Pga. evbetalningar så kommer inte motorn blir klar i sommar utan tills nästa sommar... (ska söka sponsorer)
däremot så blir det nog att häkta på ett grenrör och turbo på vinterpulkan(16v) så man kan köra drifting tävlingarna i sommar
de va ju lite träligt trodde du skulle få fart på containern te sommaren har du frågat lg-speed om dom vet om de passar? Tänkte om dom visste om nån som hade testat
mailade till dom nu och får se vad dom säger då..
ja fan men då kanske man kan samla ihop lite mer pengar och spons så det blir lite mera värsting skickade mail till KL också och dom får in deras grenrör i slutet på februari
Fan va nice detta blir. kommer bli kul att se slutresultatet. bygger lite jag med, fast på en 740 tic -90
de är coolt.. tror ja sett din bil i stan nån gång, ser ju fin ut
Tack, ja den är ganska fin, när jag skulle köpa så letade jag efter den finaste jag kunde hitta. Hittade en som rullat 18.000 mil och va fullservad och rostfri. Den ska jag bygga på. vill ha ca 350hk sen räcker det. vill ha som race/drifting/köpa mjölk bil som är driftsäker
Kika gärna på min och betygsätt
Senast redigerat av Antihero (10 januari 2010)
They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
En liten fundering angående kolvarna, nu är jag inte säker men är det inte en "urgröpning" på 16v kolvarna oxå? isåfall om man planar ner dom kolvarna så dom är plana om det räcker för komp sänkning?
Eller är det inte jobbigare att ta turbo kolvarna och svarva ner för ventilarna?
gärna lite tips, har skaffat garage så nu jäklar ska det gå undan
En liten fundering angående kolvarna, nu är jag inte säker men är det inte en "urgröpning" på 16v kolvarna oxå? isåfall om man planar ner dom kolvarna så dom är plana om det räcker för komp sänkning?
Eller är det inte jobbigare att ta turbo kolvarna och svarva ner för ventilarna?
gärna lite tips, har skaffat garage så nu jäklar ska det gå undan
Måste man kompsänka? Känns ju mer safe att bearbeta toppen lite isåfall än att svarva kolvarna
Ja kolvarna på en B234 har uttag för ventilerna original.
Frågan är ju hur mycket material det blir över om man svarar 16v kolvarna helt plana.. Skulle själv satsa på att svarva ner FT:ns kolvar 2mm jusst för ventilerna (Y).
bearbeta förbränningsrummen är varken enkelt eller billigt. framför allt inget man gör själv som amatör.
du kan glömma oeg 234 kolvarna dom ger sig vid 1,5bar om man plansvarvar dom har provat å de blev mest sallad men du ska ta FK kolvar å plana ut gropen så du får 3mm squish kant så går de super å du får rätt komp.. lycka till..
du kan glömma oeg 234 kolvarna dom ger sig vid 1,5bar om man plansvarvar dom har provat å de blev mest sallad men du ska ta FK kolvar å plana ut gropen så du får 3mm squish kant så går de super å du får rätt komp.. lycka till..
"squich kant" ja, okej tackar för tipset, menar du att det är lungt med ventilerna då?
Det skruvas för fulla muggar i det nya garaget där nya bilen har flyttat in, en b230et har införskaffats som renoveras lite snabbt för att sitta i bilen medans 16v bygget pågår,
sänksats har kommit på plats bilen är rensad motorn är nerplockad står på tork efter första målningen och lite annat smått och gott
imorgon efter jobbet så blir det mer skruvning och tar med kameran då oxå så ni får se vad som görs
kompisen är med och river ur inredningen, Bilen köptes utan skärmar huv och lite ur riven inredning, här börjar vi med rivningen
fick inte med nån ratt men det gick ändå
kablar och asfalts mattor kvar bara
funderar på att sätta nån plåt skiva typ så här,
tomt fram, bara mattorna kvar
fick på sänkfjädrarna oxå, gick skapligt mkt fortare än när jag bytte på 945an
sänkfjädrar bak oxå, skön skruvar stol skulle vart hjul på den bara
kammade hem komplett ampro verktygsskåp på kronofogdens auktion
bror honade tilll cylindrana på et motorn, ny måålad är den oxå med mekonomens burkfärg
och här står han och slänger ihop stakar och kolvar
Och idag ska vi försöka få i kolvarna igen, provade igår men biltemas b*g kolvringsihopdragare va så sladdrig så den hamnade på sne och kolvringen hamnade brevid, men har lånat upp mig på en annan så nu borde det gå bättre,
sen är det att stoppa i motorn igen och börja fixa elen till motorn
Vart en sväng till garaget idag oxå, har skruvat lös alla ok för ska renovera upp dom (om inte brorsan kunde fixa 4kolvs brebo ok)
men nu är dom borta, sen så skrapades asfaltsmattorna bort med biltemas luftdrivna slaghammare (Y) väldigt smidigt va det. Sen vart det städning, 2,5 sopsäck och en hög med annat skit som ska slängas.
ja juste, hämtade upp en 1031 axel av danne08a här på gorg, ska slipa ner den och göra den fin innan den får en aussie locker och kommer på bilen.
vart bara en bild idag här ryker mattorna
föresten så är det lite klent med kommentarer, man blir ju mer taggad om man får några (:
Det enda som händer nu är att vi väntar på några m? stakar som köpts så vi skippar h-profilarna och tar dom till 16v motorn ist, och som ni ser här nere så tas underedsmassan bort.
Har även funderat fram och tillbaka och har nu bestämt att det blir nog inte att besikta den så då behöver man inte hålla på med elen i onödan mer än till mootrn bara.
haha, fyfan för att skrapa matta nä men seriöst och bra iaf!
ja inte är det kul:P men har köpt en "mejselhammare" på biltema så det går faktiskt jäkligt smidigt, ja men när man ändå river ner hela bilen så vill man ha den fräsch från botten