hur gör jag för att höja laddtrycket är det på wastegaten? den är helt orginal hur mkt vägar man höja typ 0,5?
Lättryckare eller fulltryck?
Utgår ifrån att du har en LTT imed du vill höja till "typ" 0,5bar. För på en FTT så har du ca 0,45-0,5bars laddtryck org.
De bästa du kan göra i ditt fall (om du har LTT) är att sätta sit tryckklockan från FTT=0,5bars ladd..
Annars så kan man nog ladda ca 0,6-0,7bar utan att de spikar, men ja rekommendera att köpa ngt vettigt chip och ställa upp laddet till 0,9-1,0bar.. Mkt roligare och framförallt driftsäkrare än att hålla på och prova sig fram.
tror det går att höjja den till ca. 0,8 bar utan att byta tryckklockan, Och du kan bara koppla på en pysventil , Finns en massa trådar om detta redan.
tror att de är bättre att höja bara med WGn för ja har pysventil på corren, har rasat en motor på grund av med så ja rekomenderar inte att ni använder pysventil
men de måste väll gå att få upp laddtrycket till 0.8 med org tryckklock va?
tror det går att höjja den till ca. 0,8 bar utan att byta tryckklockan, Och du kan bara koppla på en pysventil , Finns en massa trådar om detta redan.
tror att de är bättre att höja bara med WGn för ja har pysventil på corren, har rasat en motor på grund av med så ja rekomenderar inte att ni använder pysventil
men de måste väll gå att få upp laddtrycket till 0.8 med org tryckklock va?
jo de gör de allt men fjädern är dock lite svag i org.klockan så risken finns att de blir svajigt ladd och att de ökar förbi den "satta gränsen"dåman börjar komma upp i lite varv..
Körde BSR trimmad box och skruva stången på min 940 när den va nyinköpt, hade 0,8 i ladd tills ungefär 4500rpm, sen stack laddet iväg.. Släppte ja inte gasen så kunde den gå upp över 1,2bar..
Köpte 0,8bars tryckklocka på bsr sedan som är byggd med exakt rätt fjäder= hade 0,8 bars ladd från 3000rpm till varvstopp..
TS gör ju som han vill men på 940 rekommenderar ja inte att skruva stången upp till mer än 0,5-0,6bars laddtryck..