3698
Sök

Vart kan jag hitta en tom låda för en 15" bas

298 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Ska troligtvis köpa en 15" Fi Q och har inte orken att bygga en egen låda, vill veta nåt bra ställe för lådor...big_smile

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
22 juni 2009
med tanke på basval så får d bli nån som vill bygga, inte så många i sverige som leker med dessa fetingar smile

*skulle vilja prova en BTL, men d e en helt annan tråd*

298 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Det som är så bra med Fi är att dom är inte dyra så att det skrämmer, men jag får punga upp ca 4000 för den iaf.

i stegväg så tänkta jag dra till med ett sinus live 1500.1, inget klass steg direkt men det duger tills jag (förhoppningsvis) får pengar till ett Sundown SAZ-1500D

260 Inlägg
22 juni 2009
jag har en låda på 120 liter som jag inte har någon användning av längre

961 Inlägg
22 juni 2009
likabra med ett SAZ-3000D då smile men ja, du får juh givetvis hänga på strömsidan osså wink , men åter till topic.

298 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Muschke skrev:

Några bilder?

Vad är den avstämmd på?

247 Inlägg
22 juni 2009
FiBTL skrev:
Muschke skrev:

Några bilder?

Vad är den avstämmd på?

bygg själv och prova dig fram smile då kan du sjustera port mm så du får lådan avstämd som du vill wink finns alltid ork för basbygge big_smile

:):) 740:):)

961 Inlägg
22 juni 2009
740Glt16valve skrev:
bygg själv och prova dig fram smile då kan du sjustera port mm så du får lådan avstämd som du vill wink finns alltid ork för basbygge big_smile

Bästa svaret! smile

4 074 Inlägg
22 juni 2009
FiBTL skrev:
Det som är så bra med Fi är att dom är inte dyra så att det skrämmer, men jag får punga upp ca 4000 för den iaf.

i stegväg så tänkta jag dra till med ett sinus live 1500.1, inget klass steg direkt men det duger tills jag (förhoppningsvis) får pengar till ett Sundown SAZ-1500D

en fråga bara! var köper du Sundown Audio?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

247 Inlägg
22 juni 2009
Stickan skrev:
740Glt16valve skrev:

Bästa svaret! smile

tack tack stickan smile nu åker blekinge bilradio dekaler på på min bil någon dag nu i veckan big_smile

4 693 Inlägg
22 juni 2009
740Glt16valve skrev:
Stickan skrev:
740Glt16valve skrev:

Bästa svaret! smile

tack tack stickan smile nu åker blekinge bilradio dekaler på på min bil någon dag nu i veckan big_smile

Blev du sponsrad?

Booyakasha!

961 Inlägg
22 juni 2009
BJonsson skrev:
FiBTL skrev:

USA , eller beggat smile , har för mig att d inte finns nån importör här i sverige till dom

247 Inlägg
22 juni 2009
Softis skrev:
740Glt16valve skrev:
Stickan skrev:
Bästa svaret! smile

Blev du sponsrad?

nej jag kör med dom produkter jimmy säljer så därav att ja tyckte att han kunde få ha reklam på den big_smile jag fråga om han ville de smile
Senast redigerat av 740Glt16valve (22 juni 2009)

Gladen Audio
2 388 Inlägg
22 juni 2009
740Glt16valve skrev:
Stickan skrev:
740Glt16valve skrev:

Bästa svaret! smile

Wtf får alla andra utom mig? sad

(skoja lite, dem har inte haft nåra hemma när ja hade bilen där)

får smälla på nån på fredag innan Öland då.

Och till topic, räkna ut en låda. fixa en sågritning/mått på bitar och sen åk till en brädgård  och pröjsa dem en slant så sågar dem ut det till dig.

Jag har varit på Optimera två ggr när ja skulle ha låda och dem tog 60kr för att såga ut en 150L låda med dubbel baffel och 100kr för två st på 110L/st plus materialet då såklart.
Helt klart värt det tycker jag, blev perfekta snitt och helt rakt.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

4 074 Inlägg
22 juni 2009
Stickan skrev:
BJonsson skrev:
FiBTL skrev:

USA , eller beggat smile , har för mig att d inte finns nån importör här i sverige till dom

jo det gör det! Kolla in Bjustarzans sida...
http://www.garaget.org/Bjustarzan
Han är den enda återförsäljaren av Sundown Audio i Sverige

247 Inlägg
22 juni 2009
Frippe_L skrev:
740Glt16valve skrev:
Stickan skrev:

Bästa svaret! smile

Wtf får alla andra utom mig? sad

(skoja lite, dem har inte haft nåra hemma när ja hade bilen där)

får smälla på nån på fredag innan Öland då.

Och till topic, räkna ut en låda. fixa en sågritning/mått på bitar och sen åk till en brädgård  och pröjsa dem en slant så sågar dem ut det till dig.

Jag har varit på Optimera två ggr när ja skulle ha låda och dem tog 60kr för att såga ut en 150L låda med dubbel baffel och 100kr för två st på 110L/st plus materialet då såklart.
Helt klart värt det tycker jag, blev perfekta snitt och helt rakt.

jo de är kanon att göra så men som de är här i byn kan ja lika gärna såga själv dom har en spånskive såg men endå så felar måtten på nån mm/ ett par ibland då blir man sur big_smile

961 Inlägg
22 juni 2009
BJonsson skrev:
Stickan skrev:
BJonsson skrev:

Fan va najs! big_smile kanske man skulle testa lite.... hm..... roll

4 074 Inlägg
22 juni 2009
Stickan skrev:
BJonsson skrev:
Stickan skrev:

Fan va najs! big_smile kanske man skulle testa lite.... hm..... roll

Jag har ett saz-3000d och jag kan ju lova att det är kräm i dom! smile
saz-3000d är numera utbytta mot saz-3500d

21 761 Inlägg
22 juni 2009
120 liter netto till Q15 verkar ge rejält tryck i teorin iaf, man kan ju börja med 20 cm långt 6" rör och sedan kapa av med några cm i taget. Fast lufthastigheten kan bli ganska hög med endast 1 st 6" rör om basen drivs fullt ut.

298 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Pratade med killen som säljer fi basarna och hna hade bara 12" Q, så det får nog bli en dån ist.

Angåenda steg så ville jag veta om ni vet nåt billigt steg men ca 800-1200 wrms 1 ohm.

Angående vart man kan köpa Sundown till sverige så finns det en engelsk sida som heter DirectIce, eller den där killen som nån länkade till förut (har för mig att han heter jerry karlsson)

Sök