Beror väll på hur stor skivan är När jag byggde en låda på ca 150 liter så gick åt i princip en hel skiva, vart lite kantbitar mm över. Och då var den skivan 120 x 250 cm tror jag.
Beror väll på hur stor skivan är När jag byggde en låda på ca 150 liter så gick åt i princip en hel skiva, vart lite kantbitar mm över. Och då var den skivan 120 x 250 cm tror jag.
Om lådans yttermått tex är 40 x 106,8 x 40 cm så blir sammanlagda arean på alla bitar ungefär 19303 cm2. Teoretiskt så ska ju en 244 x 120 cm skiva räcka till.
Om lådans yttermått tex är 40 x 106,8 x 40 cm så blir sammanlagda arean på alla bitar ungefär 19303 cm2. Teoretiskt så ska ju en 244 x 120 cm skiva räcka till.
okej, men dom kostar väl inte mer än en 200kr st? så kan ju lika gärna köpa 2st så e man säker?
dom spelar rätt bra dom där! jag hade en sån i min kvartsvågspipa (typ) och den fläkta på bra som fan ja du kan köra med den! kom ihåg att kapa bort den frästa kanten bara!
dom spelar rätt bra dom där! jag hade en sån i min kvartsvågspipa (typ) och den fläkta på bra som fan
ja kompisen har 3st sånna o d spelar som fan. men ja har alldelles för liten låda så d spelar inte ens hälften så bra
min låda har varit till några gamla mds fanatic 12:or
ja men ska du inte bygga ny nu?
hehe japp
Då jag har sedan så tänkte jag om ja lägger lådan så nära baksätet som möjligt med basarna mot bagaget osen basportarna bakåt in mellan sätena? det borde funka bra lr?
ja kompisen har 3st sånna o d spelar som fan. men ja har alldelles för liten låda så d spelar inte ens hälften så bra
min låda har varit till några gamla mds fanatic 12:or
ja men ska du inte bygga ny nu?
hehe japp
Då jag har sedan så tänkte jag om ja lägger lådan så nära baksätet som möjligt med basarna mot bagaget osen basportarna bakåt in mellan sätena? det borde funka bra lr?
ska du ha dom i volvon? Ha basarna bakåt är ju inte optimalt.. Antar att plåten sitter kvar bakom ryggstödet? Har byggt i nån240/740 förut och jag tyckte det blev bäst att kapa bort all plåt och spela basarna framåt mot ryggstödet och en port/portar antingen i skidluckan eller i hatt hyllan! dock ska man tänka på att göra en extra baffel så inte basarna slår i nåt när dom slår fullt ut! sen är det jävligt viktigt att täta bakåt när man bygger så!