då kommer vi nog vara några som står och väntar för att tjuvköra din runda med lite "fri" körning
Hur ser det ut för din del då ? Kommer bilen att vara klar eller??
jag får verkligen hoppas att den kommer vara det! annars så kommer det inte längre finnas något hedbergs i lund kan jag meddela! spränger nog bort skiten då alltså! nä men jag har försökt få tag i dem hela dagen idag men de vekar väldigt upptagna... jag har ju alltid lånebilen annars :S inte så rolig kanske men den rullar ju i alla fall
Det är ju bättre än inget... och vi skall ju ändå hålla oss efter skyltarna på vägen så de gör väl inget??? ;D
70+70 på var sida om vägen måste ju innebära 140!? ;p
Hur ser det ut för din del då ? Kommer bilen att vara klar eller??
jag får verkligen hoppas att den kommer vara det! annars så kommer det inte längre finnas något hedbergs i lund kan jag meddela! spränger nog bort skiten då alltså! nä men jag har försökt få tag i dem hela dagen idag men de vekar väldigt upptagna... jag har ju alltid lånebilen annars :S inte så rolig kanske men den rullar ju i alla fall
Det är ju bättre än inget... och vi skall ju ändå hålla oss efter skyltarna på vägen så de gör väl inget??? ;D
haha exakt så jag resonerar det tråkiga är bara att den är så sjukt ful! och tiden för att komma upp i 70 är ungefär 30 min! haha ser dessvärre mörkt ut med att det skulle bli någon annan än lånebilen!
haha exakt så jag resonerar det tråkiga är bara att den är så sjukt ful! och tiden för att komma upp i 70 är ungefär 30 min! haha ser dessvärre mörkt ut med att det skulle bli någon annan än lånebilen!
Jaså, fått ta gpå dom eller?
Vad är den inlämnad för och vad tar sådan jä....a tid? väntar på delar?
den lämnades in för tänd motorlampa som de inte trodde var så allvarligt... tydligen var det spräckt toppackning och 3:an cylinder hade satt sig... inte för jag vet vad dem menar med det eftersom att bilen gick att köra... fick precis tag i honom och nu var det tydligen något problem med toppen som de varit tvungna att plana och beställa nya delar till... han skulle återkomma med hur de låg till... blir så trött! så säger folk att auktoriserade verkstäder ska vara bra?! jo jag tackar ja!
den lämnades in för tänd motorlampa som de inte trodde var så allvarligt... tydligen var det spräckt toppackning och 3:an cylinder hade satt sig... inte för jag vet vad dem menar med det eftersom att bilen gick att köra... fick precis tag i honom och nu var det tydligen något problem med toppen som de varit tvungna att plana och beställa nya delar till... han skulle återkomma med hur de låg till... blir så trött! så säger folk att auktoriserade verkstäder ska vara bra?! jo jag tackar ja!
Hahaha, ursäkta att jag skrattar men förstår precis vad du menar Kan rekomendera några trevliga killar i lomma som skruvar vw å ådi men också alla andra märken som är riktigt bra å ha å göra med... Ja om du någon annan gång behöver lämna in bilen...
Det här med toppen osv tycker jag att dom borde vetat direkt att det skulle behöva göras... Låter som att dom jobbar först å tänker sen (jobbar med å dricka kaffe å tänker när dom är vid bilen) Hur länge har du haft den inne?
Hahaha, ursäkta att jag skrattar men förstår precis vad du menar Kan rekomendera några trevliga killar i lomma som skruvar vw å ådi men också alla andra märken som är riktigt bra å ha å göra med... Ja om du någon annan gång behöver lämna in bilen...
Det här med toppen osv tycker jag att dom borde vetat direkt att det skulle behöva göras... Låter som att dom jobbar först å tänker sen (jobbar med å dricka kaffe å tänker när dom är vid bilen) Hur länge har du haft den inne?
gaaahh blir lånebilen för mig! IGEN! haha sjukt störigt alltså! de har planat och väntat på toppen för att sedan få tillbaka den och inse att de INTE får plana den utan att de måste sätta dit en ny! hade det inte varit för att det var ett garantiärende så hade jag inte lämnat in den där kan jag säga! :S
bilen har stått där snart 5 veckor denna rundan! sammanlagt typ 12 veckor de senaste 4 månaderna!
ja e kanske lite sent på de nu men någon som har lagt förslag på vägen mellan harlösa och löberöd sen vidare till hörby.. 70 väg och många roliga kurvor..
ja e kanske lite sent på de nu men någon som har lagt förslag på vägen mellan harlösa och löberöd sen vidare till hörby.. 70 väg och många roliga kurvor..
Kommer inte ihåg hundra hur färdplanen ser ut.. vet vilka vägar du menar och kan bara hålla med, men blir väl lite avigt när vi kommer från Ystad?
MrJam håller koll på färdplanen, han som är våran gps
Kommer inte ihåg hundra hur färdplanen ser ut.. vet vilka vägar du menar och kan bara hålla med, men blir väl lite avigt när vi kommer från Ystad?
MrJam håller koll på färdplanen, han som är våran gps
Meh... Den vägen hade jag glömt bort. Körde där ett par gånger när man låg på P7... Du menar denna rutt? Nej, den var inte med i min rutt även om Harlösa finns med i bilden.
Nån som har en bra väg mellan Ystad och Skurup förresten, som inte inkluderar den stora vägen? Funderar på en annan rutt nämligen men kan det området dåligt.
Edit: Kan ju skiva att rutten justerats något och att den numera är 13.9 mil varav 90% fortfarande är uppskattat 'kurviga 70-vägar'.
Senast redigerat av MrJAM (27 maj 2009)
Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Var ute och testkörde första sträckan idag eftersom jag var på just Elgiganten i Ystad och hämtade en reklamerad mobil... Och damn, vad jag inte kan vägarna bra. Roligt var det, men ett par 'var i helv... ska jag nu' incidenter. Hade ingen karta med mig...
Om nån ska med och har en ultralåg bil (alltså inte 'vanlig' sänkning utan en rejäl en) så är det läge att poängtera det inom kort. Vägarna är 'bonnavägar' med lagad asfalt osv osv. Tomelilla (gah, avslöjad rut #1!) har dessutom ett vägarbete som kräver att man kör med höger hjulpar på trottoaren, vänster på vägen. Kanten där är kanske inte det roligaste heller, men man kan passera det genom en omfart genom byn/industriområdet.
Hoppas alla är medvetna att, om det blir av, så kommer det att ta ett tag att köra igenom touren, lite drygt 3h (!)
Käk... Nån som har synpunkter på detta? Ska man kalkylera in snabbmats-stopp på vägen? Ska folk käka innan? Efter i Hörby? I bilen på vägen?
Senast redigerat av MrJAM (27 maj 2009)
Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Ett stopp efter vägen med mat innebär ju en viss tidsåtgång.
Frågan är väl hur vi skall lägga upp det hela med foto osv.
Tycker personligen att det hade varit trevligt (då vi verkar bli ett färre antal bilar) å göra ett knytkalas av det någonstans på vägen. Någon tar med sig paj, någon dryck, någon bröd osv osv... Hade det varit något kanske?
Det enda som är att gör vi ett sådant stopp får vi säkert kalkulera med 1,5h i alla fall för stoppet?