2964
Sök

Eplamojjes Ford Focus "Whitecandy" R.I.P Se film....

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
18 december 2009
Trådstartare
#681
https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/821607_43hn4q.jpg
arbetet med brädan fortsätter! fixar till de sista detaljerna


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/821608_uj01x0.jpg
klart! nu är den helt klar för montering smile har även slipat ner den och lagt på 2 lager klarlack till så inte rutorna känns.. och det som ni såg på bilden ovan va när ja målade det svart i luftkanalen


9 108 Inlägg
18 december 2009
#682
Ser ruskigt fränt ut!


VW Ägare
1 011 Inlägg
18 december 2009
#683
Grymt vad snyggt det blir. Fortsätt så så kommer det bli skitbra.

Henrik Eberlund

R1 driver!
5 128 Inlägg
18 december 2009
#684
Fy fan du! Blev verkligen grymt snyggt! Kommer ju nästan skämmas om jag missar Elmia och inte ser denna bilen IRL!


dARKiE
5 031 Inlägg
18 december 2009
#685
grymt snyggt, och du är grymt duktig!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

bass i stora lass
203 Inlägg
18 december 2009
#686
eplamojje skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/821607_43hn4q.jpg
arbetet med brädan fortsätter! fixar till de sista detaljerna


http://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/821608_uj01x0.jpg
klart! nu är den helt klar för montering smile har även slipat ner den och lagt på 2 lager klarlack till så inte rutorna känns.. och det som ni såg på bilden ovan va när ja målade det svart i luftkanalen
fy f*n vad snyggt det blir big_smile big_smile


Proppasmällare!
10 Inlägg
18 december 2009
#688
Riktigt snyggt Mogge wink Se om du kan komma på nåt snyggt till golvet me...
Ska hjälpa dig att fundera om jag får nån ledig tid tongue

Live Life!!!

342 Inlägg
18 december 2009
#689
"Top Notch"!!?? Jag tror jag dör big_smile!! Tycker att du ska slå upp det ordet min vän wink


Elektriker/Montör
534 Inlägg
18 december 2009
#690
RaggeNo1 skrev:
Robbin_V90 skrev:
Jag är också en av dom som tycker att nya planen är snyggare. Men precis som ragge så tycker jag att du skall skippa spegel golv.

Hade varit häftigt med en motivlack så det ser ut som det inte finns något golv. Att man ser bakaxel och så...
Kanske kan bli svårt förresten med tanke på att det är, förmodligen, olika underlag bilen skall stå på...
Nej, det har du ju rätt i, blir lite dyrt att motivlacka efter varje underlagsbyte med kanske wink
En 42" plasma med en kamera under bilen då???roll

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
#691
Happytart skrev:
"Top Notch"!!?? Jag tror jag dör big_smile!! Tycker att du ska slå upp det ordet min vän wink
Oväntat inlägg från dig.
du har inte äns sett focusen utan drar dina slutsatser av hur min corsa blev..
Min corsa va inte fin, det va fusk både här å där å långt ifrån välbyggd..
men då fanns det ingen spons så ja fick betala allt själv och då blir det att man snålar på både det ena och det andra...
nu slipper ja kostnaden för ljudet så nu läggs det betydligt mer tid och pengar på bygget...har gjort av med 55 liter polyester tex, å 30 liter av det ligger på tippen för ja va inte nöjd med resultatet...med budgeten ja hade på corsan fanns det inte utrymme till det...

Ja tycker det är kul att du läser min tråd men kan du inte lägga ner alla dina onödiga kommentarer nu ??

För er som kanske inte märkt det så består 8/10 inlägg från happytart pikar att det inte ser bra ut eller är dåligt gjort..  kolla igenom min tråd så förstår ni vad jag menar..
Tex nu senast, i runda slängar 10 inlägg att min bräda blev bra, happys inlägg " top notch, ja tror ja dör"
Visst allt ja byggt är inte värt kommentarer som snygg och sånt men du har ju nått negativt om allt...

Oj då blev visst ett långt inlägg här, inte meningen..men nu har ja sagt vad ja tycker om happyfart iaf, har velat skriva det länge.....

( bra gjort av dig happy att avslöja mina färgplaner i alex tråd, det fick mig att välja plan b som blev betydligt mkt bättre än svart vitt rött)


1 804 Inlägg
19 december 2009
#692
eplamojje skrev:
Happytart skrev:
"Top Notch"!!?? Jag tror jag dör big_smile!! Tycker att du ska slå upp det ordet min vän wink
Oväntat inlägg från dig.
du har inte äns sett focusen utan drar dina slutsatser av hur min corsa blev..
Min corsa va inte fin, det va fusk både här å där å långt ifrån välbyggd..
men då fanns det ingen spons så ja fick betala allt själv och då blir det att man snålar på både det ena och det andra...
nu slipper ja kostnaden för ljudet så nu läggs det betydligt mer tid och pengar på bygget...har gjort av med 55 liter polyester tex, å 30 liter av det ligger på tippen för ja va inte nöjd med resultatet...med budgeten ja hade på corsan fanns det inte utrymme till det...

Ja tycker det är kul att du läser min tråd men kan du inte lägga ner alla dina onödiga kommentarer nu ??

För er som kanske inte märkt det så består 8/10 inlägg från happytart pikar att det inte ser bra ut eller är dåligt gjort..  kolla igenom min tråd så förstår ni vad jag menar..
Tex nu senast, i runda slängar 10 inlägg att min bräda blev bra, happys inlägg " top notch, ja tror ja dör"
Visst allt ja byggt är inte värt kommentarer som snygg och sånt men du har ju nått negativt om allt...

Oj då blev visst ett långt inlägg här, inte meningen..men nu har ja sagt vad ja tycker om happyfart iaf, har velat skriva det länge.....

( bra gjort av dig happy att avslöja mina färgplaner i alex tråd, det fick mig att välja plan b som blev betydligt mkt bättre än svart vitt rött)
Mycket bra skrivet Mojje!
Förstår dig till fullo!

Meguiars_sverige

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
#693
Till er andra!!
Tack för alla fina kommentarer! väldigt uppskattat! det är tack vare er som bilen byggs i ett rasande tempo smile
Nästa vecka kommer fälgarna att få lack, hur dom ska lackas får ni se, vill inte avslöja nått pga rivaler wink


471 Inlägg
19 december 2009
#694
underbart arbete ! lacken vart skitsnygg ! big_smile

Skiiit du nedde ! ;)

Team Carkings
2 300 Inlägg
19 december 2009
#695
Mojje, jag förstår din syn på det hela men jag kan faktiskt även förstå Happytart, som efter att tagit många exklusiva bilder på din tidigare byggda bil (som bl.a blev visade i tidningar) utan att ens bli nämnd  som fotograf till bilderna sedan visar sin besvikelse på detta sättet.
Skulle faktiskt själv blivit ledsen om jag lagt ner jobb på någons bil & sedan inte ens stått med i "Tack till" nederst i ett reportage om bilen. Något du måste tänka på nu när du haft väldigt mycket hjälp från andra i ditt garage. Tänker inte på mig i första hand då jag får mina behov tillfredställda genom eget bygge men många bra killar som hjälpt dig kanske skulle uppskatta ett offentligt tack. Bara ett tips från en vän till en vän.
Dessutom hoppas jag att du inte ser mig som rival. Jag ser iaf inte dig som det. wink
Ses imorgon.
/Alex


342 Inlägg
19 december 2009
#696
eplamojje skrev:
Happytart skrev:
"Top Notch"!!?? Jag tror jag dör big_smile!! Tycker att du ska slå upp det ordet min vän wink
Oväntat inlägg från dig.
du har inte äns sett focusen utan drar dina slutsatser av hur min corsa blev..
Min corsa va inte fin, det va fusk både här å där å långt ifrån välbyggd..
men då fanns det ingen spons så ja fick betala allt själv och då blir det att man snålar på både det ena och det andra...
nu slipper ja kostnaden för ljudet så nu läggs det betydligt mer tid och pengar på bygget...har gjort av med 55 liter polyester tex, å 30 liter av det ligger på tippen för ja va inte nöjd med resultatet...med budgeten ja hade på corsan fanns det inte utrymme till det...

Ja tycker det är kul att du läser min tråd men kan du inte lägga ner alla dina onödiga kommentarer nu ??

För er som kanske inte märkt det så består 8/10 inlägg från happytart pikar att det inte ser bra ut eller är dåligt gjort..  kolla igenom min tråd så förstår ni vad jag menar..
Tex nu senast, i runda slängar 10 inlägg att min bräda blev bra, happys inlägg " top notch, ja tror ja dör"
Visst allt ja byggt är inte värt kommentarer som snygg och sånt men du har ju nått negativt om allt...

Oj då blev visst ett långt inlägg här, inte meningen..men nu har ja sagt vad ja tycker om happyfart iaf, har velat skriva det länge.....

( bra gjort av dig happy att avslöja mina färgplaner i alex tråd, det fick mig att välja plan b som blev betydligt mkt bättre än svart vitt rött)
Haha! Tack för att du ger mig credd för färgbytet lol Glöm inte att nämna det någonstans bara som du brukar wink

Angående ditt tjaffs om "top notch" så handlar det väl ändå inte om summan pengar som läggs ner på bygget lr?? Jag menar, det är väl inte pengarna som avgör om bygget är rakt, ordentligt slipat, genomtänkt m.m?? Du kan väl iändå inte mena att det är "top notch" att byta ljudbygge 4 gånger!!?? Det kallar iaf jag för ett sjukt velande och kass planering tongue Kan tänka mig att ditt slarv och hattande fram och tillbaka kommer att sätta sina spår även på detta bygget.

Kan du inte ta kritik tycker jag att du ska skippa en att ha en projekttråd. Alla här inne är inte helt sålda på ditt plastande, därför blir inte alla inlägg positiva (kanske inte alla som vågar säga vad dem tycker?). Acceptera det eller hitta på något annat wink

Hoppsan, blev visst ett långt inlägg här med, men ska man säga vad man tycker så... smile


Ford fantast
1 607 Inlägg
19 december 2009
#697
eplamojje skrev:
Till er andra!!
Tack för alla fina kommentarer! väldigt uppskattat! det är tack vare er som bilen byggs i ett rasande tempo smile
Nästa vecka kommer fälgarna att få lack, hur dom ska lackas får ni se, vill inte avslöja nått pga rivaler wink
Varför? mad snygga som dom är ju.

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
#698
eplamojje skrev:
Nu är slipkvällen slut och vi är alla helt vita av damm smile
Har varit en kanon kväll för det har hänt hur mkt som helst! men bilder på det kommer inte nu, blir en rejäl update imorgon istället..
så håll utkik för inom kort kommer det upp ca 20-25 bilder smile


Vill även passa på att tacka alla som hjälpt mig ikväll, uppskattas oerhört mkt!
Ni kanske har missat detta inlägg men ja tackade dom som hjälpte mig samma dag som slipkvällen va:P

Ja tackar även charlie men han va här nästan varje dag och va med på bild från varje kväll så det hade blivit drygt att tacka honom för varje kväll som han va här..

så ja har visst uppskattat hjälpen ja fått..

blir en slipkväll till nästa lördag sen fixar ja resten själv å kommer inte fråga efter mer hjälp...


Team Carkings
2 300 Inlägg
19 december 2009
#699
eplamojje skrev:
eplamojje skrev:
Nu är slipkvällen slut och vi är alla helt vita av damm smile
Har varit en kanon kväll för det har hänt hur mkt som helst! men bilder på det kommer inte nu, blir en rejäl update imorgon istället..
så håll utkik för inom kort kommer det upp ca 20-25 bilder smile


Vill även passa på att tacka alla som hjälpt mig ikväll, uppskattas oerhört mkt!
Ni kanske har missat detta inlägg men ja tackade dom som hjälpte mig samma dag som slipkvällen va:P

Ja tackar även charlie men han va här nästan varje dag och va med på bild från varje kväll så det hade blivit drygt att tacka honom för varje kväll som han va här..

så ja har visst uppskattat hjälpen ja fått..

blir en slipkväll till nästa lördag sen fixar ja resten själv å kommer inte fråga efter mer hjälp...
Du missförstod nog... Ser inget fel med att få hjälp med bilen. Det man måste tänka på är att visa tacksamhet för hjälpen & vara ödmjuk i alla lägen wink
Ett tack på forumet är väl helt ok enligt mig men man måste isf vara noggrann & inte glömma någon.
Tror det är därför ex. Happytart ändrat inställning till dig.
Tyckte personligen att det var skitkul under slipkvällen & ett jäkligt bra sätt att få saker gjort på minsta möjliga tid. Själv vill jag inte låsa upp mitt bygge på tid fler gånger då risken är stor att det inte blir "top notch" vilket både du & jag fått erfara smile
Kör hårt nu! Håller tummarna för ditt bygge det vet du.


VW Ägare
1 011 Inlägg
19 december 2009
#700
Jag fattar inte att ni pallar bråka. Folk ser olika saker på olika sätt. Så är det och så kommer det alltid vara. För att säga åt någon att det inte är top notch så får man börja fundera på var gränsen går för att bli top notch?

Finns ju inte direkt några skrivna regler om vad som är bra och vad som inte är det. Det är det som gör bilhobbyn intressant att vi alla har olika värderingar och smak.

Och kom inte här och säg att en top notch bil är när man inte hittar ett fel på den för då kan ni fan sluta leta för en helt felfri bil hittar ni aldrig.

För framtidens lugn och ro: åk inte ut på träffar för att leta fel på bilar, åk ut och träffa folk och beundra folks jobb som de lagt ner på sina bilar. Vad det åstakommit är totalt ointressant. Gillar ni inte det titta inte och gör inte så stor affär av det. Ägaren är troligtvis nöjd med sin bil och är han/hon inte det så fixar det sig nog sig med tidens gång.

Och till dig Mojje: lycka till med bilbyggandet, du gör ett grymt jobb enligt min mening. Dessutom är du en riktigt fin vän och ser fram emot våren och åka ut på träffar med dig igen.

Gör din bil som du vill ha den och inte som alla andra vill ha den. Det gäller alla!

Henrik Eberlund


Sök