3973
Sök

Angående: Volvo 7/900 träff 8 augusti Fjärås Bräcka!

3 627 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Tjenare!

Har tänkt anordna en träff för personer med Volvo 700 och 900 serien. Det tänkta datumet är 8 augusti då detta verkar vara en relativt träff fri dag. Har tänkt mig att träffen ska börja klockan 10:00.

Träffen kommer vara belägen på Fjärås Bräcka, en bra träffplats med mycket fina fotoställen och vyer med både havs- och sjöutsikt. Det finns plats för ca 40-50 bilar.

Tanken är att det även ska finnas prisutdelning, då i form av 2(3) pokaler, 1 bästa 700, 1 bästa 900 (1 people choice), eventuellt kan det bli mer om intresset är tillräckligt stort. För att detta ska vara möjligt så kommer det vara en utställningsavgift på 20kr (inte jättesaftigt wink )

För er som inte vet var Fjärås Bräcka ligger så följer vägbeskrivning här :

Tag avfart 58 från motorvägen "Fjärås Åsa [Tjolöholm Slott]"
Tag sedan vänster "[Fjärås Bräcka]"
Efter ca 200-500 meter (beroende på vilket håll man kommer från på motorvägen) sväng höger, är precis innan en Shell tapp. Står även här "[Fjärås Bräcka]"
Kör 2km och tag sedan vänster mot "[Fjärås Bräcka]" Är precis där skogsbrynet börjar.
Sedan är det grusparkeringen som kommer på höger sida efter ett tag, går inte att missa!

Fjärås Bräcka ligger ca 4 mil söder om Göteborg. Det finns tillgång till sittplatser, toalett och fik på platsen (öppnar 12:00)!

Det var allt från mig! Är det några frågor så är det bara att PMa mig!

MVH Jimmy

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
21 juni 2009
Borde ju inte vara omöjligt att man dyker upp

Jonas

398 Inlägg
21 juni 2009
Låter spännande men det är ju lite långt att åka

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

342 Inlägg
21 juni 2009
jag kommer garanterat att komma om jag fått i ordning på bilen big_smile Skaa lacka om hela bilen hehe big_smile men är inte omöjöligt kan jag lova tongue

Tycker det borde göras en anmälnings lista så man kan se på ett ungefär hur många det är som kommer big_smile

3 627 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Bra idéer där! Anmälningslista it is smile Blir det allt för många så får jag nog överväga att flytta träffen, men det löser jag på något smidigt sätt isåfall wink Kan hända att det blir centralare isåfall smile

Hade varit kul om du dök upp Jonas! Är ju en bra bit att köra, men det biter man av med lite Iron Maiden eller vad säger du? wink

Volvoskadad
6 017 Inlägg
21 juni 2009
ToXtreme skrev:
Bra idéer där! Anmälningslista it is smile Blir det allt för många så får jag nog överväga att flytta träffen, men det löser jag på något smidigt sätt isåfall wink Kan hända att det blir centralare isåfall smile

Hade varit kul om du dök upp Jonas! Är ju en bra bit att köra, men det biter man av med lite Iron Maiden eller vad säger du? wink

Drygt 30 mil är ju inte så farligt wink då kanske man är "klar" med den vita 740n också tongue

Jonas

3 627 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Nej det tar inte så lång tid faktiskt, ganska exakt 4 timmar, är ju motorväg hela vägen från Alingsås (så ungefär 8 mil)

Men som sagt om det blir tillräckligt många bilar så kommer jag vara tvungen att överväga flyttad träff, och isåfall är det Freeport som känns mest aktuellt (köpcenter) med stoooor parkering med tvättmöjligheter och även resturang och matbutikstillgång (och såklart toaletter tongue)

21 Inlägg
2 juli 2009
Får lacka om bilen snabbt då så får man titta förbi;)

3 627 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Ställer in! På tok för litet intresse, vill inte ha förra träffen all over again!

När ni är redo för en större träff här nere så får ni gärna säga till! Och ni som sagt att ni tänkt komma, bra initiativ, uppskattas som fan ska ni veta!

MVH Jimmy

Sök