Blåsningar vid försäljning

Rocke256
28 april 2009 · 603 Inlägg

sir_daniel skrev:
är pengarna väl på kontot (konto till konto överföring) så kan de inte dras tillbaka, däremot om han skickar check, eller via stulet visa kort (eller motsv) då kan banken dra tillbaka betalningen.

Kan man betala privatpesoner med stulna kontokort? Man måste väl ha kod då hmm

sir_daniel www.kudoz.se
28 april 2009 · 3 802 Inlägg

det går så säger jag inte mer, dumt att berätta för folk hur man gör.

Rocke256
28 april 2009 · 603 Inlägg

sir_daniel skrev:
det går så säger jag inte mer, dumt att berätta för folk hur man gör.

Det är nog ett smart beslut. Jag vet också hur man kan göra vissa betalningar utan koden. Dock inte hur man gör affärer mellan privatpersoner.

Men som tur är så är jag en hederlig människa som inte använder sådana trix smile

FireTraXX DFFL
28 april 2009 · 9 020 Inlägg

polomononen skrev:

sir_daniel skrev:
det går så säger jag inte mer, dumt att berätta för folk hur man gör.

Det är nog ett smart beslut. Jag vet också hur man kan göra vissa betalningar utan koden. Dock inte hur man gör affärer mellan privatpersoner.

Men som tur är så är jag en hederlig människa som inte använder sådana trix smile

Paypal eller liknande, svårare än så är det inte.

Men det är troligtvis lurendrejeri.
http://www.amazon.co.uk/Xbox-360-Consol … B0007SV72A
Den kostar mindre NY, än vad folk i sverige tar betalt för sina begagnade konsoler.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
engolf
28 april 2009 · 3 235 Inlägg

Fick nästat ett identiskt mail när jag ville sälja min förra bil. i vintras. Blev väldigt misstänksam, och svarade att bilen säljs på plats mot kontant betalning, och ev frakt och grejer måste han ordna själv efteråt...Hörde aldrig igen från den duden.

Lita aldrig på sådana mail...Den som verkligen vill köpa bilen kommer och hämtar/betalar den på plats.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang