2746
Sök

Polisen och toning på sidoframrutan?

767 Inlägg
1 september 2009
ZonaX skrev:
Jiimpa skrev:
ZonaX skrev:
Är det lagligt med mörk solfilm på bakrutan? Man har ju sidospeglarna?     

Och hur långt ner på vindrutan får en streamer gå?

bakrutan kan du lacka svart om du vill finns inga krav där och en streamer får gå så långt som det är märkt på rutan.
Brukar vara runt 80 cm från sittdynan.

Pro_fxr skrev:
enligt mig så äre inge snyggt ens å ha helsvart;S sen är de enbart irriterande och inge snyggt när man sätter helsvart fram...

vad de gäller streamern så fick du ju svaret..finns ett sträck på rutan:)

Är märkningen som ett litet sträck i kanten eller?

Håller med. är lite epa stuk över det tyvärr:P
Ja det stämmer. en liten markering bara. inte alls stor:)

Svetsare
3 150 Inlägg
1 september 2009
Jiimpa skrev:
ZonaX skrev:
Jiimpa skrev:

bakrutan kan du lacka svart om du vill finns inga krav där och en streamer får gå så långt som det är märkt på rutan.
Brukar vara runt 80 cm från sittdynan.

Pro_fxr skrev:
enligt mig så äre inge snyggt ens å ha helsvart;S sen är de enbart irriterande och inge snyggt när man sätter helsvart fram...

vad de gäller streamern så fick du ju svaret..finns ett sträck på rutan:)

Är märkningen som ett litet sträck i kanten eller?

Håller med. är lite epa stuk över det tyvärr:P
Ja det stämmer. en liten markering bara. inte alls stor:)

Ok, tack så mycket då  smile

Och det med Helsvart film, va det en pik till mig eller till TS?  För jag har inte sagt nåt om Kolsvart film?  :S    Däremot sa jag mörk och då menar jag "normal" solfilm  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

jobbar påre
751 Inlägg
1 september 2009
njae:P sa bara spontant att jag inte tkr de är snyggt med helsvart..inte snyggt alls vilken ruta man än sätter på:)

ElectroRaggare
885 Inlägg
1 september 2009
"rökfärgad" svart solfilm runt om is the shit smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

8 156 Inlägg
1 september 2009
Pro_fxr skrev:
jaadu..de är ju både fel från båda parter enligt de dära:P  visserligen så har ju mannen varit envis och inte tagit bort toningen.men polisen "slog" enligt tidningen.. man får inte slå någon som inte utgör ett hot:P...
har för mig oxå att polisen ej får komma in i bilen eller liknande.. lr har ja fel?   dom får iaf inte komma in i lägenheter så?

Om polisen misstänker att det finns en laservarnare/laserstörare monterad i bilen, eller om dom misstänker att bilen innehåller någonting annat som kan ge fängelse, så får dom genomsöka bilen.

Om bilen har fått en anmärkning (ombesiktning) pga tonade rutor så har t.ex besiktningen rätt att inte godkänna bilen vid besiktningen om man har monterat bort rutorna, eller vägrar att visa upp dom, då det är själva rutorna som är själva anledningen till ombesiktningen.

Om man har riktigt mörk toning på sidorutorna så kan polisen bedömma att fordonet inte är tillräckligt säkert och att det i förlängningen kan leda till vårdslöshet i trafik (filbyten, döda vinkeln). Det kan ge fängelse. Så om polisen vill leka advokater så kan dom utan större svårigheter få tillstånd att genomsöka bilar.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök