3478
Sök

Angående: Stående Malmö-träffen Varje Söndag kl 19:00 Biltema Svågertorp

Skåne Crazy Crew
701 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
Det handlar inte om att inte ha kul med bilarna, utan att respektera de som låter oss använda Parkeringen att träffas på! vill vi busa och sådant, så kan vi göra det senare när vi rullat vidare.
Denna respekten handlar också om att Micke som är VD på Biltema i Malmö, faktiskt sponsrar dvs andra bilträffar och evenemang för oss i malmö och skåne, som tack för att vi visar lite respekt.
parkeringen på Biltema på svågertorp, är ju en sammlingspunkt för att vi ska kunna mötas upp snacka lite skit, kanske ta lite bilder och senare glida vidare till andra aktiviteter!

10 Inlägg
31 mars 2010
tycker det har dykt upp en HEL DEL fuckon sen föregående år.. inte bara i malmö. utan överlag.
Folk som inte respekterar och förstör för andra. tar landskrona som exempel där tydligen inte folk lärt sig att de gör rätt ont att bli påkörd av en bil, så man står mitt i vägen utan en tanke på att flytta sig!
Likadant detta i helgen. burningen  osv kan ni ta när vi rör på oss istället för just på parkeringen. eller varför inte bara utanför på vägen?! där e de inte biltema som får skiten iallafall....

16 Inlägg
31 mars 2010
Ni som burnar, och inte orkar köra ännnnndaaaaaaa ut på gatan, kan väll i alla fall köra längst ner på parkeringen och inte bland bilarna, även en sådan gammal trött volvo kan ju skicka iväg en sten på någon annan bil------------> och det kan ju leda till både det en och det andra.

24 Inlägg
1 april 2010
Vi kanske ska ta o införa kostym o slipsnål på träffarna också kanske? Spänn av för fan, o va gäller 240in så har den numera ny packning till vattenpumpen, så vargungen, synden straffade inte sig, fuskjobbet straffade sig!! Och om vi nu skulle bli av med "tillståndet" att stå på biltemas parkering, ja då flyttar vi oss rakt över gatan, eller så bara fortsätter vi med att stå på biltema... Men nä, nästa gång jag kommer till söndagsträffarna på biltema så ska jag ha följande outfit. Ett par svarta kavajbyxor, en vit skjorta, en svart kavaj, en svart slips, jag ska ha HELT neutral frisyr, och ett MYCKET stelt ansiktsuttryck HELA kvällen!

"Söndagsträffarna på Biltema på Svågertorp i Malmö, den stelaste bilträffen som finns! Om du bara vill komma till en bilträff o ställa bilen, o sen låta den stå hela kvällen och vara riktigt skittråkig, kom till Biltema på söndagkvällar!"

Fy fan va ni e värdelösa!

//S

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar!

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
1 april 2010
Jonzie skrev:
Ni som burnar, och inte orkar köra ännnnndaaaaaaa ut på gatan, kan väll i alla fall köra längst ner på parkeringen och inte bland bilarna, även en sådan gammal trött volvo kan ju skicka iväg en sten ..........

Tvivlar jag på big_smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

24 Inlägg
1 april 2010
supersupra87 skrev:
Jonzie skrev:
Ni som burnar, och inte orkar köra ännnnndaaaaaaa ut på gatan, kan väll i alla fall köra längst ner på parkeringen och inte bland bilarna, även en sådan gammal trött volvo kan ju skicka iväg en sten ..........

Tvivlar jag på big_smile

Utmana mig inte! Då får du stå ditt kast sen! Eller stenskott, de e vilket du vill!lol

//S

24 Inlägg
1 april 2010
Bullet--- skrev:
swf3r skrev:
Vi kanske ska ta o införa kostym o slipsnål på träffarna också kanske? Spänn av för fan, o va gäller 240in så har den numera ny packning till vattenpumpen, så vargungen, synden straffade inte sig, fuskjobbet straffade sig!! Och om vi nu skulle bli av med "tillståndet" att stå på biltemas parkering, ja då flyttar vi oss rakt över gatan, eller så bara fortsätter vi med att stå på biltema... Men nä, nästa gång jag kommer till söndagsträffarna på biltema så ska jag ha följande outfit. Ett par svarta kavajbyxor, en vit skjorta, en svart kavaj, en svart slips, jag ska ha HELT neutral frisyr, och ett MYCKET stelt ansiktsuttryck HELA kvällen!

"Söndagsträffarna på Biltema på Svågertorp i Malmö, den stelaste bilträffen som finns! Om du bara vill komma till en bilträff o ställa bilen, o sen låta den stå hela kvällen och vara riktigt skittråkig, kom till Biltema på söndagkvällar!"

//S

lol, kom inte nästa gång då, biltema träffen är bara en samlingspunkt för vad som ska hända senare på kvällen. Och seriöst, menar du att du att om du inte får "BÖRNA" med din volvo så är träffen värdelös, så jävla synd om dig.

Träffen är inte värdelös för att jag inte får böörna, träffen är värdelös för att slipsnålen tvunget ska va med. Så satans stelt, såg några som stog vid sina bilar bara o tyckte att de va satans mektet, då har ni fan aldrig vatt på en riktig träff!

//S

1 827 Inlägg
1 april 2010
swf3r skrev:

//S

Du får gärna bespara oss från ditt medverkande öht. Till malmöträffen åker jag för att träffa likasinnade bilintresserade, INTE för att se en skabbig 240 börna. Har ni inte bättre asfaltsplaner i skurup eller vart ni nu kommer ifrån?

Det handlar väl inte om att vi är stela, det handlar om att visa RESPEKT, men du känner väl inte till det ordets innebörd. Det var tur du inte körde över hela parkeringen utan slutade innan du var i sista fältet där min bil stod, för hade du kört förbi min nylackade bil börnandes...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

24 Inlägg
1 april 2010
Bullet--- skrev:
swf3r skrev:
Bullet--- skrev:

lol, kom inte nästa gång då, biltema träffen är bara en samlingspunkt för vad som ska hända senare på kvällen. Och seriöst, menar du att du att om du inte får "BÖRNA" med din volvo så är träffen värdelös, så jävla synd om dig.

Träffen är inte värdelös för att jag inte får böörna, träffen är värdelös för att slipsnålen tvunget ska va med. Så satans stelt, såg några som stog vid sina bilar bara o tyckte att de va satans mektet, då har ni fan aldrig vatt på en riktig träff!

//S

Jodå, har varit på min "share deal" av "riktiga" träffar, men alla träffar behöver inte vara likadana.De flesta träffar har börjat spåra ut i trakterna. Men jag fattar inte egntligen var problemet ligger, vi "lånar" biltemas parkering mellan 19,00 till 20,00 på söndagar på två villkor, ingen nedskräpning och inga svarta streck på parkeringen, varför kan inte folk hålla sig i 60 minuter tills man drar vidare, därefter kan man ju göra vad man känner för.Okej, kan erkänna att det blivit lite stelt, men det parkeringen är ju bara till för att samla ihop folket för att sedan cruisa vidare till nästa destination.

LITE stelt? Aja, skit nu i de,

Jag ber om ursäkt för mitt kanske något opassande betéende i söndags!
Ni som störde er, jag ber om ursäkt!
Micke, jag kommer o moppar upp efter mig nån dag!
Ni som gav mig possitiva kommentarer, ni är välkommna till Nova Lund den 10 april kl 18.00. Ta med er böörnedäck, domkraft och ett fälgkors!

Eisenhut skrev:
swf3r skrev:

//S

Du får gärna bespara oss från ditt medverkande öht. Till malmöträffen åker jag för att träffa likasinnade bilintresserade, INTE för att se en skabbig 240 börna. Har ni inte bättre asfaltsplaner i skurup eller vart ni nu kommer ifrån?

Det handlar väl inte om att vi är stela, det handlar om att visa RESPEKT, men du känner väl inte till det ordets innebörd. Det var tur du inte körde över hela parkeringen utan slutade innan du var i sista fältet där min bil stod, för hade du kört förbi min nylackade bil börnandes...

Så? Eller där va kanske inget slut på den meningen? Kom igen, sitta o hota folk över internet, de e inte lunarstorm detta! O sen personangrepp, kom igen, de e ju lite sandlådenivå, skabbig 240, skurup, o allt annat skit du hittar på, kom igen, känns de värt de? Jag tar ändå inte åt mig! big_smile

//S

Dåre
182 Inlägg
2 april 2010
Tycker också att om nu micke vill låna ut sin parkering till oss bör vi ju vissa respekt och vill ha då inte ha massa svarta spår så kan man vänta dom 60 minuterna i alla fall tills man åker vidare.
Sen tycker jag också att även om min bil inte har den bästa lacken så vill jag inte ha några fula sten skott, så att stå och börna bland andra bilar e ju nästan värt att man kastar sten på dom men skillnade e bara att jag skulle kunna kasta större stenar.

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut

Dåre
182 Inlägg
2 april 2010
Kunde gjort en träff där alla "volvo" raggare får köra sina bilar i något destruktion derby och köra isönder varandra. Det hade jag tyckt va underhållande.

Annars tyckte jag att biltema träffarna varit bra lite mer avslappnat och bara att gå och titta på fina bilar.
Lite som höjs "jänkebils träff" fast med lite mer tuner bilar.

191 Inlägg
3 april 2010
Detta med sten skott, varför bryr sig inte folk om oss andra som INTE gillar prickar i fronten? Inte bara när de ska läggas enhjulare med dessa jävla 240/740 utan även ute på vägarna. Finns ingen mening med att dyka rakt in framför efter en omkörning! Era bilar sprutar sten! Mycket mer än vad ni tror! Speciellt nu på vårkanten när de liggar mycket skit på vägarna!!

Rekonditionerar och lackförseglar Din bil till riktigt bra pris
ProShine Rekonditionering
kontakt@proshine.se
0735-25 77 98

191 Inlägg
3 april 2010
Gudzilla skrev:
Kunde gjort en träff där alla "volvo" raggare får köra sina bilar i något destruktion derby och köra isönder varandra. Det hade jag tyckt va underhållande.

Helt klart enda gången de skulle vara kul att titta på smile

kontakt@proshine.se
0735-25 77 98

191 Inlägg
3 april 2010
Bullet--- skrev:
Melmac skrev:
Gudzilla skrev:

Helt klart enda gången de skulle vara kul att titta på smile

hade jag  nog till o med kunnat betala för att se, hahaha    big_smilebig_smile

Helt klart värt ett par hundra för att bli av med tiotalet 740´s smile

kontakt@proshine.se
0735-25 77 98

Volvo Nörd
85 Inlägg
3 april 2010
Håller med dig swf3r alla garaget annordnade träffar brukar va skit. Och dom som sitter här med sina japs happse bilar och tycker d fortfarande är fräckt med pokemon kan ju få stå på sina gorg träffar å göra va dom nu gör ?

Nä lunda träffarna vi brukar ha är nog fan roligare swf3r inte minst julaträffen big_smile Där det hände lita grejor iställe för å bara stå å hänga. Och jag tror nog Bullet var på en garaget ordnad träff eller liknanade på nova lund, för när vi brukar vara där är vi iaf minst 40 bilar.

Nä acceptera att vissa gillar 240,740 (volvo) och vissa gillar honda å sånt smäck.

Och ja skulle nog betala mer av att se en pilsner volvo komma sladdande in i en supra lr liknande som ändå är importerad  lol

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D

Eldknast
915 Inlägg
3 april 2010
Är det inte fint att ni kommit överens om att ni inte är överens.

Detta är vad jag tycker är sjukt. Någon har lagt ner tid och engagemang på att prata med Biltema och få dom att sponsra vissa events ur ren goodwill. Som om inte det vore nog så låter dom oss vara på deras parkering lagligt för att kunna träffas och umgås. I praktiken innebär detta att vi har ETT enda ansvar för att få allt detta. Ge fan i att skräpa ner parkeringen. Det finns alltså i princip bara ett ställe i hela Malmö en onsdagkväll man som bilintresserad INTE bör bränna däck på, och därför måste tydligen vissa bränna däck just där. Det tyder inte bara på väldigt låg intelligens, men också att man inte vill någon annan väl.

Om man nu dessutom tycker att en träff där man faktiskt står och pratar med andra är tråkig, så föreslår jag att man anordnar en egen träff där man bara burnar och lever jävul. Lycka till med det.

...men att burna BARA för att förstöra en träff som faktiskt främjar ett genuint bil-intresse och inte lekstuga tycker jag är rent ut sagt korkat.

Ni som känner för att ha en träff på ett visst sätt, anordna en sådan så ni träffas fler likasinnade. Det måste väl dessutom vara roligare än att få skäll hela tiden.

Efter att själv ha dragit i många bilträffar så vet jag hur grymt otacksamt arbete det är och hur vissa tar det för givet att det finns bilträffar. Så ett stort tack till er som drar i det.

My 2 cents...

Tiden är rolig när det går fort... :)

191 Inlägg
3 april 2010
firefreak skrev:

Detta är vad jag tycker är sjukt. Någon har lagt ner tid och engagemang på att prata med Biltema och få dom att sponsra vissa events ur ren goodwill. Som om inte det vore nog så låter dom oss vara på deras parkering lagligt för att kunna träffas och umgås. I praktiken innebär detta att vi har ETT enda ansvar för att få allt detta. Ge fan i att skräpa ner parkeringen. Det finns alltså i princip bara ett ställe i hela Malmö en onsdagkväll man som bilintresserad INTE bör bränna däck på, och därför måste tydligen vissa bränna däck just där. Det tyder inte bara på väldigt låg intelligens, men också att man inte vill någon annan väl.

Om man nu dessutom tycker att en träff där man faktiskt står och pratar med andra är tråkig, så föreslår jag att man anordnar en egen träff där man bara burnar och lever jävul. Lycka till med det.

...men att burna BARA för att förstöra en träff som faktiskt främjar ett genuint bil-intresse och inte lekstuga tycker jag är rent ut sagt korkat.

Ni som känner för att ha en träff på ett visst sätt, anordna en sådan så ni träffas fler likasinnade. Det måste väl dessutom vara roligare än att få skäll hela tiden.

Efter att själv ha dragit i många bilträffar så vet jag hur grymt otacksamt arbete det är och hur vissa tar det för givet att det finns bilträffar. Så ett stort tack till er som drar i det.

My 2 cents...

Tummen upp!!

kontakt@proshine.se
0735-25 77 98

Dåre
182 Inlägg
3 april 2010
Melmac skrev:
firefreak skrev:

My 2 cents...

Tummen upp!!

Håller helt klart med, och förstår att det måste vara mycket jobb med deta och väldigt otacksamt.

Sen visst tycker vissa att en gammal 240 eller 740 kan vara fin det kan jag också tycka.
Men dom som kappar av halva fjädrarna för sänka den och sen bara 2,5 tums rör hela vägen sen avsluta med något gammalt 4 tums rör. Ni får gjärna köra runt med det men inte fan måste ni sprätta på alla andras bilar som vissa faktist lägger rätt mycket pengar på. Sätt detta fenomen både uppe i helsingborg och några torsdag kvällar. "Nämner ej var torsdag kvällarna e då våra kära moderater e trött på dom diskutionerna här på garaget"

1 517 Inlägg
3 april 2010
Undra varför malmö träffen är så liten? varför inte acceptera volvo?  fler man är roligare blir det ju? eller ni vill inte alls volvo 740'5/240'5  får komma dit när man ställer sig fint där? och gör precis som alla andra gör pratar kolla in andras bilar.

jag kommer inte köra dit för ni är så mkt imott volvo's vissa är mkt fina för sin ålder! och att vissa börnar kanske inte finns här på garaget och får reda på fakta? när dom nu börnar så gå till han/dom säg till mkt lättare då.

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Eldknast
915 Inlägg
3 april 2010
Smak kan man diskutera i oändlighet. Alla har olika smak, därför tycker jag alla bilar och typer skall vara välkomna.

Alla bilar är dessutom ofta välkomna på de flesta träffar men med min erfarenhet är det oftast just volvoägare som burnat eller förstört för någon annan. Kan vara därför folk inte gillar det.

Så länge folk beter sig som bilentusiaster istället för hormonstinna barn i vuxenkropp så kommer alla vara välkomna, volvo eller inte.

Det handlar enbart om att kunna visa andra människor respekt. Det känns löjligt att ens behöva skriva den här typen av inlägg.

För att återgå till ämnet hoppas jag att folk respekterar arbetet, tiden och engagemanget hos de som nu håller i träffarna vid biltema och leker av sig på annan plats så vi andra som har passerat sandlådan kan träffas och beundra varandras bilar.

Tiden är rolig när det går fort... :)

Sök