3705
Sök

Problen med mina Baklampor "Lexuslook" till min Audi TT Roadster - 00ans

3 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
Tjena. Jag bytte mina orginal baklampor mot ett par andra baklampor med lexuslooken men när jag monterat dit dem så blinkar blinkersen alldeles för fort, några tipps på hur jag skall gå till väga för att få dom att blinka i normal hastighet så den går igenom besiktningen roll

Mer bilder på dem finns på min sida.

Tack på förhand.
Mvh. Bjösken

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81073/652959_gkjqsy.jpg

3 354 Inlägg
10 maj 2009
vad är det för typ av glödlampa i bakljusen?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

39 Inlägg
10 maj 2009
bytte du blinkerslampor? blinkar fortare om du byter till lägre watt tror jag, gör det på min TT iallfall smile

2 337 Inlägg
10 maj 2009
Snabb blinkers indikerar ju ett fel i kretsen, vanligtvis trasig lampa, så kolla över lamptyp (som nämndes ovan).

Edit: Sen måste jag bara tillägga att det såg förjävla snyggt ut med Lexus-baklysen på en TT. Jag gillar vanligtvis inte det, men det där var helt rätt! Två tummar upp!
Senast redigerat av Sarge (10 maj 2009)

3 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
Tjena. Tack för alla svar men felet berodde på att det var en blinkerslampa för lite på vardera sida på dessa baklysen eftersom att orginal har två st på varje sida =P Så jag satte helt enkelt dit en till på varje sida som jag gömde bakom de andra lysena så nu funkar det som det ska big_smile

Hehe tack Sarge håller fullkommligt med dig, nu e det bara det nya fälgarna som skall på =P

Sök