3854
Sök

Eftersnack: Friday Night Meet 3/7

237 Inlägg
5 juli 2009
vonekfalk skrev:
Patchi skrev:
vonekfalk skrev:

Sam ja kan mer än gärna fixa ett evenemang själv, anledningen till att du hjälper till är att de är lättare att styra upp saker med fler folk. Börja tänk lite på va du skriver.

Cobra1, en utav de trevligaste personer ja lärt känna på träffen hoppas ja fortsätter komma!

FNM är en träff startat utav mig, grundad utav mig & till för allmänheten, ingen bestämmer över NÅGON!
Alla har lika mycket rätt till åsikter, ideér osv ..

Dock att jag tar ledningen i karavanen är bla. för ja startat träffen, alla inte kan vägen osv.. då cobran legat först är oftast för jag bett honom göra det då hans bil varit trasig och så han inte ska hamna sist!
& För att alla ska kunna hålla ihop!

Ekfalk!!

Tycker att det va ganska onödigt skrivet av dig som arrangör, du har en kille som ställer upp och hjälper dig med tips och allt och du svarar tillbaks på det sättet, tycker att det är lite brist på respekt mot din medhjälpare. Jag tror inte att Sam försökte att sänka dig och höja sin status i FNM, för att alla vet redan att det är du som startat FNM och allt som har med den att göra. Du kanske blir sur nu för att jag skrev men det är inte någon stor grej, tycker bara att det är taskigt och respektlöst mot Sam som ställt upp.

Angående att åka tuff tuff tåg så tror jag som jag skrev innan inte är någon bra idé om man är ca 30 bilar.

1. Det drar till sig väldigt mycket uppmärksamhet.
2. Polisen fattar vad som är på G.
3. Det tar otroligt lång tid att förflytta sig från punkt A till B.
4. Vi förlorar väldigt mycket rolig tid.
5. Förstår inte vad problemet är om man bestämmer en samlingsplats efter p-huset så att alla kan åka själva och spara tid.
6. Att alla ska åka ihop är roligt ibland, men tänk på vad syftet var när alla åkte tillsammans, syftet förstörs när vi åker alla tillsammans.

Vet inte vilka som inte förstår när alla skriver "nu lägger vi ner detta o blickar framåt" ?

Men måste självklart stå upp för mig sjäv nu o svara på ditt tycke:
Ja har 4 killar som hjälper mig med FNM men du har väll ingen störe inblick i vad som sägs till dom privat? Hur många gånger man tackar dem för deras hjälpande händer osv?
Du får ABSOLUT tycka att det var onödigt skrivet, men om du frågar sam så är vi värken ovänner eller något, de finns mer irritation mellan dig & mig än honom & mig vid de här laget!

Jag skrev ovan att alla får TYCKA va dom vill, SÄGA va dom vill, osv.. men om de är fnäsiga& dryga svar som man vet kommer ge en irritation från andra hållet så tycker faktiskt ja att man kan hålla dem för sig själva!

Ekfalk!

haha så du är irriterad nu? du måste fan skoja, snacka om att man inte får skriva något till dig utan att du ska bli kinkig. Jag har inget emot dig eller är irriterad på dig, utan jag skrev att det som stod är en brist på respekt mot din medhjälpare. Just nu så har jag lite svårt att förstå vilket av det dryga du tycker att jag skrev? eller det irriterande?! Om du och Sam inte är ovänner eller ngt så fråga honom om han har lust att hjälpa dig mera wink för att jag vet redan svaret, men som sagt, du vet ju redan wink

du får även ursäkta mig ifall du vart lite irriterad och ledsen över mitt "dryga" svar :p

72 Inlägg
5 juli 2009
Patchi skrev:
haha så du är irriterad nu? du måste fan skoja, snacka om att man inte får skriva något till dig utan att du ska bli kinkig. Jag har inget emot dig eller är irriterad på dig, utan jag skrev att det som stod är en brist på respekt mot din medhjälpare. Just nu så har jag lite svårt att förstå vilket av det dryga du tycker att jag skrev? eller det irriterande?! Om du och Sam inte är ovänner eller ngt så fråga honom om han har lust att hjälpa dig mera wink för att jag vet redan svaret, men som sagt, du vet ju redan wink

du får även ursäkta mig ifall du vart lite irriterad och ledsen över mitt "dryga" svar :p

Någon här vill minsann få Saabsmisk!

237 Inlägg
5 juli 2009
Ashki skrev:
Patchi skrev:

Någon här vill minsann få Saabsmisk!

haha big_smile

1 338 Inlägg
5 juli 2009
sluta bråka nu! :S

är väl inte det som är meningen med träffen? första träffen jag kom till och tyckte allt att det var kul.
Även på slutet ens fast jag hade det svårt iomed det våta underlaget haha ...

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

72 Inlägg
5 juli 2009
mYGeL skrev:

är väl inte det som är meningen med träffen? första träffen jag kom till och tyckte allt att det var kul.

Kör FWD själv, i feel u. :p

2 982 Inlägg
5 juli 2009
tycker att detta vart den bästa träffen hittills med perfekt antal bilar och alla har respekterat varandra hur grymt som helst på träffen och på strippen.
dock tycker jag att det är grymt tråkigt att ni måste dalta om detta på Gorg.
ta det face2face, skaka hand och allt blir bra igen.
eloge till cobran som höll ihop karavanen och vonefalk i slutet.
THUMBS UP!
SÄNK inte träff-andan i trådar på garaget!

vi ses nästnästa träff smile

69 Inlägg
5 juli 2009
det va tråkigt me all onödig tjaffs men men nu är det över hoppas jag...
jag hade riktigt kul i fredags och har alltid haft kul på FNM ser fram emot nästa träff jag kommer me ett leende på läpparna:Dbig_smile

Ashki jag ser fram emot ett "smisk" från din saab men tyvärr får du vänta tills Hondan kommer ut:P

Ekfalk vi vill känna lukten av din gummi på nästa träff:P

Mvh Cobra1

Masterworks
5 juli 2009
Varför tjafsas det igentligen? Träffen var ju grym!

Hur man tar sig från A - B är väll nått ni kan diskutera
på telefon istället för på ett forum?

//Patrik

1 338 Inlägg
5 juli 2009
Ashki skrev:
mYGeL skrev:

Kör FWD själv, i feel u. :p

haha jo då vet du va jag snackar om tongue
lyssna här

[video]http://www.garaget.org/video/w4jv50hir84v[/video]

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

2 982 Inlägg
5 juli 2009
CarpeDiem skrev:
Ett meddelande till samtliga inblandade.

Sedan FNM grundades så har jag haft riktigt kul men nu känns det inte lika trevligt längre.

Jag har gjort vad man kunde som medhjälpare, tyvärr kan man inte vara kvar när arrangören är passiv som inte ens bryr sig om att lyssna på mina förslag osv. Känns som att jag har blivit utnyttjad efter alla tips och råd man har gett.

När man bad arrangören att byta datum frågar han varför :S Seriöst alltså, det här är inte vad man trodde.

Arrangören får gärna genomföra träffen men det är en annan träff så jag tänker gå dit och fota. Det lär ju bli nån aktivitet, tänk om ni åker till ****** och de andra åker dit också? Vad gör ni då? Det kommer bli problem. Tyvärr så vill inte ekfalk lyssna så ni får göra precis hur ni vill. Jag kan inte fortsätta vara i crewet om alla inte samarbetar.

Det var allt och jag hoppas verkligen att ekfalk ber om ursäkt för sin brist på respekt mot mig.

tjena Sam, självklart kommer jag att ställa frågan varrför om någon ber mig flytta träffen ett datum. det är väl en solklar följdfråga om man inte fått svar på den dessförinnan.

sen ligger det väl i arrrangörens BORD att ta BESLUT! oavsett om förslagen kommer från Mig eller volontärer eller medhjälpare? smile

put a smile on the face Guys!

ashki varför e din piska offline föööör? annars går jag över o plåtar nåra pics och lägger ut den på blocket.
ingen saab kan piska mig  öhöhöh hehe

ps. hambergs BANGBUS är såå KATT
Senast redigerat av Residence (5 juli 2009)

678 Inlägg
5 juli 2009
Slut bråkat nu ni förstör stämmningen!
cobra1  Du sa ju att hondan var klar? vad hände?

1 062 Inlägg
5 juli 2009
FNM där bråkar man inbördes.....i Södertälje Hotar man o tjafsar med varandra....i Göteborg slåss man med varandra, o på 90% av de övriga står man i grupper o stirrar på varandra hälsar inte o rackar ner på alla andras bilar.....

Kul utveckling inom "träffsvängen".  Känns inte som man missar nåt när jag slutat åka på dessa sk "träffar". Synd!

"You Go, we go!"

69 Inlägg
5 juli 2009
BuRrE08 skrev:
Slut bråkat nu ni förstör stämmningen!
cobra1  Du sa ju att hondan var klar? vad hände?

ja du den vägrar gå i gång jag håller på o jobbar på det:D
fick igång den tog den till besiktningen sen när jag kom tillbax så vägrade den gå igång igen:(

R-Berg
392 Inlägg
5 juli 2009
Residence skrev:
ps. hambergs BANGBUS är såå KATT

Bangbus, haha cool

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
5 juli 2009
TLO skrev:
FNM där bråkar man inbördes.....i Södertälje Hotar man o tjafsar med varandra....i Göteborg slåss man med varandra, o på 90% av de övriga står man i grupper o stirrar på varandra hälsar inte o rackar ner på alla andras bilar.....

Kul utveckling inom "träffsvängen".  Känns inte som man missar nåt när jag slutat åka på dessa sk "träffar". Synd!

Kunde inte sagt det bättre själv..
Träffen lär inte utvecklas om inte alla (och då menar jag alla) sammarbetar och strävar efter samma mål.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
5 juli 2009
Är det bara jag som tycker att vi/ni/alla hypat upp det här med en bil som verkligen KRIGAR sig till träffen (för att han tycker det är roligt med träffen) med trasig växellåda kör för sakta, GE er seriöst... Jag tycker Markus träffar är grymt lyckade för att bara ha startat en spontanträff, och blivit till ett rejält fredags-party man ser fram emot hela jobb-veckan?

Jag måste också skriva att jag blivit lite irriterad på Sam´s första inlägg om att:

"Det enda jag är missnöjd med är karavankörningen, blev lite irriterad att det gick så sakta hela vägen till destinationen. Det är trafikfarligt att köra sakta på 50 och 70 väg. Varför ska vi köra bakom Cobran roll De hittar ju dit vi ska. smile "

Jag har sen träffen drog igång aldrig sett Dig Sam åka till träffen med en egen bil, för att kunna spotta ut dig en sådan kommentar att du blir irriterad över hastigheten till och från Rosersberg, hade det gått fortare att åka kommunalt till Rosersberg från Jakan? Jag tycker att du ska vara GRYMT tacksam över alla snälla människor som erbjuder sig att ens skjutsa dig dit vi åker, för att Du som "medhjälpare" få chansen att,,,ja,,, hjälpa till!?

Så sätt dig i valfri bil, knip igen om karavanhastigheten, och var glad att du kan åka med smile deal?

Och till Vonefalk (Markus): Kul att du har bra med medhjälpare, vilka nu dem andra tre är..och grymt jobbat med upplägget. Måste också säga att jag ser ALLA deltagare i varje träff som medhjälpare, då jag ALLTID hört olika idér från samtliga deltagare på hur man kan göra för att göra träffen bättre, smidigare osv osv

Fortsätt med det du gör, har en magkänsla på att det här kan sluta med att hela våningen blir full att bilar om några veckor.

Sen måste jag också få fråga Sam om vilka tips du kommit med, grymt intresserad av att få ta del av dem, då kanske vi kan göra allting bättre om vi alla sammarbetar wink

Din första träff (sam) blev riktigt lyckad, men jag tycker att du fått upp träffandan till ångor i huvudet som därefter övergått till någon sorts "översittande"? Vad jag minns så klarade du inte heller den första träffen ensam, minns att många var medhjälpare till den träffen, men fortfarande hör att DU lyckades med träffen?

Aja nog om det, jag kanske i många av trådläsarnas ögon gått ner mig rejält efter mitt inlägg, men som Cobra1 säger så ska man inte komma med kommentarer/klagomål om huruvida en karavan hålls (om du inte ens har med dig en bil), jag menar, det är inte DU Sam som sitter bakom ratten och irriterar dig på hastigheten och att man ligger PRECIS mellan två växlar i 40-50 och drar en massa soppa, du sitter ju bara och njuter bredvid...forstätt med det eller så tar du med dig till farsas Almera!!

Nog om mitt snack, men jag säger som det är och kommer fortsätta säga det jag tycker/tänker/känner, thats who I am! Finito

Vi ses nästa fredag, och kanske kan ta tag i det här face to face hela "gruppen", om vad som vore bra för att hålla träffen vid liv, skaka hand och vara glada, för jag skulle mer än gärna kunna ställa upp på ett eller annat sätt, då Sam (tragiskt nog?) dragit sig ur...

Tjohej!!

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

Team Night Meet
217 Inlägg
5 juli 2009
Sam jag tycker det är otroligt tråkigt att du uttalar dig så spontant ang. mig, jag frågade "varför" jag skulle byta datum när du bad mig göra det.. för att jag ville veta varför jag skulle byta då de ända du skrev var " ska du inte byta datum på FNM så den kommer efter min träff" Hur ska ja kunna veta vad det betyder, sedan skriva ut här i tråden på ett sett som riktar sig negativt emot mig?

Även sitta o säga att jag inte tar dina förslag & ideér? Jag har väll ALDRIG sagt nej till någons förslag?
Om ja inte mins fel skrev jag i nått inlägg ovan på denna tråd att ALLA får tycka, skriva, säga ideér osv?

Det här med vårat crew sam? Ja kan inte komma ihåg att vi haft ämnet uppe om ett "crew" någongång? så förstår inte vad du fått de ifrån, men de finns en sak ja ogillar mer än andra, och det är när folk tar ord ifrån luften & använder dem emot andra!

Blir besviken på ditt inlägg sam, riktigt besviken!

Det är jätte kul att du fotar, filmar, redigerar osv .. men det är 20 personer till som gör det på träffen men dom klagar inte? Dom är lika mycker medhjälpare dom?

Förstår inte varför detta blev så otroligt stort pga ett klagomål i karavan körningen? ..
Tycker det är MEST trist att folk skriver om "specifika" personer i sina klago-inlägg osv.. usch!

Ja skapade denna träff för att folk med bil intresse, glada miner & inställning till att lära känna nytt folk skulle kunna samlas i slutet på en hård arbetsvecka & göra det man tycker om. Inte för att det ska bli tjafs efter träffarna!!!

Ni som nu skriver att ni inte "vet" om ni tänker komma på nästa FNM så är det helt upp till er, ni väljer självfallet själva! Men blir otroligt besviken på ett flertal inlägg ovan som riktar sig emot personer direkt. Inte bara mig, utan andra likså!

NY träff på fredag, nu släpper vi den här eftersnacks tråden & blickar framåt! PUNKT SLUT!

easy to sound cocky when you got no ride..

C20LET
1 041 Inlägg
5 juli 2009
som jag sa tidigare, skulle det vara så att några går o är lite sura på varndra så e det meningslöst att komma, eftersom stämningen blir inte densamma som vi hade innan.

Självklart bestämmer jag själv om jag ska med eller inte.
Hoppas att allt är löst mellan er nu o att alla är lika goda vänner som förr smile

MVH/Rawad

Vi tycker olika vet jag, that's it

Team Night Meet
217 Inlägg
5 juli 2009
Från min sida är allt bra smile Hoppas så många som möjligt kommer & förhoppningsvis har glada miner smile
Tycker det har fungerar så otroligt bra hittills så tycker de vore synd om de sprack pga. en sådan här strunt sak!

easy to sound cocky when you got no ride..

160 Inlägg
5 juli 2009
jag har alltid lende så öronen soppar det o kommer på alla fnm jag kan bästa träffen enligt mej

Utan offer Ingen seger..! Bättre motto för hela livet finns inte...!

Sök