4367
Sök

Rund mutter hjälp

34 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
#1
Försökte byta bromsskivorna bak idag, ena sidan gick bra tills jag kom till den andra sidan. Skulle få bort den övre fasta muttern som håller fast bromsoket, har bankat, rostlösningsmedel med mera, men den sitter som fan, rund har den blivit också. Hur fasen skall jag gå till väga? Trångt är det också... Tacksam för svar

518 Inlägg
20 juli 2009
#2
om det går att komma åt med svetsen så svetsa fast nån skruv eller mutter på , annars får du värma och se om det går med polygrip eller rörtång.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
20 juli 2009
#3

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

34 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
#4
Tack, men det är för trångt för svetsen, har ingen heller för den delen... Polygripen och rörtången kommer jag inte heller åt med... Fan va drygt, men men skam den som ger sig

34 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
#5
Det där på biltema såg bra ut, synd att jag inte har ett biltema i närheten bara.

3 235 Inlägg
20 juli 2009
#6
Du har väl inte 12-kantiga hylsor?
Man ska ha 6-kantiga när man lossar gamla muttra/bultar som sitter hårt, annars blir de runda fort.


956 Inlägg
20 juli 2009
#7
engolf skrev:
Du har väl inte 12-kantiga hylsor?
Man ska ha 6-kantiga när man lossar gamla muttra/bultar som sitter hårt, annars blir de runda fort.

Varför överhuvudtaget ha 12 kantiga? Det har inte jag fattat.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
20 juli 2009
#8
Grispitt!

C H E V R O L E T <3

34 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
#9
Jag hade en sexkantig, det var den som gjorde den rund...

blacken
21 juli 2009
#10
Prova att slå på en minst 1/2 tums tolvkantshylsa som är ett "nummer" för liten så att säga. var bara petig med att hylsan kommer spikrakt på och ända in på skallen..

18 Inlägg
21 juli 2009
#11
Borra i skruven ? ...

oj läste vad du skrev nu tongue Som någon tidigare i tråden skrev. Värm upp hela skruven så den blir alldeles röd sen väntar du ett litet litet tag så den svalnar sen tar du en stor polygrip som du får ett hårt och redigt tag om och sen skruvar du bara loss den smile
Senast redigerat av Antonnnish (21 juli 2009)

379 Inlägg
21 juli 2009
#12
blacken skrev:
Prova att slå på en minst 1/2 tums tolvkantshylsa som är ett "nummer" för liten så att säga. var bara petig med att hylsan kommer spikrakt på och ända in på skallen..

håller me!!!
gammal jippolösning

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

Svetsare
3 150 Inlägg
21 juli 2009
#13
Deutsch-style skrev:
blacken skrev:
Prova att slå på en minst 1/2 tums tolvkantshylsa som är ett "nummer" för liten så att säga. var bara petig med att hylsan kommer spikrakt på och ända in på skallen..

håller me!!!
gammal jippolösning

Så har man gjort nåra gånger  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

34 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
#14
Fick loss den idag, fick hjälp av en kompis som hade svets, vi värmde upp den och sen var det bara att skruva bort.  Tack för svaren smile


Sök