3961
Sök

Sommarsemester 2009, vad händer för din del?

529 Inlägg
31 maj 2009
För min del ser det ut såhär:

*Classic Car Week i Rättvik
*Veteranbilsmarknad i Kälarne
*Wheels i Umeå
*Äta glass
*Slappa
*Fixa lite med huset och gården

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

Chef
41 Inlägg
31 maj 2009
Vecka 27 drar vi på bilsemester ut i europa enda målet vi har är att få se marinan nere i Monaco sen får vi se vart vi tar vägen och när vi åker hemåt ska bli jävligt roligt å få se nåt annat än flygplatser skabbiga charter hotell å fullproppade stränder

200 Inlägg
2 juni 2009
Drar till thailand nu på söndag i 5 veckor, ska runt och backpacka :-)

DKW
197 Inlägg
2 juni 2009
Iomed lågkonjukturen, varsel och därmed byte av jobb så gav de mig hela 7 dagars semester!!! Någon som har ett bra förslag?

49 Inlägg
3 juni 2009
Tävlar nästan varje helg, men jag har en eller två helger ledig! Då skulle jag vilja knata upp på Kebnekaise, men de förblir väl bara en dröm..
o resten.. Dricka öl ( i mån av tid)  och träna inför EM. smile

De som int Dödar Härdar.
VALKYRIAS.SE

Fisketokig
2 997 Inlägg
3 juni 2009
Jobbar 7-16 under veckorna hela sommaren. Skönt att veta vad som väntar, blir inga större äventyr.

Kvällarna och helgerna kommer det bli mycket fiske. Ny båt och mycket ny utrustning som ska användas.

Grillning och Öl på altanen

Försöka få lite mil på Hondan också.

Vill inte och behöver inte komma bort och ha "semester", blev man bjuden på allt gratis 2 veckor i Thailand så skulle jag aldrig tänka tanken att säga ja. Jobbar hellre fulltid då även om det var utan betalt 2 veckor. Helt ärligt.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

911 Inlägg
3 juni 2009
nu vid semestern blir det till att åka ner till grekland med bruden,  tänkte bila runt lite i den norra delen och besöka Agia Triada, Kalithea, Katerini, neos marmaras , och andra mindre ställen... efter semester blir det tjänstledigt och åker direkt in till Lumpen i grekland så det blir bara en enkelbiljett för min del. höhöö

pic up the phone, wazzzaaa

464 Inlägg
5 juni 2009
Har snart 2 veckor nu i juni. v1 blir hemma vid sen blir det 1v i sthlm skall hälsa på några goa vänner sen jobba igen och 2veckor till i Augusti

511 Inlägg
5 juni 2009
drar till Gotland 8 dagar med tjejen och familjen, ska på bröllop.
sedan blir det väll lite skruvning isommar ifall vädret är fint;)
förhoppningsvis någon utomlands resa och hitta på något väldans roligt,
förhopningsvis så skaffar man ingen jobb på ett tag heller, väntar tills pengarna är slut, borde ju dock gå fort med alla planer...

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
5 juni 2009
Ja, med min ekonomi gäller det att fixa sommaren utan stora kostnader... tongue

Mitt problem är såldes att tanka bilen, men OM jag får allt att funka så...

- Skåne före och efter midsommar, jag och dottern liftar med lastbil ner och bor hos en god vän! big_smile
- Danmark några dagar när vi ändå är i Skåne, vi vill se Legoland, hoppas vi hittar billigt och vettigt boende för tre personer också! big_smile
- Hem och lämna dottern till sin pappa, 1,5 vecka på hemmaplan, förhoppningsvis med Moholmsstrippen och West Coast Motorshow...
- Ytterligare 2,5 vecka med dottern, den här perioden ännu oplanerad men ev lite vandring, kanske någon sväng till Stockholm eller till vänner någon annanstans, ev med husvagnen. Mycket beroende på ekonomin.
- Lång barnlös period, flera bilträffar inplanerade, bla Bilsport Action Meet på Mantorp och sedan ska bilen ställas ut på Vallåkra.

Så, mår jag bra och får ihop pengar att tanka för så... Vill gärna till Gatebil också, men det ska verkligen vilja till om jag får ihop det ekonomiskt... smile

Försöker ta dagarna som de kommer, badar om det är väder för det, finns något kul i närheten åker jag gärna på det om det passar (bilträffar, medeltidens värld, utflykter...), tar vara på alla tillfällen att ha roligt helt enkelt! big_smile

Kramar / Ellen big_smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

huh?
10 427 Inlägg
5 juni 2009
Studerar så får ju sommarlov nu för första gången på 5 år big_smile
Skall i huvudsak ha 'sommarpraktik' hos ABB i Ludvika. Så kommer
ju inte finnas något speciellt utrymme för större händelser.

Kanske åker på någon kryssning med frugan eller så.

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
6 juni 2009
Fick jobb, vilket var en jävla tur, skall jobba så mkt som möjligt, sen Dublin o York med en tjejpolare som fyller år...Sen givetvis WACKEN OPEN AIR !!!

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Saaboholic
3 129 Inlägg
6 juni 2009
*Syrrans student
*Polarn's student
*Småland med tjejen (hälsa på hennes far)
*Hudiksvall (hälsa på släkt osv)
*Metal Town
*West coast riot
*West coast motorshow
*X antal bilträffar
*Bygga klart ljudet i bilen
*Skaffa ny bostad (förhoppningsvis)
*Tatuera mig (10/6)

*DRICKA ÖL
*Solsemester?
Senast redigerat av hedley (6 juni 2009)

"Liberty of thought is the life of the soul"

40 Inlägg
6 juni 2009
Min semester började för några veckor sen och slutar den 27:e juli... Ska väl försöka få tiden att gå och ha lite skoj på samma gång. smile

508 Inlägg
7 juni 2009
Liten road tripp till Öland är d enda som gäller för min del. Vill inte ta ut semester men är ändå ledig tre veckor i juli. Sen tar jag semester i vinter istället och får lite sol energi i Thailand smile
Senast redigerat av RacingBunny (7 juni 2009)

23 Inlägg
7 juni 2009
Sova
Festa
Vara med vänner

smile

7 277 Inlägg
7 juni 2009
Semester? :o

508 Inlägg
7 juni 2009
v4jessica skrev:
RacingBunny skrev:
Liten road tripp till Öland är d enda som gäller för min del. Vill inte ta ut semester men är ändå ledig tre veckor i juli. Sen tar jag semester i vinter istället och får lite sol energi i Thailand smile

Låter skönt det. O Öland är alltid skönt o åka till smile

Ja jag tänkte d, så hoppas på fint väder med mycket sol cool

74 Inlägg
8 juni 2009
Ja för min del blir det att lyfta motorn plasta klart få in ljudet. Grilla softa och åka båt

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

64 Inlägg
8 juni 2009
Blir nog en hel del grillande och nån sväng med bilen i sverige. Någon som har nåt bra tips för en 2-4 dagars resa med flickvän?
Skåne, smögen, lysekil nånting sånt.

Sök