4232
Sök

Ställbar laddningsregulator till generatorn..

Himma skruare
1 250 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
Satt o läste litta inlägg om Sinus live SL-A3000. Trilla över ett inlägg om en kille som hade en ställbar laddningsregulator.
E det något som finns o köpa o så fall var??. Läst om någon som hade en "mr charge" laddningsregulator.

Citerar:
På halvljuset (normal spänning) så ger min generator 14,50V och på helljus (förhöjd spänning) ger den 15,20V. Båda värdena är justerbara.
Jag vet att rekommendationen är max 14,95V men med min inställd på 15,20V så ger det 14,95V på batteriet....

Men jag hade tänkt o ha detta till billjud. Steve meade har en lika dan i sin tahoe. Han bara trycker på en knapp så klockar han sina generatorer till 15.? V

Men det kvittar vad jag kommer på o googla på så hittar jag inget vettigt.
Hade tänkt o ha 2 extra batterier i resevhjuls baljan med. Såg att det var ganska svårt o hålla volten uppe till Sinus steget.
Senast redigerat av Gizmo_ (23 juni 2009)

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

1 785 Inlägg
23 juni 2009
Gizmo_ skrev:
Satt o läste litta inlägg om Sinus live SL-A3000. Trilla över ett inlägg om en kille som hade en ställbar laddningsregulator.
E det något som finns o köpa o så fall var??. Läst om någon som hade en "mr charge" laddningsregulator.

Citerar:
På halvljuset (normal spänning) så ger min generator 14,50V och på helljus (förhöjd spänning) ger den 15,20V. Båda värdena är justerbara.
Jag vet att rekommendationen är max 14,95V men med min inställd på 15,20V så ger det 14,95V på batteriet....

Men jag hade tänkt o ha detta till billjud. Steve meade har en lika dan i sin tahoe. Han bara trycker på en knapp så klockar han sina generatorer till 15.? V

Men det kvittar vad jag kommer på o googla på så hittar jag inget vettigt.
Hade tänkt o ha 2 extra batterier i resevhjuls baljan med. Såg att det var ganska svårt o hålla volten uppe till Sinus steget.

Jag tror inte MR Charge tillverkas längre tyvärr. Det borde finnas någon liknande utrustning med annat namn. Sålänge man har en bosch generator bör det finnas eftermarknads regulatorer som har ställbara funktioner.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Himma skruare
1 250 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
Du vet inte vad man kan hitta en sån. Eller något liknade. ???

Himma skruare
1 250 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
Ingen som vet var man kan hitta en ställbar laddningsregulator. Hade ju tänkt o ha den på 850:in sen.

1 534 Inlägg
5 juli 2009
beror på vad det är för generator, men jo det finns
exakt vart det finns vet jag inte, men kan fråga farsan han har jobbat med generatorer i 30år så han bör veta
återkommer med svar imorgon
Senast redigerat av Iam2fast4U (5 juli 2009)

Himma skruare
1 250 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Iam2fast4U skrev:
beror på vad det är för generator, men jo det finns
exakt vart det finns vet jag inte, men kan fråga farsan han har jobbat med generatorer i 30år så han bör veta
återkommer med svar imorgon

Ok... big_smile låter bra. Men vad jag vet så e det en orginal generator på den.
De börjar väl dra sig mot att jag beställer steggen nu snart.

Himma skruare
1 250 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
Snacka du med din farsa??

1 534 Inlägg
10 juli 2009
Gizmo_ skrev:
Snacka du med din farsa??

hittade ej tråden igen, sen glömde jag bort roll

vad har du för märke på generatorn?
vet ej vad 850 har....

bosch skulle iaf sälja regulatorer sa han

+ jag hittade massa laddregulatorer hemma, till vad för bilar vet jag inte

Himma skruare
1 250 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
skulle bosch sälja ställbara laddningsregulator???? Jaja man kan ju alltid kolla.

50 Inlägg
17 januari 2010
Japp,sådana regulatorer tillverkade auto elektronik i funäsdalen!Har ett själv!(till salu för övrigt)

Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
236 Inlägg
17 januari 2010
Minns att det fanns att köpa i Söderstöms katalog
en liten bibel på sin tid ett relativt stort bilreservsdelsföretag som fanns i övik och som hade en egen katalog
Vet ej om dom har nån sån längre
sen så har direktbussen som gick mellan åsele - övik upphört
Ringde man innan 13.30 så hade man prylen 19.30 på kvällen
Söderstöms räddade en annnan ett antal gånger
sorry om jag gled ur tråden ämne

50 Inlägg
19 januari 2010
Va gubben mins så var det inte samma laddningsrelä!Detta relä har två laddningvärden..ett standard samt ett högre som aktiveras av helljus eller en chrankswitch,samt ett pulsladdningsläge vid avstäng bil o "vanlig" laddning(kopplar en oreglerad vanlig laddare till den,max 10 amp så blir det puls i andra änden)Samt att det är uttag för två generatorer(Men om man snackar med atoelektronik i funäsdalen,så kan han fixa det för max FYRA generatorer!

Mek
88 Inlägg
19 januari 2010
Hej I båten har jag en 220 amp generator och en stälbar regulator till 700 ampertimmar batteri, här är en länk.

http://www.odelco.se

Mvh Bert

Livet börjar vi 2 bars ladd

1 915 Inlägg
19 januari 2010
Ställbara regulatorer finns på tex http://www.startmotor.se osv, men någon som har 2 lägen har jag aldrig sett.

Om nån hittar nya regulatorer med 2 lägen på, så skriv här. Kan vara bra med lite extra volt när extraljusen lyser.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

4 074 Inlägg
20 januari 2010
holyday skrev:
Hej I båten har jag en 220 amp generator och en stälbar regulator till 700 ampertimmar batteri, här är en länk.

http://www.odelco.se

Mvh Bert

Åh.... endast 19.500:- för en 210amp generator! hmm... pass på den tror jag! big_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

10 287 Inlägg
20 januari 2010
Skicka ett pm till:

http://www.garaget.org/Startmotorpunktse

Han huserar här på Garaget och vet vad som finns, vad det kostar och hur man kan lösa det på olika sätt.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök