4182
Sök

Cruising, biltvätt & Grilla

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Tjena medlemmar....

Ja är inne mkt på amerikanska 300c forum och har märkt en sak.

Dom kör många "Cruising, Car Wash & BBQ"

Verkar vara stor hit att man cruisar lite sen stannar man nånstans chillar umgås tvättar bilarna de som vill och grillar kanske även campar lite.

Och responsen är enorm på sånt där, folk samlas från långa avstånd och hänger tillsammans.
Så varför kör man inte sånt här, jag menar vi är ju ändå närmare varran här i sverige så att kunna samlas och umgås lite och snacka om bilar över nån öl och grill vore ju grymt kul.

Va tycker ni ?

Inspiration comes standard

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
31 maj 2009
Låter väll helt okej, BBQ är ju hur gott som helst.
Men jag tror det kommer att bli ett problem med vissa som druckigt lite för mkt.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
LeafBox skrev:
Låter väll helt okej, BBQ är ju hur gott som helst.
Men jag tror det kommer att bli ett problem med vissa som druckigt lite för mkt.

Jag tänkte också på det faktiskt, men fan om amerikanarna kan hålla sig i styr efter att ha druckit kan inte vi också det ?

Jag tycker att det verkar vara många här som kommer väldigt bra överrens och tror att de "vettiga" kan nog hållad det hela i styr.

Visst man träffas på träffar, men hur mkt hinner man umgås ?

Kan ju köra en liten intressekoll på de hela så kanske man skulle kunna fixa ihop nått..

dARKiE
5 031 Inlägg
31 maj 2009
En undran bara, varför tvättar man bilen "efter" crusingen? hehe..

Nej men det låter ju trevligt. Som sagt man kan ju alltid ha en chafför med sig.
Dock antar jag att detta kommer hålla plats i sveriges huvudstad. Så inte så aktuellt att åka så långt för en kväll. big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Darkie skrev:
En undran bara, varför tvättar man bilen "efter" crusingen? hehe..

Nej men det låter ju trevligt. Som sagt man kan ju alltid ha en chafför med sig.
Dock antar jag att detta kommer hålla plats i sveriges huvudstad. Så inte så aktuellt att åka så långt för en kväll. big_smile

De som vill ta kort tillsammans med varandras bilar antagligen smile

Absolut inte, tänkte på detta med.
Jag är från en liten stad i mitten av ingenting och det är alltid träffar lång bort och kan aldrig vara med på några. Så att denna gång tycker jag att man ska fixa flera samtidigt. Varför måste alla vara på samma ställe?

Man kan ju ha 5-6 st samtidigt och ta lite kort och grilla/Dricka sen kan man ju lägga upp bilderna och berätta om olika saker som hände på de olika ställena. Tror att det är bättre att ha runt 5-6 st så att många kan medverka och att man få med många istället för  bara dom som är villiga att resa lång eller har det nära.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
tråden får ligga uppe ett tag så kan man planera in nått senare tills sommaren om det blir bra respons på det...

Avstängd
1 714 Inlägg
1 juni 2009
om man bortser från cruisingen så låter det som bug run

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Emilius skrev:
om man bortser från cruisingen så låter det som bug run

det får låta som vadsom sålänge alla kan vara med och ha kul...

vet faktiskt inte vad man gör på bug run men kan tänkte mig att det är skitkul.
som sagt finns intresset så förstår jag inte varför det skulle vara omöjligt att fullfölja

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Verkar inte va något större intresse utav detta ?

KTM 660
537 Inlägg
2 juni 2009
Frågan är väll planlösningen med tvätt? Cruisa och grilla fixar man ju lätt. Men säg att 50 pers vill tvätta samtidigt.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
JockeRX7 skrev:
Frågan är väll planlösningen med tvätt? Cruisa och grilla fixar man ju lätt. Men säg att 50 pers vill tvätta samtidigt.

Lätt att lösa. Låta bli att tvätta... är igentligen mer ute efter de 2 förstnämnda sakerna .

Tvätt är väl lite överkurs för de som vill ta lite kort osv.

Men om man bortser från det så är det väl ingen dum idé ?

KTM 660
537 Inlägg
2 juni 2009
Ne då låter det riktigt nice. Grilla och kolla på bilar är ju toppen.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Som sagt blir responsen bra så är det ju lätta fixat, krävs ju inte mkt. Plats och tid sen är saken klar.
Man skulle ju kunna tälta för de som vill dricka och inte har fyllechaffis.
Dom flesta här är "vettiga" så att det skulle nog bli rätt roligt att träffas..

Sanizz
2 juni 2009
Fan ja tycker det är en sjukt bra ide asså. Hade varit kul att lära känna medlemmar här på garaget.

847 Inlägg
2 juni 2009
Varför inte

62 Inlägg
2 juni 2009
låter som en kul ide...absolut!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
ska vi börja med att skriva upp några städer som ligger rätt nära många så samlar vi ihop de och kollar vad som ligget närmast för alla, tänkte att man kanske skulle ha 5 städer eller vad säger ni ?
Tar ingen som helst ledning för detta för tycker att detta är en sak som alla vill o kommer gilla så tror vi kan fixa detta tsm..

Sök