2253
Sök

Leaf-Nissan 200sx s13 wide body *motor hemma*

Caddslav
133 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
Har inte hänt så mycket den senaste dagen då jag haft annat för mig helt enkelt men lite spackel och slipning har det blivit iaf.

Ska fortsätta lite senare ikväll förhoppningsvis.

http://www.pici.se/pictures/medium/tsXUdizLI.jpg

Jlmmy
2 augusti 2009
Ser ut att blir riktigt läckert!
Vill ha update nu big_smile

mvh

Caddslav
133 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Tack du, händer inte så mycket just nu som är värt att uppdatera, har börjat på andra sidan nu och fortsätter att slipa mest bara. Ska försöka knäppa lite kort imorgon kanske.
Ska flytta ner den till Helsingborg på onsdag med så då blir det uppdateringar oftare smile

Caddslav
133 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Ingen större update men jag kompletterade min bur nu med att skriva upp mig på ett gruppköp i england på den främre delen av buren från Apexperformance. Tyvärr sålde de inte hela när jag beställde halvburen tidigare, så nu kommer jag få svetsa på fästena på den befintliga delen som jag redan har.

Men den är godkänd för "FIA EDC/BDC/Pro Drift/Time Attack" så det ska nog funka smile Gött att ha en skruvbur med som redan är anpassad så man slipper kapa och ha sig, bara passa in och bulta fast.

Den slutar dock innan instrumentpanelen men det funkar det med då jag kommer sitta långt bak och dörröppningen i en s13 är relativt stor och man kan ta sig in och ut lätt ändå.

http://www.sxoc.com/vbb/attachment.php?attachmentid=63026&stc=1&d=1247759793
http://www.sxoc.com/vbb/attachment.php?attachmentid=63027&stc=1&d=1247759806
Senast redigerat av Leaf (4 augusti 2009)

LillNaisarn
4 augusti 2009
Riktigt roligt att se att du bygger själv! Att man har missat den hära tråden tills nu kan jag inte förstå roll

Jlmmy
17 augusti 2009
Hur går det med bygget man? big_smile
Ha det bra, mvh

Caddslav
133 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
Just nu händer det ingenting då bilen står kvar i Forshaga då garaget inte är klart här nere ännu, ska dit och inspektera det idag och kan förhoppningsvis få ett godkännande att få flytta in direkt, hoppas det iaf för bilen kommer ner på tisdag smile

Men jag har lite bilder hemma på datorn som jag kan slänga upp sen, har byggt upp formerna på andra sidan med och även slipat klart på bakluckan så nu ska det bara göras hål i den för aerocatchlåsen och dszus låsen sen ska den klarlackas.

Mycket mer än så hann jag inte med på semestern tyvärr.

Caddslav
133 Inlägg
4 september 2009
Trådstartare
Editerat...
Senast redigerat av Leaf (15 september 2009)

Caddslav
133 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
editerat..
Senast redigerat av Leaf (15 september 2009)

PM Competition Team
711 Inlägg
5 september 2009
Coolt!

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

782 Inlägg
5 september 2009
Alltid roligt att handla grejer till bilen..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

Jlmmy
6 september 2009
Damn mycket godis du har skaffat dig! wink
Trevligt med den nya motorn, Kommer bli grymt!

mvh

Caddslav
133 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
Tack tack allihopa.

Ja jag hoppas det kommer bli grymt tillslut smile Men som jag sagt innan, skiten ska ihop med och inte bara stå och vara snygga prydnader i garaget smile

Har varit för dålig idag för att ens fundera på att åka och hämta någon motor men det kommer göras inom de närmaste dagarna istället.

Caddslav
133 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
Editerade bort motorinlägget då jag vill spara det till färdig motor istället och då jag kommer vara väldigt restriktiv med vad som kommer visas i tråden framöver. Anledningarna är inget negativt från någon sida eller liknande men jag vill hålla det lite för mig själv i framtiden.

Roligare med små teasers lite då o då istället.

Men mitt stora problem nu är att jag behöver ett par framskärmar.
Original i plåt eller glasfiber spelar ingen roll, breddade eller normala har ingen betydelse heller.
Skicket på dem är inte så noga mer än att de ska passa utan att behöva kapa upp dem för att få dem på plats.
De ska byggas om ändå så därför är jag inte så noga med hur de ser ut.

Priset ska vara rimligt, jag är inte sugen på att köpa ett par helt nya fräscha för 4-5k då de ändå blir förstörda direkt.

Jlmmy
23 september 2009
Jag har ju ett par framskärmar i riktigt bra skick, Några små bucklor kankse "grå metalick"
Hör av dig i PM om du är sugen smile

mvh

Caddslav
133 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
Ja just det ja, det hade jag helt glömt bort.

skickar Pm strax.

hellaflush!
1 266 Inlägg
23 september 2009
kommer bli snyggt!

Jlmmy
5 oktober 2009
Jag vill se update man! big_smile
Kom igen, Kommer bli grymt!

mvh

Caddslav
133 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Jlmmy skrev:
Jag vill se update man! big_smile
Kom igen, Kommer bli grymt!

mvh

Ja det kommer väl en liten snart, gör inte så mycket mer än att bara polera upp motordelar just nu för att få klart motorn. Han som hade motorn innan hade ju börjat polera så då får jag göra klart det. drygt jobb.

Letar delar och gör mig själv fattigare för var dag sad

Hittade ett par skärmar här nere med så det var därför jag aldrig kom med ett bud på dina, från en krockad så en var klockren och den andra var riktigt smälld så jag ska prova att knacka ut den för att kunna använda som grund när jag bygger mina framskärmar.
Fick dem billigt dock så det får vara värt lite slit smile.

Caddslav
133 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
En liten update då, ska riva ner allt tidigare jobb.
Allt ska ner till grunden (alltså till breddaren bak)
Sen ska det byggas om på nytt med bättre former och förutsättningar för att uppnå det jag eftersöker..
Ska fortfarande eftersträva samma utseende, men vill hitta en röd tråd som gör att det kommer bli lättare att få symmetri på båda sidor.
Sen tänker jag bygga grunden med hjälp av cellplast, byggskum som ska beställas av adrian-styling och sen lägger jag glasfiber över detta istället för spackel.

Kommer få en mycket starkare grund och formerna blir mer lättarbetade.
Har räknat ut att jag kommer tjäna in lång tid på detta och samtidigt så lär jag mig.

Allt flyttas över till "learning money" fliken i budgeten smile

Återkommer till veckan med motorbilder.

Sök