3802
Sök

Biltemas bränslefilter, något att ha?

273 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder..
Gämför man pris på biltemas bränsle filter med mekonomens priser så är det stor skillnad. Undrar om biltemas filter är skit eller i samma klass som mekonomens...

163 Inlägg
4 juni 2009
Zand skrev:
Som rubriken lyder..
Gämför man pris på biltemas bränsle filter med mekonomens priser så är det stor skillnad. Undrar om biltemas filter är skit eller i samma klass som mekonomens...

sj jobbar jag biltema i linköping. ibland kan vara stora skilnader mellan mekonomen och biltema. men när det gäller såna delar som bränslepump eller olja filter så är det bra grejer.

273 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Emill88 skrev:
Zand skrev:
Som rubriken lyder..

sj jobbar jag biltema i linköping. ibland kan vara stora skilnader mellan mekonomen och biltema. men när det gäller såna delar som bränslepump eller olja filter så är det bra grejer.

kan man lita på de då? så inte ja en dag för stopp på motorvägen pga igensatt o slammigt bräsnelfilter??

5 198 Inlägg
4 juni 2009
Då beror det på att du har skit i soppan

163 Inlägg
4 juni 2009
Zand skrev:
Emill88 skrev:
Zand skrev:
Som rubriken lyder..

kan man lita på de då? så inte ja en dag för stopp på motorvägen pga igensatt o slammigt bräsnelfilter??

det klart du kan lita på det. sen är det ju inte felet på bränslepumpen utan din tank som är smutsig. så blir det igen så kan du lika gärna rengöra tanken.

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
4 juni 2009
Jag hade inte vågat köra på biltema oljefilter eller bränslefilter.
Bränslefiltret kanske inte kan ställa till med så stor skada men ett oljefilter kan.

Men båda dem filtrena är grejer som jag aldrig skulle få för mig att köpa på biltema, det kan vara värt dem kronorna extra som det kostar att köpa rediga grejer.

/Påsen

PÅSEN RACING

5 198 Inlägg
4 juni 2009
jag kör både bränslefilter och oljefilter,, jag har inte haft några problem.

273 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
gamlingen skrev:
Då beror det på att du har skit i soppan

nejnej finns ingen skit i tanken.. menade att filtret skulle sättas igen pga dålig kvalite eller nåt..

5 198 Inlägg
4 juni 2009
men om filtret sätts igen så rensar det ju bort skit i soppan,, det måste väl ses positivt

273 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
gamlingen skrev:
men om filtret sätts igen så rensar det ju bort skit i soppan,, det måste väl ses positivt

de e ju självklart.. får väl testa ett sånt filter..

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
4 juni 2009
Zand skrev:
Gämför man pris på biltemas bränsle filter med mekonomens priser så är det stor skillnad.

Skiljer lika mycket på priset som det gör på kvalitén, enkel mattematik: Man får vad man betalar för, punkt.

Tycker ingen bil förtjänar att bli kompletterad med detaljer från Biltema!

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

273 Inlägg
4 juni 2009
själv köper jag inget från biltema när det gäller motor och bromsar ^^ sitter visserligen biltema bromsbelägg på den nu, förra ägaren bytade beläggen en månad innan jag köpte den. Aldrig mer biltemabelägg, skriker som fan om bromsarna ibland :S

"Ijenkligen"
788 Inlägg
4 juni 2009
Min gamla 240 gick på ENBART biltemadelar (bromsar, olja, filter, vattenpump, kamremm o.s.v) i 8 år, utan minsta problem smile  Så att biltema skulle vara skräp är bara rent jävla skitsnack.

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

1 749 Inlägg
4 juni 2009
Dave_C70 skrev:
Zand skrev:
Gämför man pris på biltemas bränsle filter med mekonomens priser så är det stor skillnad.

Skiljer lika mycket på priset som det gör på kvalitén, enkel mattematik: Man får vad man betalar för, punkt.

Så om biltema tiodubblar sina priser, då är det kvlitetsprylar?
Vissa resonerar som de har förstånd till, när de hör ordet biltema;)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

1 688 Inlägg
5 juni 2009
Biltema-delar eller Mekonomen gör nästan detsamma förutom att Mekonomen har några få märkes-grejjer som t.ex Castrololjor osv.
Annars e ju resten piratgrejjer, piratgrejjer från ena eller andra fabriken liksom, man får ju ändå en fungerande produkt i slutändan varesig det är från Biltema eller Mekonomen.

Har köpt biltema framvagnsdetaljer till min 740, besiktade den idag, ca 2 årsedant jag bytt dom, ser fortfarande nya ut och fungerar klanderfritt. Så vad kan vi dra för slutsats?

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

1 749 Inlägg
5 juni 2009
Losgard skrev:
Biltema-delar eller Mekonomen gör nästan detsamma förutom att Mekonomen har några få märkes-grejjer som t.ex Castrololjor osv.
Annars e ju resten piratgrejjer, piratgrejjer från ena eller andra fabriken liksom, man får ju ändå en fungerande produkt i slutändan varesig det är från Biltema eller Mekonomen.

Har köpt biltema framvagnsdetaljer till min 740, besiktade den idag, ca 2 årsedant jag bytt dom, ser fortfarande nya ut och fungerar klanderfritt. Så vad kan vi dra för slutsats?

Att det är för billigt??
Fram för mer billiga bildelar, det är inte säkert att de dyra är bättre än de billiga.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

1 482 Inlägg
5 juni 2009
Jag kör dubbla 540 filter till E39an på min E34. Lite overkill då jag igentligen bara behöver 1.

Men dom har fungerat antar jag då motorn fungerar bra smile

BLT Service
Theracords Music Label

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
7 juni 2009
patrikke skrev:
Dave_C70 skrev:
Zand skrev:

Så om biltema tiodubblar sina priser, då är det kvlitetsprylar?
Vissa resonerar som de har förstånd till, när de hör ordet biltema;)

Nope! Oavsett om de så tjugodubblar priset för samma vara är det ingen skillnad. Däremot; ökar de kvalitén på grejerna men fortfarande har kvar samma vinstmarginal procentuellt sett på grejerna innebär det att priset går upp och därmed får man vad man betalar för.

Givetvis kan man inte jämföra äpplen och päronsom du gör - vissa räknar som de har förstånd till.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Sök