1909
Sök

Skenande laddtryck

36 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
#1
tja! nu är det så att jag har en saab 9-3 aero -01 och vid vartenda gång jag gasar fyllt så skenar laddtrycket upp till över 2 bar. om man gasar sakta till full gas blir det inte samma symtom.
någon som har varit med om detta lr vet vad det kan bero på??

tacksam för svar!

Mvh // Baumes


166 Inlägg
11 juli 2009
#2
baumes skrev:
tja! nu är det så att jag har en saab 9-3 aero -01 och vid vartenda gång jag gasar fyllt så skenar laddtrycket upp till över 2 bar. om man gasar sakta till full gas blir det inte samma symtom.
någon som har varit med om detta lr vet vad det kan bero på??

tacksam för svar!

Mvh // Baumes
Titta så inte slangen märkt "W" som sitter mellan WasteGaten och MagnetVentilen inte är kass eller lossnat.


36 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
#3
nej då den var hel o dom andra som satt där var också hela.


166 Inlägg
11 juli 2009
#4
Kan du röra något på wg armen? Den kan ha fastnat i stängt läge.


36 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
#5
ja det provade jag för ett tag sen o den verkade röra på sig som den skulle.


371 Inlägg
11 juli 2009
#6
koppla förbi magnetventilen igenom att ta tryckslangen från kompressorhuset och dra den direkt till wastegaten och se om det blir likadant.


36 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
#7
okay är det den slangen som går brevid motorn på vänstersidan om man står franifrån??


371 Inlägg
11 juli 2009
#8
vet inte hur det ser ut på saab. men det är den slangen som sitter på insuget eller kompressorhuset på turbon och går till magnetventilen.


Öpc designchef
163 Inlägg
11 juli 2009
#9
jag fattade inte vad du menade så jag vet inte vad felet kan vara.
Förlåt.

hej hopp

36 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
#10
det går en från kompressorhuset till magnetventilen o ska jag koppla den på wg? ska jag bara låta den som sitter påwg vara löps då lr ska jag sätta dit den någon annan stan?


36 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
#11
någon mer som har några förslag??


166 Inlägg
12 juli 2009
#12
Om du kopplar ur MV hur mycket laddar den då? (GLT)
Koppla från alla slangar från MV (C,R,W) och blås rent/rengör.
C slangen kan sättas igen av oljeklegg.


1 002 Inlägg
12 juli 2009
#13
Koppla ur magnetventilen och se om du får stabilt glt.. Om du får det är det den som är kass..

...

36 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
#14
okay jag ska göra det så skriver jag resultat sen:P
tack så länge


36 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
#15
någon som vet vad glt ska ligga på i denna bil??

snabba svar tack big_smile


1 353 Inlägg
25 juli 2009
#16
google och stcs har nog svar. men skulle gissa på 0,3 0,4


36 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
#17
låg på strax innan 0,3 bar men tycker det verkade lite..


Kapten på disco!
1 729 Inlägg
25 juli 2009
#18
Det låter rätt normalt då dom flesta mätare jag har prövat alltid har visat lite fel/olika.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 036 Inlägg
25 juli 2009
#19
baumes skrev:
låg på strax innan 0,3 bar men tycker det verkade lite..
Byt magnetventilen så kommer den gå bra igen smile
0.3 är ok på GLT
Senast redigerat av Mangisen (25 juli 2009)


36 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
#20
okay det låter ju kanoners det ju:) hoppas det löser sej.P

tack för alla tips



Sök