4043
Sök

Gumball 3000 tråden! | Aktuellt ; Gumball 3000 att passera Sverige 2010..! MALMÖ - STOCKHOLM

10 Inlägg
3 maj 2010
År och dar sedan jag var på garaget men nu när det vankas lite exotiska bilar genom sverige så hittade jag hit igen.

Funderar på att masa mig iväg för att försöka få syn på någon skönhet och ser att det är flera som har liknande planer, när det är klargjort vart ni kommer att stå så undrar jag om ni skulle kunna lägga upp koordinater så att man hittar. Måste dock parkera någon mil ifrån då skrothögen jag färdas i är en skamfläck i mitt bil-liv som inte gör sig bra ute i det öppna :S.

tratt
353 Inlägg
3 maj 2010
Kom nyss från malmö efter att ha sett en del riktigt underbara bilar, på vägen hem kom en lambo upp brevid mig, vinka, och tryckte lite lätt(hårt) på gasen, fick vrålet rakt i ansiktet. underbart

33 Inlägg
3 maj 2010
Shit nu är de ju i Sverige!!!! big_smile big_smile big_smile
Fan det börjar närma sig, känner att det börjar pirra i magen hehe
Sengstr: Du har visserligen en poäng i att man får se de åka med högre fart, dock så brukar de ju ligga på rätt låga varv när de cruisar på motorvägen om de inte väljer att gasa på när man står där på bron (vilket absolut inte är omöjligt).
Det jag hoppas på är att de accelererar efter rondellen på raksträckan över bron hehe. De flesta verkar ju bjuda lite på sig själva, så om vi är ett gäng som står där och filmar tror jag absolut att vi får se en eller annan burn wink

Just nu är de öster om Helsingborg och kör i 120 km/h.
Senast redigerat av Ludas (3 maj 2010)

1 200 Inlägg
3 maj 2010
Ludas skrev:
Shit nu är de ju i Sverige!!!! big_smile big_smile big_smile
Fan det börjar närma sig, känner att det börjar pirra i magen hehe
Sengstr: Du har visserligen en poäng i att man får se de åka med högre fart, dock så brukar de ju ligga på rätt låga varv när de cruisar på motorvägen om de inte väljer att gasa på när man står där på bron (vilket absolut inte är omöjligt).
Det jag hoppas på är att de accelererar efter rondellen på raksträckan över bron hehe. De flesta verkar ju bjuda lite om det står folk och filmar så om vi är ett gäng där tror jag absolut att vi får se en eller annan brun wink

Just nu är de öster om Helsingborg och kör i 120 km/h.

Den absolut största nackdelen jag ser med att stå på bron är att man i så fall tittar/fotar/filmar rakt söderut, precis där solen befinner sig vid den tidpunkten. Det lär dock märkas hur det ligger till när man kommer dit smile
Senast redigerat av Minister (3 maj 2010)

821 Inlägg
3 maj 2010
absolut.. vi får se när vi kommer dit helt enkelt hur solen står osv. Ska tydligen vara molnigt i eftermiddag. men det visar sig smile

Fotograf
78 Inlägg
3 maj 2010
Någon som kommer åka från Stockholm ut till lämplig plats vid Arlanda i eftermiddag som har en plats över för en billös fotograf? smile

33 Inlägg
3 maj 2010
Tobias_N skrev:
Någon som kommer åka från Stockholm ut till lämplig plats vid Arlanda i eftermiddag som har en plats över för en billös fotograf? smile

Sure, har Touaregen typ helt för mig själv antagligen. Jag kör Valhallavägen ungefär vid Stadion - Norrtull - E4. Om du kan vara vid Stadion vi kl 4 kan jag plocka upp dig.

RELEASE ME!!
188 Inlägg
3 maj 2010
Väntar på bilder o filmer med spänning!!

release Me!!

1 200 Inlägg
3 maj 2010
Day 3 – May 3rd 2010 – Anderstorp Raceway, Sweden – CET

12:30 – 14:00 Watch Gumballers on the Anderstorp circuit and see a drift car demo by the Monster Energy drift team

17:00 First Gumballers drop their cars off at the airport

Anderstorp till Arlanda på tre timmar, förresten? Det skulle innebära en snitthastighet på 150 km/h tongue

821 Inlägg
3 maj 2010
visst är det läckert wink just nu håller dom allt mellan 120 - 150 så smile
men jag tror kl 17.00 att det blir tajt. eller så åker bilarna så fort dom känner för det?
det vet man ju tyvärr inte

Fotograf
78 Inlägg
3 maj 2010
Ludas skrev:
Sure, har Touaregen typ helt för mig själv antagligen. Jag kör Valhallavägen ungefär vid Stadion - Norrtull - E4. Om du kan vara vid Stadion vi kl 4 kan jag plocka upp dig.

Perfekt!

33 Inlägg
3 maj 2010
Tobias_N skrev:
Ludas skrev:

Perfekt!

Ok, en polare ska med också och vi kom överens om att ses vid Tekniska Högskolan ca kl 16.30. Låter det ok? Som de andra sa så är kl 17 nog väldigt optimistiskt så jag tror nog inte att vi missar nåt om vi åker från Sthlm kl 16.30.

Edit: Kolla dina PM Tobias.
Senast redigerat av Ludas (3 maj 2010)

59 Inlägg
3 maj 2010
Såg en Aston Martin med massa klistermärken och UK regplåt köra förbi på inre ringvägen 0947 i Malmö.
Skulle till jobbet så kunde inte följa sad

// Ulrik

Porsche 996 Turbo FS490 -01 - Såld
Corvette C6 Z06 -07 - Såld
Toyota Supra MKIV T78 Euro Spec -93 - Såld

1 200 Inlägg
3 maj 2010
Team Gotek7 har antingen kört fel eller skippat Anderstorp, verkar det som. De passerade avfarten för några minuter sedan.

Fortsätter de i samma takt, raka vägen till Arlanda kan de nog komma dit till klockan 17
Senast redigerat av Minister (3 maj 2010)

33 Inlägg
3 maj 2010
Minister skrev:
Team Gotek7 har antingen kört fel eller skippat Anderstorp, verkar det som. De passerade avfarten för några minuter sedan.

Fortsätter de i samma takt, raka vägen till Arlanda kan de nog komma dit till klockan 17

Ser precis samma sak på trackern. Det verkar ju inte alls bra... Om de kör i den här takten och raka vägen till Arlanda kommer du ju fram redan kl 4 och andra bilar som stannar och kör på banan kommer inte fram förrän runt 7. Vettefan om man orkar stå där i 3 timmar vid Arlanda och vänta sad
Såg en tweet på betsafes sida av nån som är med i rallyt som sa att han och några ville försöka få in bilarna i stan. Hade ju varit coolt att se de i stan men jag vill inte ta några risker så det får bli Arlanda för mig oavsett.

821 Inlägg
3 maj 2010
verkar konstigt det där med tanke på att de "hyrt" anderstorp.. eller så åker de före och kollar läget åt de andra? vad vet jag. nja, stå där i 3 timmar och vänta vore ju inte kul.. vet inte vad för bil de åker. Men att skippa 1 bil för att få se ett tio tal andra kan jag ta wink

1 200 Inlägg
3 maj 2010
sengstr skrev:
verkar konstigt det där med tanke på att de "hyrt" anderstorp.. eller så åker de före och kollar läget åt de andra? vad vet jag. nja, stå där i 3 timmar och vänta vore ju inte kul.. vet inte vad för bil de åker. Men att skippa 1 bil för att få se ett tio tal andra kan jag ta wink

Gotek7-teamet kör en svart Gallardo, om jag inte minns fel. Jag misstänker dock att det knappast bara är en bil som skippar Anderstorp hmm

33 Inlägg
3 maj 2010
Jag kan tänka mig att vissa skippar Anderstorp för att kanske köra runt en sväng i Stockholm istället. Eller så vill de helt enkelt absolut vara först vid checkpoint. Via http://gumball.betsafe.com/ kan man se en del bilder och videos, det ser ut som åtminstone Erik & Mackan och en röd GT2a är vid Anderstorp.
Typiskt att de inte ska hålla ihop...

33 Inlägg
3 maj 2010
Har hört från en annan källa att flera bilar skiter i Anderstorp. Man kanske får lägga om tiderna och åka dit tidigare helt enkelt. Fan oxå...

821 Inlägg
3 maj 2010
enligt den sidan du länkade till så ska någon bil redan vara i sthlm?
ja, man kanske får lägga om sitt tidsschema en aning

Sök