara varit ute i trafiken typ 3 - 4 veckor så jag var värsta färskingen... det var tydligen för att när jag följde kompisen hem så åkte jag (i gångfart) på en cyckelbana vilket inte var tillåtet med en EU-moped.. Ok sa jag det var bra att ni sa det så jag inte gör om misstaget igen sa jag och försökte låta lite oskyldig liksom (jag visste juh att jag inte fick åka på cykelbana) och kanske slippa få böter.. Men nej då, då kom det "Det blir böter på det här", och då blev det liksom bara "jaha, ja jag förstår *Suck*"
Men då blev verkade det som om polisen blev lite illa berörd? Har ingen aning om vad som hände här men helt ur det blå så skulle han se försäkringsbevis och ägarbevis och allt möjligt på moppen, självklart hade jag inte det med mig då jag åkte i badbyxor och t-shirt så liksom vart skulle jag kunna ha det någonstans? Då kom det, det blev ett jäävla liv på polisen och dom skulle testa moppen och mäta hur fort den gick och dom skulle skicka in moppen på polisstationen om jag inte sammarbeta och skulle dom beslagta den så skulle jag få tillbaka den när jag fyllde 18 och en massa skit, han skrek så jävligt så det bara flög saliv, vad skulle jag göra nu? Jag bara stod och titta på han medans dom andra höll fast mopeden, jag var ärligt rädd här... Man såg också på dom andra poliserna att dom börja titta på varandra och skaka på huvet liksom ungefär som att "Ja nu början han igen" kändes typ som att det inte var ovanligt att han blev så iaf.. Fick i alla fall åka därifrån efter 1 1/2 timme, detta var nog det värsta jag varit med om när polisen är inblandade