3844
Sök

Mätarhus Volvo S60

Glasmästare
83 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Tjena!

Någon som har eller har haft volvo S60 och bytt ut sitt mätarhus?
Undrar nämligen om miltalen blir detsamma som tidigare efter att man bytt eller om det blir efter den bil som den har suttit i tidigare? Utgår ifrån att mätarhuset man byter till är begagnat.

Mvh Christian
Senast redigerat av S60-Ghost (11 maj 2009)

Jag är inte dum, jag tänker bara sakta...

Glasmästare
83 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
S60-Ghost skrev:
Tjena!

Någon som har eller har haft volvo S60 och bytt ut sitt mätarhus?
Undrar nämligen om miltalen blir detsamma som tidigare efter att man bytt eller om det blir efter den bil som den har suttit i tidigare? Utgår ifrån att mätarhuset man byter till är begagnat.

Mvh Christian

Nu kan jag svara mig själv. Informationen sitter i huset, i alla fall på dom nyare husen från 2004-.

Jag är inte dum, jag tänker bara sakta...

4 586 Inlägg
21 december 2010
jag fick detta svar ifrån volvo

Det kommer troligtvis inte att fungera att byta till ett begagnat, men om det skulle fungera skulle det kunna bli en massa följdfel som att styrenheterna inte kan kommunicera på ett riktigt sätt. Vad gäller mätarställningen kommer det att bli den monterade delens mätarställning som syns i bilen, alltså inte den riktiga

Låter som dom har gjort individuella hus till varje bil.

2 982 Inlägg
21 december 2010
jocke_gronberg skrev:

Det kommer troligtvis inte att fungera att byta till ett begagnat, men om det skulle fungera skulle det kunna bli en massa följdfel som att styrenheterna inte kan kommunicera på ett riktigt sätt. Vad gäller mätarställningen kommer det att bli den monterade delens mätarställning som syns i bilen, alltså inte den riktiga

ja individuella hus till varje serier. finns en skitbra tråd på svxc.se om hur du hittar hus till din bil.
Bilia bytte mätarhus på min s80-99 till 02ans hus och mätarställning etc stämde allt överens..

4 586 Inlägg
21 december 2010
Rock-Star skrev:
jocke_gronberg skrev:

ja individuella hus till varje serier. finns en skitbra tråd på svxc.se om hur du hittar hus till din bil.
Bilia bytte mätarhus på min s80-99 till 02ans hus och mätarställning etc stämde allt överens..

Tycker själv inte det ska vara några problem. Låter som volvo bara vill tjäna pengar. Någon som bytt och fått det fungera på en gång ?

4 586 Inlägg
21 december 2010
Pratade nyss med OBD Tuning Karlstad

Dom kan renovera mitt gamla instrument till bättre pris än ett begagnat med 1 år garanti.

272 Inlägg
16 april 2011
jocke_gronberg skrev:
Pratade nyss med OBD Tuning Karlstad

Dom kan renovera mitt gamla instrument till bättre pris än ett begagnat med 1 år garanti.

ursäkta att jag drar upp gammal tråd, men vad innebär renovering av instrumenten?

Sök