3162
Sök

Ställa upp turbon v70N?

5 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
Nån som vet om det går att ställa turbotrycket manuellt på en v70N 2.4t.
eller om det sitter nån elektronisk wastegate på dom som gör det omöjligt?!??

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
6 maj 2009
högre ladd =mer bensin.. du vill inte att bilen ska gå magert och spika sönder...

2slow

1 585 Inlägg
6 maj 2009
Jag hade då aldrig "pystrimmat" en så pass ny bil. Då man riskerar väldigt mycket när man bara höjjer laddet. Satsa på ett Steg1 från bsr eller nått istället. Då vet man att man får bra saker och mycket mer effekt!

5 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
va? den har la en luftmassemätare som talar om hur mycke soppa/luft blandningen skall vara..
har inte satt mig in så mycke i deras sprut o så..

nån som har koll på om bsr grejen ställer på laddtrycket oxå, eller optimerar den bara bränslet? ifall den gör de sitter de ju nått elektroniskt...

Med lem
1 127 Inlägg
6 maj 2009
rungberg skrev:
va? den har la en luftmassemätare som talar om hur mycke soppa/luft blandningen skall vara..
har inte satt mig in så mycke i deras sprut o så..

nån som har koll på om bsr grejen ställer på laddtrycket oxå, eller optimerar den bara bränslet? ifall den gör de sitter de ju nått elektroniskt...

BSRs chip är ju en helt ny mapp! Ställer du laddtryck så kommer inte bilen kompensera med mer bränsle, kommer snarare sänka tändning då bilen kommer spika om man enbart ställer på laddtryck.

Nej chippa bilen istället..

3 860 Inlägg
25 juni 2009
Ja kör på bsr, deras mapp går ju över hela registret, bränsle, ladd och när laddet ska komma... mycket jämnare och säkrare, spec när vi tala om dessa nya bilar så är det värt pengarna!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

42 Inlägg
26 juni 2009
NystromT5 skrev:
du gör så här! du gör ett bromsrör på ca 6-7 cm långt borrar ett hål i det på ovansidan kör 1mm borr! sen sätter du det på slangen från wastegaten till laddvakten som sitter vid luftburken! slangen du ska sätta röret i har betäckning gul! detta funkar skit bra och används av massa!

lät inte så säkert det här heller.... chippa bilen så blir allt bättre

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 juni 2009
rungberg skrev:

Jo det har du, men den är inte kalibrerad peciellt långt över vad bilen är tänkt för. det är jättedyrt att utveckla mjukvara så de gör inte inställningarna längre än vad som behövs.

Det kan jämföras vid att låta dig skriva D-kursens matteprov när du förväntar dig att få tenta av B-kursen. Du skall alltså försöka lösa en uppgift du inte har en aning om hur den skall lösas.  För all del du kan räkna matte som läst både A och B-kusen men du hamnarä ndå utanför ditt kunskapskuvert.  Klarar du ändå av att dra ihop några poäng... ja det gör du säkert precis som att bilen säkert klarar av att köra motorn, men du kommer aldrig nå godkänt, eller hur.  Är inte motorstyrningen tillräkligt bra så rasar motorn.

BSR säljer inte massa chip bara för det är kul att betala dem 6000spänn utan för att det verkligen behövs!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Mr.
253 Inlägg
1 juli 2009
NystromT5 skrev:
RoBBanV70 skrev:
NystromT5 skrev:
du gör så här! du gör ett bromsrör på ca 6-7 cm långt borrar ett hål i det på ovansidan kör 1mm borr! sen sätter du det på slangen från wastegaten till laddvakten som sitter vid luftburken! slangen du ska sätta röret i har betäckning gul! detta funkar skit bra och används av massa!

lät inte så säkert det här heller.... chippa bilen så blir allt bättre

det där är dö säkert det används av alla på rejmes i norrköping smile auktireserad volvo verkstad chip strular mer kan jag lova! vet inte hur många lmm och motorstyrenheter och kattar som har bytts pga chipning

Du har ju inte en aning om vad du pratar om. Pystrim som det kallas kan du göra på din 740 som ingen bryr sig om...

Men för all del gör det inte på nyare bilar.

Gud vad irriterad jag blir på personer som låtsas att de har massa kunskap inom ämnen de inte vet någonting om och sedan prackar de på andra ovetande stackare...

Som torpis skrev så BEHÖVER man ett chip/mapp som ger mer bränsle till den extra luft som trycks in i cylindern.

Sen klart som fan det funkar att pystrimma en nyare bil. Men det funkar säkert också att köra den på diesel. Några meter....
Senast redigerat av pwei (1 juli 2009)

Köpes:
18T Turbo

Sök