4365
Sök

Helt svart dekal för fejka lakering??

yrkeschaufför
709 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
hallo garaget.. frågan är om det finns som svarta dekaler för att fejka att lackara typ huven eller dylikt.
jag vet att folk tycker det är bättre att lacka på riktigt. men jag vill konstigt nog ha möjligheten att återställa bilen?
länka gärna sidor eller företag sundsval/västernorrland.
mvh jocke

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

509 Inlägg
14 juli 2009
Kolla runt på olika skrotar efter en svart huv. smile

Miklen
14 juli 2009
Finns ju företag som klär in hela bilar i vinyl så det är väl klart det går.. men det kostar..

NissanMotorsport
14 juli 2009
Går ju att hitta en annan huv och lackera eller om man har lyckan att hitta en svart fin huv direkt..

annars kanske dekaltrim.nu kan hjälpa dig.. skicka iväg ett mejl och hör smile

yrkeschaufför
709 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
MIG1408 skrev:
Går ju att hitta en annan huv och lackera eller om man har lyckan att hitta en svart fin huv direkt..

tack för tippsen och så .. men grejjen är att jag även ska färga taket:P

http://www.streetsofsundsvall.se/forum/ … p;start=45

typ så vill jag göra med bilen .. det är min som är lite snabbt redigerad av hedman
Senast redigerat av volvonisse440 (14 juli 2009)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
14 juli 2009
Nej det bubblar bara upp och blir fult. Det är ju ingen ovanlig bil så leta upp en huv på skroten och rolla skiten mattsvart så blir det kallekanon!

Rock'n Roll

yrkeschaufför
709 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
TenZer skrev:
Nej det bubblar bara upp och blir fult. Det är ju ingen ovanlig bil så leta upp en huv på skroten och rolla skiten mattsvart så blir det kallekanon!

det har jag tänkt på får bli fronten och huven om jag får tag på en huv..

NissanMotorsport
14 juli 2009
volvonisse440 skrev:
MIG1408 skrev:

tack för tippsen och så .. men grejjen är att jag även ska färga taket:P

http://www.streetsofsundsvall.se/forum/ … p;start=45

typ så vill jag göra med bilen .. det är min som är lite snabbt redigerad av hedman

jaså ok, ja då skulle jag letat på någon firma som kan klistra på, skulle inte gjort det själv iaf.. finns det ingen reklamfirma runt om där du bor? finns ju reklamfirmor som klistrar på typ företagsloggor på bilar åt företagen..

Avstängd
914 Inlägg
14 juli 2009
asså, du kan ju alltid lacka 2 gånger.. jag menar färgen kan du ju ändra hur mkt som helst..

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

yrkeschaufför
709 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
TMW-Performance skrev:
asså, du kan ju alltid lacka 2 gånger.. jag menar färgen kan du ju ändra hur mkt som helst..

jo men .. det är inte gratis at lacka tongue jag fet vägrar att dra fram spray burken och spruta tongue
kanske om det va en 240 tongue

326 Inlägg
14 juli 2009
inga problem alls att klä en huv + en baklucka med folie.. jobbar med det dagligen.. tar ca 2h och kostar typ 2000kr för huv + tak.. å man kan rensa bort det sen om man tröttnar på det.. å finischen blir slät å fin utan bubblor och veck.. = )

"Sweet Insane Road Maniac"

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
14 juli 2009
Ja, uppenbarligen har folk ingen kolla på vad dom snackar om, gör man det seriöst så blir det snyggt.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Avstängd
512 Inlägg
14 juli 2009
Och varför ens tänka på att göra den svart?? Tycker det ser EPA ut..och köp en jättevinge som är minst 50cm hög på bakluckan med..

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
14 juli 2009
Crozzfire skrev:
Och varför ens tänka på att göra den svart?? Tycker det ser EPA ut..och köp en jättevinge som är minst 50cm hög på bakluckan med..

Jag tror han hade glömt att det är din åsikt vi alla ska leva efter, och inte efter sitt egna tycke och smak.
Oj, ursäkta mitt svar, ers höghet.

Mvh. David.
Senast redigerat av Torlejf (14 juli 2009)

Bygger rolig bil. :)

yrkeschaufför
709 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Crozzfire skrev:

pajjas läs prodjekt osv det kommer sitta en m3-vinge på den.. snacka inte innan du vet vad det hanlar om .. du har nog ingen kolla på va fan du snackar om.. frågan var inte om det blev snygt fråga om det gick att skaffa ..
har du inte svar på frågorna som ställs ge fan i att svara då.

tack ni andra för seriösa svar.. man ska inte vara som alla andra ..
ska lacka fälgar senare och tänkte ha med en rör rand på tongue sen tänkte jag ju, alla har det ju :S 
så då får det bli blank svarta med en likadan rand men lite bredare och enbart polerad tongue??
Senast redigerat av volvonisse440 (15 juli 2009)

NissanMotorsport
14 juli 2009
Crozzfire skrev:

Låt folk få göra hur fan dom vill

161 Inlägg
14 juli 2009
jag hade en firma bil en bil en gång, den va egentlingen röd, men hela bilen va tejpad så den va vit... men poängen, de blev skitfult! vid stenskott och där de va som veck i plåten eller vad man ska säga blev det som jack i plasten så den röda lacken under syndes.. dock hade det väl suttit där ett tag å den va väl inte precis väl skött. jag tycker du borde överväga att lacka smile säkert svårt att få bort skiten sen ändå om du vill ha tillbaka de som de va

715 Inlägg
14 juli 2009
som detta typ http://www.dekaltrim.nu/ , också katogorin wrap you ride?

160 Inlägg
14 juli 2009
kan bara säga taxi bilar e tejpade o lastbilar lika så=) fint på nya tejpade bilar fult på äldre

Utan offer Ingen seger..! Bättre motto för hela livet finns inte...!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
14 juli 2009
Värt att tänka på att det i själva verket inte går att återställa helt å hållet om du har på den en längre tid. Bilens övriga lack solbleks med inte huven som är skyddad av en plast. När du sen tar bort plasten kommer huven se mycket fräschare ut i lacken och skilja sig från resten av bilen.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Sök