3724
Sök

laservarnare

128 Inlägg
5 april 2006
Trådstartare
Hey detta inlägget riktas mot alla fartdårar:)
Har ni provat sånna laservarnare? reagerar dom i tid, vilken är bäst?
Vad får man för straff om man ertappas med en sådan?
Bara ös på med all info ni har:P
Mycket tacksam för svar!

dom hittas på http://www.laservarnare.com/

Burn IF performance

32 Inlägg
5 april 2006
tjenare jag har en cobra varnare funkar mycket bra = ) man kan ställa in känsligheten på den..
den har då räddat mig från fortkörningsböter så nog funkar den alltid = )
den har röstvarning och allt

-==bmw==-

95 Inlägg
5 april 2006
Jag har me funderat på att skaffa en laservarnare....men känns inte som jag skulle kunna lita på en sån till 100%. Men det är ju bra i vilket fall som hellst, förhoppningsvis slipper man dom där dumma böterna när man kör i 100 på 90-väg typ.

Rallyförare
1 075 Inlägg
5 april 2006
Bra grej, finns en tråd om detta redan här på garaget.
Kan även nämna att dom UTRUSTADE kameraskåpen lätt urskiljs ifrån dom TOMMA då dom använder sig av radarteknik. I måndags satt det en kamera i skåpet utanför flemmingsberg i STHLM, riktningen MOT TUMBA....
Akta er.. smile

128 Inlägg
6 april 2006
Trådstartare
okey, men hur och var ska dom sitta för att fungera, är dom lätta att gömma om man skulle bli stoppad av fabror blå? känner polisen av laservarnaren?

Burn IF performance

Rallyförare
1 075 Inlägg
6 april 2006
Polisen har en apparat som känner av laservarnare, denna varnare som jag har känner av om sådan apparat används och stänger av sig automatiskt.
Men å andra sidan så sitter den med ett snabbclips i framrutan, man trycker på en knapp så lossnar den och man kan lägga den i fickan.
Om du trots detta missar att gömma den och polisen ser den så är det lämpligtvis en bluetooth handsfree eller dylikt, dom behöver nämligen en husransakan för att leta igenom bilen om du inte inbjuder dom förstås...
Placering längst upp i framrutan funkar bra för mig...

MVH / Johan
Senast redigerat av carnageman (6 april 2006)

128 Inlägg
7 april 2006
Trådstartare
var är det för varnare du har då carnageman? ja vill ha en som man verkligen kan lita på. är det någon som har provat sprayen som gör regestreringsskylten osylig för fartkameror? funkar det llr är det bara hokus pokus?

Burn IF performance

Rallyförare
1 075 Inlägg
7 april 2006
Jag har en Whistler 1745 varnare, sprayen fungerar oftast bra, dock endast i mörker då bilden blir överexponerad av blixten. En kamera fungerar som ett människo-öga, ingen skillnad.
Solskyddet funkar bra. Har dom inte ansiktet på bild så har dom ingen fortkörare att sätta dit.
Tullkepsar med cirka 90graders vinkel & cirka 15cm utstick fungerar bra mot biltullar.
Du som klagar på höga bensinskatter: Etanol-konvertera bilen ( www.etanol.nu ) och se till att rösta rätt i nästa val. Vänsterkartellen är bilistfientliga med sina höga bilägarskatter, dvs trängselskatt, vägskatt, drivmedelsskatt. Visste du att bara 4:- är priset på en liter 95oktan bensin. resten upp till 11.06:- är gammal ohedlig socialdemokratisk skatt...
Kanske inte blir så mycket billigare att åka etanol men man kan ju skratta åt att Persson & hans hösäckar till partikollegor inte får ut mera än 1.40:- per liter såld etanol....
Inte undra på att dom vill förbjuda etanol i vanliga bilar big_smile.
Jag köper min soppa för 5:- litern.
Men det gör troligtvis inte du....
Så rösta rätt nu i valet som kommer big_smile
Senast redigerat av carnageman (7 april 2006)

128 Inlägg
9 april 2006
Trådstartare
ja ska rösta så blått de går,, Sverigedemokraterna:D då kanske de blir nån jälva reda. tack för alla svar

Burn IF performance

279 Inlägg
9 april 2006
lånar tråden lite:) nån som vet ungfär hur långt ifrån dom fungerar? det står ju 500-2000meter. men det brukar ju alltid vara i överkant på siffror från försäljare. o 500meter e ju knappt så att man hinner bromsa ner ju, iaf om man har lite fart;)

two lies don´t cancel each other out

Rallyförare
1 075 Inlägg
10 april 2006
Vet inte om Sverigedemokraterna är så bra val, inga partier vill sammarbeta med dom och det är osannorlikt att dom skulle få majoritet. Partiprogrammet innehåller i och för sig en del sunt förnuft men personerna som står bakom programmet är ofta skojare. Ta t.ex Anders Steen som var partiledare för några år sedan, gubben va sjukskriven och jobbade svart samtidigt (dubbla löner)
Och företräder ett parti med nolltolerans mot sånt beteende...
Lite oseriöst kanske, min röst hamnar i blått lag, inte blågult, iallafall inte detta val.

Kan tillägga att Mr Steen blev dömd för ovanstående förseelse i Handens tingsrätt.
(Bor i Haninge, det stod i lokalblaskan Mitt I Haninge...)
Senast redigerat av carnageman (10 april 2006)

128 Inlägg
10 april 2006
Trådstartare
Jo det är ju sant, men ja röstar på dem för att ja är inte nöjt med något annat parti i riksdan heller. Plus att dom är för hårdare straff. Sverige är ju påväg att bli nån bananrepublik med anarki.tongue lite offtopic men endå:P

Burn IF performance

DatorPhreak
94 Inlägg
25 november 2009
Alltså, Jag funderar på om det finns laservarnare man kan sätta i grillen på bilen? som klarar väder & vind, för då syns den ju inte. En såndär som tidigare nämns som har funktion så att den stänger ner sig hade ju vart bra...

Sök