3640
Sök

Kompressor/ turbo till Volvo 850 glt?

Sjökapten
34 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Hej!

jag skulle vilja ha lite hjälp av er lite mer kunniga inom ämnet smile

jag har länge funderat på att sätta ett kompressor kit på min volvo 850 glt tongue
är det någon som har tips om vart jag kan vända mig för att få tag på detta?

sedan undrar jag ifall om det är "bättre" att turbo konvertera bilen istället för att kompressor mata den?

tacksam för hjälp big_smile

1 498 Inlägg
16 juli 2009
Börja med att samla dina 1500:- i månaden så du får ihopa till en kompressor sen kanske ett komplett turboblock sen är det bara att börja spara igen till all kringutrustning.

Turbokonvertering = byt bil

Reservdansk
6 271 Inlägg
16 juli 2009
Det finns inga "kompressorkit" till 850 vad jag vet, du får tillverka insug, flytta AC, generator, servopump eller något sådant, för du måste ju få plats med kompressorn någonstans...

Har du tittat i motorrummet och sett vart du skulle kunna få plats med en kompressor? wink

Som nämnt ovan, e turbomotor är att föredra, då det är mycket stabilare än GLT-blocket, samt att du får oljesprut på kolvarna, annan topp m.m.
Senast redigerat av TurbOla (16 juli 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

MoffeGreven
16 juli 2009
Fundera inte på det, hur du än gör så blire billigare att köpa en motor eller T5:a, ja om du inte få grejerna gratis då! Nu har du fått stabilt tips från 3 st smile

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
17 juli 2009
BlackBetty skrev:
Inget o tänka på kostar grymt mycket att bygga bilar. Sen som ovanstående säger är det inget att tänka på, finns redan 20 sådanna här trådar och leder alltid till samma sak. Sen får du inte några 180hk av ett öppet filter och japs dämpare på gle motor wink

Du får inte ens så mycket på en GLT smile snarare mindre effekt...  det borde stå ca 140hk smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Sjökapten
34 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
haha bilen på min sida är min gamla bil wink OKEJ men tackar för era råd smile jag får väl vänta tills jag har pengar att köpa en bil me turbo big_smile

6 Inlägg
18 november 2012
Hej

Hoppas du håller dina ideer vid liv, själv har jag en
eaton m62 som ska ner i min 850!
Jag måste flytta upp generator och servo samt
bort med ac:n.

// Anders
Senast redigerat av Turboforslund (18 november 2012)

Bonntrimmare
620 Inlägg
19 november 2012
Varför uppfinna hjulet två ggr köp en 850 turbo dom skänks ju bort nu för tiden en fräsch för 10k är ju inte omöjligt

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Sök