2559
Sök

Vill avbeställa min order på Ridetech men dom svarar inte, hur ska jag göra?

Personlig servicetekniker på Volvo
91 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
Nu är det så att jag beställde stolar för ett bra tag sen hos Ridetech. Tog ett jävla bra tag innan orderstatusen ändrades till "Beställningen är behandlad och är redo att levereras/hämtas!". När jag såg att det äntligen hade ändrats till det så tänkte jag "äntligen skickar dom det". Men nu har det stått så i över en vecka och jag har varken fått kolliid eller liknande. Har skickat ett antal mail med riktigt arg attityd men inte ett enda svar ifrån dom.

Undrar nu hur jag ska ta mig till? Nu vill jag hellre avbeställa och köpa någon annanstans men hur ska jag kunna göra det när dom inte svarar? Har valt postförskott så betalar när paketet kommer. Om jag skickar iväg ett mail om att jag vill avbeställa och sen lägger det åt sidan. Så kommer kanske det en lapp i brevlådan några veckor efter om att min beställning finns att hämta ut på posten. Hur fan ska jag göra då? För hämtar jag inte ut det måste jag ju betala massa för det, men kan man säga att dom får skylla sig själva när dom inte svarar på mail?
Senast redigerat av Steveoo (6 maj 2009)

Personlig servicetekniker på Volvo
91 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
Saab_Diana skrev:
dom har väl telefon tid?

Från klockan 10-12 men då har jag inte tillgång till telefon så det är ett problem där. Man tycker ju att dom ska svara på mail. Hade ju itne förvånat mig om dom inte svarar på telefon heller.

90 Inlägg
6 maj 2009
Med postförskott kan du skicka tillbaka paketet utan att "hämta ut det", du frågar personalen inne på posten.
Allt du behöver göra är att förvarna Ridetech om att du kommer, som dom kallade det på posten, "skicka tillbaka varan på sändarens begäran". Kostar inget heller..
Jag gjorde detta när jag beställde armstöd till min Aygo, och företaget skickade 2st paket.

FreddeK
6 maj 2009
att ridetech strulat med kunder förut är ju inge nytt! blufföretag och mysponsgrejen är ju ännu mer bluff...att sånna företag kan få hållas av svenska staten...ska ju bara begravas levande!
Senast redigerat av Freddeponken (6 maj 2009)

Driver
2 111 Inlägg
6 maj 2009
Köpt saker därifrån. Fungerat smärtfritt.

Trist att de strular, är nog till att ringa på lunchen..hehe :S.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

631 Inlägg
6 maj 2009
Det hjälper inte att skicka mail med arg attityd.. Tro mig.

När du beställde, så måste du ha fått en beräknad leveranstid.  Om dom överskrider den , så har du rätt att häva köpet , oavsett om den är skickad eller inte. 

Se till att skicka mail med sån där Svars-rapport, vad det nu heter, där du i så fall skriver att du önskar häva köpet, till vilken anledning osv..   

Det bästa är dock, ring.

854 Inlägg
6 maj 2009
Bor ifs i Motala men har varit där och handlat lite både innan stängning och nu vid utförsäljningen och kan inte säga annat än att dom är bra.
Visst får man vad man betalar för som med alla "kinaföretag" men servicen har det inte varit något fel på. Men telefon svarade dom faktiskt inte i när jag ringde heller utan jag åkte dit och knackade på dörren istället smile
Trevliga och hjälpsamma ä den bild jag fått av dom alla fall, sen har dom säkert gjort stora "misstag" också. Men dom kan jag inte uttala mig om.

Ligg på telefonen så svarar dom nog snart smile

378 Inlägg
6 maj 2009
Ridetechs kundjänst är åt helvete.
Fick hem prylar idag, ville lägga till mera på beställningen.

Provade ringa flera gånger, under tiderna och utanför tiderna, inget svar.
Mailen har jag inte fått svar på ännu, fast jag både mailat order + info mailen.

Har vart i kantakt med företaget bakom ridetech (som står för internet butiken).

Och dom tyckte det var bedrövligt, men kunde tyvärr ej ge mig nått privat nr till ägaren.

Sista gången jag handlar där.

// KimpaaBooY

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
6 maj 2009
De har svarat när jag ringt under telefontiden.

I annat fall gäller distansavtalslagen, där man har 14dagars ångerrätt från det köp ingåtts. Så att bara ställa paketet åt sidan rekommenderas inte utan att prata med dem innan...

96 Inlägg
6 maj 2009
Det här låter inte riktigt som det ridetech jag köpt grejer av, Har köpt stolar från dom jag också och stolarna kom som dom skulle, beställde måndag fick grejerna på fredag, direkt hem till dörren. Samma sak vad gällde sportfilter och lite annat små godis som jag köpte, tog inte mer än 5 arbetsdagar så låg det en avi i brevlådan. Så jag har bara bra respons att ge till dom, fast iofs så betalade jag direkt på internet, kanske därför man får snabbare hjälp?

Men jag tycker du ska göra som Arradin säger om du inte får svar eller orka vänta, häva köpet.

Reach for the sky, sky is the limit!

Sök