3318
Sök

Monoblock för max 2000 kr sökes

4 693 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Min låda ligger just nu på 1200 rms och kommer antagligen att ligga på 1600 rms om jag får som jag vill. Lådan drivs just nu i 2,67 ohm, men det blir 2 ohm längre framöver.

Vad ska jag ha för steg? Mest rms för pengarna? Vill ju gärna att det ska överskrida 1600 rms så klart. smile

Ingen som vet något eller har något liggandes hemma?
Senast redigerat av Softis (18 juni 2009)

Booyakasha!

6 851 Inlägg
18 juni 2009
Fortfarande..Micke7406 steg är nog det mest prisvärda steget du kan köpa för de pengarna du vill lägga, alltså KOLE steget.

115 Inlägg
18 juni 2009
TT-Avant skrev:
Fortfarande..Micke7406 steg är nog det mest prisvärda steget du kan köpa för de pengarna du vill lägga, alltså KOLE steget.

Håller med! Bra steg som ska låta bra och lämnar gott om effekt för den pengen! big_smile

4 693 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Micke7406 har inte skrivit något om att han har ett slutsteg.

Booyakasha!

547 Inlägg
18 juni 2009
Hans steg som det länkades till på lazzat. Kole Audio 3000d för 2000,-

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

4 693 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Sandvik skrev:
Hans steg som det länkades till på lazzat. Kole Audio 3000d för 2000,-

Jaha, nu såg ja. Men det står 5000 för steg och bas eller 2000/st... hur funkar det? big_smile finns han me på garaget?

Booyakasha!

547 Inlägg
18 juni 2009
Han sänkte väll priset. Han har ju skrivit i denhär tråden t.o.m.   
Här hittar du honom http://www.garaget.org/micke7406

Snacka med han.
Senast redigerat av Sandvik (18 juni 2009)

".....What?"
"A pooltable!"

4 693 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Sandvik skrev:
Han sänkte väll priset. Han har ju skrivit i denhär tråden t.o.m.   
Här hittar du honom http://www.garaget.org/micke7406

Snacka med han.

Tack, har pmat honom nu. Är det ett bra märke då eller är det bara glädjewatt?
Har inte hört så mycket om det. 2300 rms @ 1ohm låter lite för bra. Hittar inte vad det är avsäkrat till heller.

Booyakasha!

547 Inlägg
18 juni 2009
http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=49427

Där snackas det lite om steget, verkar vara ett vettigt steg för pengarna.

".....What?"
"A pooltable!"

4 693 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Sandvik skrev:

Tack, det verkar ju skitfint smile Det är så bra så jag kommer antagligen inte kunna/hinna köpa det av någon anledning. Brukar ha otur med sånt, men det är bara att vänta på svar och hoppas på det bästa smile

Men jag hittar fortfarande inte hur mycket det är avsäkrat till... Är inte det lite konstigt?

Booyakasha!

1 400 Inlägg
18 juni 2009
Softis skrev:
Sandvik skrev:

Tack, det verkar ju skitfint smile Det är så bra så jag kommer antagligen inte kunna/hinna köpa det av någon anledning. Brukar ha otur med sånt, men det är bara att vänta på svar och hoppas på det bästa smile

Men jag hittar fortfarande inte hur mycket det är avsäkrat till... Är inte det lite konstigt?

Det är inte avsäkrat yikes Du får sätta en säkring på + kabeln strax före steget. ca 200 Amp

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

547 Inlägg
18 juni 2009
Har haft ett Blaupunkt steg som funkat lika också.

Då är det otroligt viktigt att du har riktigt bra strömkälla, annars är det stor risk du bränner steget.

Steget drar den ström du har avsäkrat kabeln till.

".....What?"
"A pooltable!"

115 Inlägg
18 juni 2009
Avsäkrar du det med för liten säkring är det risk att steget bränner. Eller hur frippe wink

4 693 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Sandvik skrev:

Då är det otroligt viktigt att du har riktigt bra strömkälla, annars är det stor risk du bränner steget.

Jag hade ett Dragstersteg som var så, men jag körde utan säkring wink Lite måste man chansa. Men om det nu blir så att jag köper det här så ska det garanterat dit en säkring. Men ska det vara en vid batteriet OCH en vid steget?

Booyakasha!

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
18 juni 2009
Svenn3SaataN skrev:
Avsäkrar du det med för liten säkring är det risk att steget bränner. Eller hur frippe wink

Hi hi hi

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
18 juni 2009
Softis skrev:
Sandvik skrev:

Jag hade ett Dragstersteg som var så, men jag körde utan säkring wink Lite måste man chansa. Men om det nu blir så att jag köper det här så ska det garanterat dit en säkring. Men ska det vara en vid batteriet OCH en vid steget?

Ja....den vid batteriet säkrar av kabalen och den vid steget ersätter stegets i normala fall inbyggda säkring.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

4 693 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Softis skrev:
Sandvik skrev:

Ja....den vid batteriet säkrar av kabalen och den vid steget ersätter stegets i normala fall inbyggda säkring.

Okej, ska dom vara på samma styrka?

Booyakasha!

134 Inlägg
19 juni 2009
Softis skrev:
Lonefox skrev:
Softis skrev:

Okej, ska dom vara på samma styrka?

beror ju på vad du har för kabel, har du tex 50mm2 kabel så får den ju avsäkras med max 300ampere enligt nardik.se men steget skulle ju bara ha en säkring på 200ampere ungefär va det nån som sa, sen behöver man väll inte avsäkra max heller? men ser ingen anledning varför man inte skulle? smile

4 074 Inlägg
19 juni 2009
säkringar är dom fega! kör osäkrat,säkring är bara en flaskhals ändå.... smile
skål å 3vlig missommar

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
19 juni 2009
BJonsson skrev:
säkringar är dom fega! kör osäkrat,säkring är bara en flaskhals ändå.... smile
skål å 3vlig missommar

FEL säkringar (AGU) kan vara flaskhalsar ja...
Säkringar som ANL FSA ASF och allt vad de nu heter som är stansade i ett stycke har man minimala förluster med.

Enda gången jag själv skulle kört osäkrat är om jag skulle byggt en extrem db-bil (vilket aldrig lär ske då jag inte har råd)....

För vad tror ni f-bolagen säger om ni får en fet kabelbrand om kabeln, nej förlåt mig NÄR kabel kommer iklämm vid en ev. krock?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök