3268
Sök

Är mds paket MDS & SSL - CFR Powerbass 4x8, något att satsa på?

667 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
har tittat in detta till hatthyllan i min 740sedan tror det skulle bli ganksa häftigt någon som har erfarenhet av detta paket?

667 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/82208/679624_fkljwg.jpg
detta paket är det!

R1 driver!
5 128 Inlägg
7 juni 2009
Det blir inte mycket effekt per bas, plus att basarna inte är så kraftiga. Men vet inte, kan säkert va värt pengarna!

4 693 Inlägg
7 juni 2009
Om du bygger en låda under hatthyllan då kommer nog det pumpa på rätt bra. Men sätter du dom bara OA där så blir det nog inget att hurra över.

Booyakasha!

547 Inlägg
7 juni 2009
Det steget är avsäkrat till 25A, så du kan räkna med ca 160wrms, alltså får basarna ca 40 watt styck.. Så du kan ju räkna med att det inte spelar speciellt bra...

En liten offtopic:
Saxat från mds.se:
Ett paket med hela 4st 8" basar (4x20cm2 = 80cm2 konarea!) och ett 1200W slutsteg från SSL. Kombinationen ger trots det blygsamma priset överaskande höga nivåer av djup- och snärtbas med bra tryck. Valfri baslåda kan byggas (ritningar följer med) eller så kan monteringen ske direkt i hatthyllan. Först till kvarn gäller!

En 8" bas har en konarea på 314cm2, alla 4 har en konarea på 1256 cm2.. Man börjar verkligen ifrågasätta kompetensen hos mds.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
7 juni 2009
Sandvik skrev:
Det steget är avsäkrat till 25A, så du kan räkna med ca 160wrms, alltså får basarna ca 40 watt styck.. Så du kan ju räkna med att det inte spelar speciellt bra...

En liten offtopic:
Saxat från mds.se:
Ett paket med hela 4st 8" basar (4x20cm2 = 80cm2 konarea!) och ett 1200W slutsteg från SSL. Kombinationen ger trots det blygsamma priset överaskande höga nivåer av djup- och snärtbas med bra tryck. Valfri baslåda kan byggas (ritningar följer med) eller så kan monteringen ske direkt i hatthyllan. Först till kvarn gäller!

En 8" bas har en konarea på 314cm2, alla 4 har en konarea på 1256 cm2.. Man börjar verkligen ifrågasätta kompetensen hos mds.

BÖRJAR ifrågasätta?
Erhm....*ingen kommentar*

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

667 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
Så efter att läst era kommentarer är det inget att satsa på? vill ha basar i hatthyllan inga 69or så kan någon tipsa om något bättre paket?

547 Inlägg
7 juni 2009
Ville inte vara elak.. (A)

volvo_245_racing skrev:
Så efter att läst era kommentarer är det inget att satsa på? vill ha basar i hatthyllan inga 69or så kan någon tipsa om något bättre paket?

Prisintervall?
Måste det vara 4x8"?
Senast redigerat av Sandvik (7 juni 2009)

".....What?"
"A pooltable!"

7 241 Inlägg
7 juni 2009
volvo_245_racing skrev:

Hur mkt pengar vill du lägga ut är den första frågan.
Andra frågan....mer tryck eller mer musikalisk bas?

667 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
runt 3tusen till hatthyllan slutsteg +minst två 8or.

547 Inlägg
7 juni 2009

".....What?"
"A pooltable!"

7 274 Inlägg
7 juni 2009
Mycket effekt till DLS 7x10 wink

7 241 Inlägg
7 juni 2009
Brains skrev:
Mycket effekt till DLS 7x10 wink

*asg* Hybriderna ja......passar NÄSTAN rakt ner i 6x9" hål......dock var han inte ute efter detta wink

Sandvik> Ngt spec du tänkte på eftersom du rekomenderade 4-kanalarn? Bara undrar...

Mitt egna förslag är två RE Audio RE 8D4 för 800kr/st ihop med ngt stereosteg för runt 1500:- och köra en bas per kanal...
Två sådana i små lådor under hatthyllan borde bli rätt trevligt...

547 Inlägg
7 juni 2009
Basarna är på 160wrms och 2x4ohm, steget ger 4x160wrms i 2 ohm.. Vid 12v dessutom, så det borde räcka.
Paralellkoppla spolarna skillt på varje bas och driv dem på varsin kanal.
Senast redigerat av Sandvik (7 juni 2009)

".....What?"
"A pooltable!"

21 761 Inlägg
7 juni 2009
Sandvik skrev:
En 8" bas har en konarea på 314cm2

Nu blev det nog ett litet sifferfel där. wink

214 cm2 antar jag att du menar. smile

667 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare

det ser väldigt intressant ut detta, frågan är om jag ska sätta det direkt i hathyllan eller bygge en liten låda under? någon som har ritning i såna fall? måste även påpeka att jag kommer ha en 15tum bas i skuffen! så förhoppnings vis kommer det pumpa på bra?big_smile

16 197 Inlägg
7 juni 2009
volvo_245_racing skrev:

det ser väldigt intressant ut detta, frågan är om jag ska sätta det direkt i hathyllan eller bygge en liten låda under? någon som har ritning i såna fall? måste även påpeka att jag kommer ha en 15tum bas i skuffen! så förhoppnings vis kommer det pumpa på bra?big_smile

om du har en 15" i skuffen va ska du då me 4st 8" till??

kommer nog skapa mer problem än mer bas.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

667 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
volvo_245_racing skrev:

jag vill få in mer bas i kuppen!.

16 197 Inlägg
7 juni 2009
volvo_245_racing skrev:
evilaudio skrev:
volvo_245_racing skrev:

jag vill få in mer bas i kuppen!.

jo men då e de väl bättre å ta bort 15"aren å bygga en seriös låda till 8"arna..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök