får be om ursäkt för den dåliga kvalitén på bilderna.. min digitalkamera gav upp i thailand.. men några bilder blir det med mobilkameran iaf (3megapixel my ass)
Bakvagnen borta, kan man hoppas att detta var det sista riktigt smutsiga jag behöver riva? Blir till att ta fram och bakvagn till jobbet någon dag/kväll och tvätta rent för att sedan plocka isär och gå igenom bussningsstorlekar samt lämna bort lite på blästring vid behov samt lack!
jusst ja... glömde att säga att jag har lagt ca 2-4h googlande samt ca 3h funderande/bankade/skruvande/suckande över att jag inte fick isär bakre trumbromsarna så jag kunde släppa på handbromsvajern... tillslut så klippte jag av skiten.. och när bakvagnen ramlade i backen så gick trumbromsarna isär oxo.. det var ingen skruv som skulle lös eller liknande... det vara bara att "plocka" av trumman.... blir man less ibland?
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
ser hur grymt ut som helst hitills ! i med en m42b18 i den eller varför inte en s14 motor ;D
vart köpte du brednings kittet ?
mvh
Tackar, nej någon M42 blir det inte, har lite lull lull som ligger till m10an redan och den snurran ska ju funka hyggligt i lättare bilar med överladd så köpte kittet av en fransman som tillverkade det åt mig.
Redigt grymt projekt Såg nånstans i tråden om fälgar där du skrev 4*102.. 4*98 funkar också (Alfa) hehe.. Lycka till med resten! Tittar in då å då. Mvh
Redigt grymt projekt Såg nånstans i tråden om fälgar där du skrev 4*102.. 4*98 funkar också (Alfa) hehe.. Lycka till med resten! Tittar in då å då. Mvh
tackar! brottas forfarande lite med ET frågan.. om jag vill att fälgarna ska "sticka ut" mer då ska jag ha ett högt ET och vill jag ha in fälgarna mer ska jag ha ett lågt ET? tänker jag rätt då?
Redigt grymt projekt Såg nånstans i tråden om fälgar där du skrev 4*102.. 4*98 funkar också (Alfa) hehe.. Lycka till med resten! Tittar in då å då. Mvh
tackar! brottas forfarande lite med ET frågan.. om jag vill att fälgarna ska "sticka ut" mer då ska jag ha ett högt ET och vill jag ha in fälgarna mer ska jag ha ett lågt ET? tänker jag rätt då?
Om vi tar t.ex Volvo som referens: 240 har et25, tar man fälgar från 850/x70 etc. med et46 hamnar dom närmre hjulhuset och längre in från skärmkanten och måste använda 20mm spacer. Fälgar från 240 på 850/x70 tar i skärmkanterna. Så ju lägre et desto längre ut hamnar dom. (hoppas jag tänkt rätt nu bara)
Edit: Högre et breddar innåt samt lägre et breddar utåt! Mvh Thomas
Redigt grymt projekt Såg nånstans i tråden om fälgar där du skrev 4*102.. 4*98 funkar också (Alfa) hehe.. Lycka till med resten! Tittar in då å då. Mvh
tackar! brottas forfarande lite med ET frågan.. om jag vill att fälgarna ska "sticka ut" mer då ska jag ha ett högt ET och vill jag ha in fälgarna mer ska jag ha ett lågt ET? tänker jag rätt då?
Om vi tar t.ex Volvo som referens: 240 har et25, tar man fälgar från 850/x70 etc. med et46 hamnar dom närmre hjulhuset och längre in från skärmkanten och måste använda 20mm spacer. Fälgar från 240 på 850/x70 tar i skärmkanterna. Så ju lägre et desto längre ut hamnar dom. (hoppas jag tänkt rätt nu bara)
Edit: Högre et breddar innåt samt lägre et breddar utåt! Mvh Thomas
okej, då var det så som jag tänkte från början men sen har jag tänkt om och förmodligen lurat mig själv nu blir det alltså till att återgå till tanke nr1 då är det lågt ET som gäller
tackar! brottas forfarande lite med ET frågan.. om jag vill att fälgarna ska "sticka ut" mer då ska jag ha ett högt ET och vill jag ha in fälgarna mer ska jag ha ett lågt ET? tänker jag rätt då?
Om vi tar t.ex Volvo som referens: 240 har et25, tar man fälgar från 850/x70 etc. med et46 hamnar dom närmre hjulhuset och längre in från skärmkanten och måste använda 20mm spacer. Fälgar från 240 på 850/x70 tar i skärmkanterna. Så ju lägre et desto längre ut hamnar dom. (hoppas jag tänkt rätt nu bara)
Edit: Högre et breddar innåt samt lägre et breddar utåt! Mvh Thomas
okej, då var det så som jag tänkte från början men sen har jag tänkt om och förmodligen lurat mig själv nu blir det alltså till att återgå till tanke nr1 då är det lågt ET som gäller
Exakt, lita på den första tanken Å jobba på med 02an, å självklart mycket bilder
Här kommer en liten bild på ratten.. Behöver lite kärlek men tror den hade passat in fint..
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..