4600
Sök

brandsläckare, fördel nackdel?

1 231 Inlägg
21 april 2006
Gislekillen skrev:
Lunnajs skrev:
Gislekillen skrev:
Risken att det brinner i en bil?? hur står e risken?? Ok har man en volvo 850 så e de nog en fördel att ha en släckare.. men annars kan jag inte se någon fördel.. brinner det i motorutrymmet så kan man ju inte direkt lyfta huven... å andra sidan så blir bilen skrot om den har brunnit... har jag fel??

Man öppnar inte huven, man rycker bara upp den innifrån och försöker spruta under huven.

El-brand eller att spolarvätskan tar eld om dess kärl går sönder är nog ungefär det som brukar kunna brinna på bilen.

inte dåligt att kunna öppna en huv innifrån kupén (förmodar att de var de du menade) om jag inte minns fel så har alla bilar en spärr fram under huven som man måste låsa upp för hand. Men strunt samma... Brinner bilen så e de ju rätt stor risk att bilen blir skrot...

Min bil har inte något sådant huvlås smile Man öppnar den iofs åt andra hållet. Men iaf ;P

Mitt projekt: Evo III

8 156 Inlägg
21 april 2006
Jag ser det bara som en fördel att ha en brandsläckare i bilen. Kan ju behövas någon gång.
Bara för att ta ett bra exempel så råkade syrran ut för att bussen som hon åkte med i idag började brinna...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

282 Inlägg
21 april 2006
Sätt iaf inte brandsläckaren i skuffen som väldigt många verkar göra, hur ska den då kunna göra nytta om man måste springa dit först tongue men det är ju både snyggt och bra att ha..

238 Inlägg
21 april 2006
Kolsyresläckare i kupén och pulversläckare i bagaget....
Senast redigerat av Humlan (22 april 2006)

A B E C E D E

Driver
2 111 Inlägg
21 april 2006
Tänk på att har ni era brandsläckare i bilen länge så sjunkjer skummet tillslut ner i behållarens botten o blir till en hård kaka. Pga vibrationer osv. Så vänd o rör släckaren då och då så håller de längre. Blir det en kaka i botten får du inte ut något alls vid användning. vilket kan var lite mindre fördelaktigt.

Var på en "heta arbeten" kurs igår och fick veta det där. Har själv 2 st släckare i bilen. en i kupén o en i skuffen. Man vet aldrig till vad elelr när de kan behövas. Hellre ha en i onödan än o inte ha den när du behöver den. eller?.

första förband/hjälpen borde också alla ha i sina bilar. tar inte stor plats men kan var nog så bra att ha om olyckan är framme. Kan ju vara när men mekar me bilen också,inte bar när man kör som de kan gå illa. Tänk på det.

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (21 april 2006)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Sök