3029
Sök

Besiktningen?

47 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
tja, köpte en 87as volvo 240 gl/t igår som varit en isbil en säsong. Den har lite knövliga bakdörrar fast det går öppna dem utan problem och sedan så är avgasröret av eller så är det bara kanske någon packning som flygit. Det finns även 1 stenskott på varje framlycka, inga stora utan kanske 1cm i diameter + att det värsta jag tror är att det är ett ca 5-7 cm långt rosthål under vänstra framdörren på balkådan(?).

Tror ni denna bil går igenom besiktning om jag lagar först avgasröret för just nu låter den som en monstertruck och vad tror ni besiktningen säger om rost i balklådan? Hur lagar man det? jag har ingen svets erfarenhet men har någon kompis som kanske kan laga det på något sätt om det går.

7 100 Inlägg
21 maj 2009
svårt att säga när vi inte har sett den!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Bärs!
3 456 Inlägg
21 maj 2009
dArgonkiler skrev:
tja, köpte en 87as volvo 240 gl/t igår som varit en isbil en säsong. Den har lite knövliga bakdörrar fast det går öppna dem utan problem och sedan så är avgasröret av eller så är det bara kanske någon packning som flygit. Det finns även 1 stenskott på varje framlycka, inga stora utan kanske 1cm i diameter + att det värsta jag tror är att det är ett ca 5-7 cm långt rosthål under vänstra framdörren på balkådan(?).

Tror ni denna bil går igenom besiktning om jag lagar först avgasröret för just nu låter den som en monstertruck och vad tror ni besiktningen säger om rost i balklådan? Hur lagar man det? jag har ingen svets erfarenhet men har någon kompis som kanske kan laga det på något sätt om det går.

Åk å bes den, Då får du ju svart på vitt vad som ska göras? Sen ger du din kompis bra betalt så fixar han nog den åt dej.

Garaget.org peakade 2008.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
21 maj 2009
Jag tror att du kommer få pisk med ståltråd's-piska om du ens närmar dig någon av SBP's hallar. Nä men kör in och se hur många poäng du får så vet du ju vad som behöver fixas.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
21 maj 2009
Det är enligt mig bättre att åka in och ta en "arbetsorder" på lite äldre och sämre bilar så man vet ur mkt det är man ska laga så slipper man byta en massa saker i onödan!

Sök