3971
Sök

Sämsta basen ni använt!?

4 693 Inlägg
6 maj 2009
Då kan jag stoltsera med att jag bara brännt en bas (efter en timmes frekvensljud på högsta volym och subsonic så långt ner det gick) big_smile det var en JBL GTO 12" 1200 watt.

Booyakasha!

68 Inlägg
7 maj 2009
det är i särklas en pyramid bas som jag köpte på ÖB för så många år sedan:)

Vill Du Ha 5% Avdrag På Amotek.se??
Kontakta Mig...

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 maj 2009
evilaudio skrev:
Rallykrille skrev:
Gas 12a  10 min i en polares volvo sen va det som vi hade stoppat den med massa glas

GAS =skit

om en bas pajjar så e de till 99% skit bakom spakarna.

Precis min tanke. smile
Har en liten gas-sub i min bil och den spelar helt ok och jag har aldrig haft ett problem med den.

Men till topic: Har inte haft nån som varit direkt kass och jag har haft en del märken. Men konstigt nog var inte Pyramid den sämsta. Tror det var en 12" Coustic som inte höll måttet. Det rök bra om den efter nån månad.  tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

560 Inlägg
7 maj 2009
Med tanke på att varken MDF eller spån är tät så har du 50% rätt;)

Det är därför man målar eller plastar sina lådor om man nu tror att det blir bättre.........

BJonsson skrev:
MDF skiva är inte speciellt bra att bygga i då den andas och inte är luft tät!
Bättre att bygga i spånskiva ca 22mm

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

24 Inlägg
8 maj 2009
mycket gnäll här ja kan holla med om att dom flästa basar som nämns här är av den sämre klassen men kostar doc inget häller o hur seriösa låd byggen va de till detta ?

ska man ha bra ljud får man säga upp platsen i bilen o gräva djupt o plånboken så e de bara

2 911 Inlägg
8 maj 2009
För min del får det nog bli Arizona Eagle, två likadana gav olika ljud, bytte ut ena, ena lät annorlunda ändå.
Bytta båda, då lät de lika men lika "bra" som den sämsta jag hade gången innan.

Aldrig igen.

Najs
8 maj 2009
Pyramid

CNC-Operatör
561 Inlägg
10 maj 2009
tanlon 6*5"

SPC SCR
28 Inlägg
11 maj 2009
mds fanatic 8:or har sprängt två stycken med en månads mellanrum

SPC: Skaraborgs Performence Club
SCR: Skaraborg Concern Racing

Avstängd
512 Inlägg
11 maj 2009
Spränga högtalare? Är ganska mycket vem som använder den, och vilken effekt och vilken kvalitet det är på instoppad effekt, Dist på 100%

stahre
11 maj 2009

1 338 Inlägg
21 maj 2009
Soderqvist skrev:
Ja detta var en underlig fråga...

Den värsta basen jag har testat och dödat är MDS FD12, kosta en rätt så stor pengar och gav knappt något för pengen. Den andra värsta basen jag använt är MDS TEAM12R, skulle klara 1 750 RMS enligt MDS men förvandla bara effekten till värme.. Sjuk dålig verkningsgrad på dessa 2 basar!

Många som kommer klaga nu men pyramid ligger mig varmt om hjärtat då det var mina första basar smile (Jag vet att det är skräp!)

//Soderqvist

då jag vet att båda dem basarna är bra så tror jag det kan vara handhavande fel wink
Du kan ha dem värsta grejorna som finns o köpa men det låter endå kass t och kanske tom gå sönder om installationen är bristfällig.

dock är in dem elementen dem dyraste dock så är dem bra. Hafft dem båda!

Mvh// Michel

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

37 Inlägg
21 maj 2009
har en polare som VA på ge-kås i slutet av 90 talet o köpte 4st PYRAMID 10:or byggde en genomtänkt låda, kostade 350kr för alltihop. köpte den av honom förra sommarn, funkar mycket bra. men inga värsting grejor men de låter bra=) bra låda bra ljud:P

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
21 maj 2009
MDS Exellcior 12" (Byggda av Precision Devices) den övre upphängningen var hård som kondomgummi, rak (en normal är ju välvd) och helt funktionslös.

Lät bra på LÅG volym men klarade ingen effekt alls, slog igenom direkt. Provade flertalet lådor, ingen skillnad.

Tror de kostade 1100:- st när de var nedsatta med 50-70%. Jävla vilken dynga!

Men de såg ju rätt feta ut med gjuten korg och rätt stor magnet wink

ANdra valet på dyng-listan är Proson Fatboy, okej jag hade väl inga större förhoppningar på dem, men en bas som har längre slaglängd än vad den har tinsleader är ju bara idiotiskt!

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

1 380 Inlägg
21 maj 2009
mds fanatic 12 hade ihjäl 2 st med ett 2 kanals jensen steg på 750 w rms ^^

men har nu 2 st pioneer ts-w3007 d2 spelar redigt bra spelade 135,9 db med dom big_smile
Senast redigerat av joelimmo (21 maj 2009)

jobbar påre
751 Inlägg
21 maj 2009
Arnie skrev:
den sämsta basen jag haft är den första jag köpte . en GAS alpha tidig model 12" svart kona med blått ljus.  som tur var blev den stulen! haha rätt åt tjuvarna för den var inte ens värd att bära iväg big_smile

va äre för fel på dem?tongue hade två såna fast 10"are och spelade MKT bättre än många andra basar. "med rätt låda då=)"

spränga basar är ingen konst.. de kan du göra med de dyraste skiten oxå:P bara få en distadsignal från steget så sticker talspolarna direkt
Senast redigerat av Pro_fxr (21 maj 2009)

16 197 Inlägg
21 maj 2009
joelimmo skrev:
mds fanatic 12 hade ihjäl 2 st med ett 2 kanals jensen steg på 750 w rms ^^

men har nu 2 st pioneer ts-w3007 d2 spelar redigt bra spelade 135,9 db med dom big_smile

att man spelar sönder saker har ofta inte me själva sakerna att göra utan att de e kopplat fel,byggt fel,för lite ström,för mycke dist elle likande..

135 db spelar man ju me typ vad som helst om man vet va man håller på me..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

4 693 Inlägg
21 maj 2009
135 db skulle jag vara VÄLDIGT glad om jag får någon gång i min bil.
Har inte den blekaste vad jag har nu så jag tänker inte gissa 20-30 db fel.

Booyakasha!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
21 maj 2009
135dB i Bass Race är ganska högt, men med ton inget som är direkt svårt att lyckas med.

Gissar på att man kan göra det utan större problem med ett steg och en bas med ett totalt nypris på 1500:-

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

4 693 Inlägg
21 maj 2009
Om inte jag har det i min bil där basen + steget är = 4200kr så kan jag gråta? Ska ju mäta 6 juni, får reda på då om jag ska gråta eller inte.

Booyakasha!

Sök