3975
Sök

Limma elle skruva fast vingen ???

269 Inlägg
17 april 2006
Trådstartare
Hej hej , har en vinge som jag ville sätta på bilen .. Vill helst inte borra så vil gära limma vingen ... Bilen den ska monteras på är en golf 4 o vingen är en större modell , bilder finns under min profil ...
Nu till min fråga , håller det om jag limmar , vad ska man limma med .. Hörde att rutlim ska vara bra ...

VW Passat R Tdi 4motion

41 Inlägg
17 april 2006
Jag skulle själv skruva - varför chansa. Jag hade en vän som blev av med en vinge på det sättet och fick betala för en annan killes frontspoiler istället, och en ny vinge till honom själv - som han sedan skruvade fast.

Men jag förstår att du inte vill borra i bilen - det skulle jag inte heller vilja göra.

269 Inlägg
17 april 2006
Trådstartare
då är ju frågan , vågar man limma

VW Passat R Tdi 4motion

41 Inlägg
17 april 2006
Å andra sidan är ju en hel Elise limmad så smile

Men försiktiga jag skulle inte våga.

269 Inlägg
17 april 2006
Trådstartare
Är ju också rädd att den flyger av ...

Men det måste la finnas nån här med lite erfarenhet o som har limmat vingar ...

Vet nån om var elle vilka man kan lämna in bilen så dom sätter ditt vingen

VW Passat R Tdi 4motion

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
17 april 2006
använder du rudelim så håller de kan jag garantera. håller ju för en krockkudde så varför inte för lite vind. har limmat min bakrutespoiler med de å jag får knäcka bort den från rutan å hoppas på att bakrutan håller.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

SLK
610 Inlägg
18 april 2006
i volvofabriken så brukar man borra OCH limma.. men de finns säkert nån sorts superlim som e extremt stark som håller oxå..

152 Inlägg
18 april 2006
Tdir.. Så det är därför du ville sälja vingen?  Där ser man!

Saluhallen i göteborg!

609 Inlägg
18 april 2006
Jag limmade dit skiten med nåt silikonliknande skit och spände fast det med spännband.. Funkar kalas. Ser dessvärre lite B ut.. men men.. smaken är som baken.

65 Inlägg
18 april 2006
limma dit vingen med sikaflex (finns på byggvaruhus bla) det är samma lim som man sätter fast kjolpaket med. Mvh

Sök