2738
Sök

Eplamojjes Ford Focus "Whitecandy" R.I.P Se film....

Volkswagen nörd
121 Inlägg
30 januari 2010
#1081
M_icke_ skrev:
VWMANNEN_ARE_BACK skrev:
eplamojje skrev:
Mkt på min bil som inte är perfekt, fråga mig gärna på elmia så visar ja mina tabbar...

Å ja är inte heller bäst på att slipa, mina dörrsidor är uppbyggda helt för hand så om inte alla former är exakta tar ja med en nypa salt för det ska väl synas att det är äkta hantverk?? Annars kunde ja ju byggt bilar å bilfirmor som saab om allt blivit 100%
OK men då vet jag bara för d är hantverk o uppbyggda helt "förhand" så ska d va så då...ja att inte former kanske är exakt samma på bägge sidor kan ju inte alltid va lätt....om man inte gör allt på samma dag eller sparar mått osv....

nää nu har jag sakt nog...
Tycker att du ska försöka dig på ett eget bygge innan du börjar klaga på andra..
ok så bara för man inte bygger något så får man inte lämna kritik ...o försöka bygga hmm kolla lite i trådarna så hittar du kanske något...

nog om O.T nu

hlmkdrifting.nu DNbilradio.se

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
#1082
allt är identiskt, ja byggde båda dörrarna samtidigt och mätte upp alla ringar så dom blev lika...men när man bygger eget så kan allt hända, lite mer spackel på en dörr kan göra skillnad..
Men om vi ska hård dra det hela, kan ni nänma en helt perfekt bil som varit på utställningar?
Jag kan inte det iaf...En del kollar efter missar, en del beundrar vilket arbete som är nerlagt..
Alla är olika...Ja kollar både efter missar och beundrar byggena så även min har missar som jag mer än gärna visar folk, fråga dom som sett min bil i verkligheten dom vet vad jag menar smile


X40 Nordic
784 Inlägg
30 januari 2010
#1083
Ser kanon ut. Vist kan man kanske hitta fel på din bil. Men vilken ombyggd bil kan man inte det på. De som klagar kan ju ta ett varv nere på Elmia med glasögon eller annat för att öppna deras ögon och se alla de skavanker/missar som finns på alla bilar. Sen kan de åka hem börja bygga sin egen bil. Och när de har lyckats utan att göra några missar då har de min respekt.

Ser kanon ut kommer bli skoj att se den i verkligheten. Och med lite inredning.


Fotograf
316 Inlägg
30 januari 2010
#1084
VWMANNEN_ARE_BACK skrev:
M_icke_ skrev:
VWMANNEN_ARE_BACK skrev:

OK men då vet jag bara för d är hantverk o uppbyggda helt "förhand" så ska d va så då...ja att inte former kanske är exakt samma på bägge sidor kan ju inte alltid va lätt....om man inte gör allt på samma dag eller sparar mått osv....

nää nu har jag sakt nog...
Tycker att du ska försöka dig på ett eget bygge innan du börjar klaga på andra..
ok så bara för man inte bygger något så får man inte lämna kritik ...o försöka bygga hmm kolla lite i trådarna så hittar du kanske något...

nog om O.T nu
Du har ju inte ens byggt bilden du själv ställer ut. Varför klaga på andra då?

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880

Ford fantast
1 607 Inlägg
30 januari 2010
#1085
eplamojje skrev:
allt är identiskt, ja byggde båda dörrarna samtidigt och mätte upp alla ringar så dom blev lika...men när man bygger eget så kan allt hända, lite mer spackel på en dörr kan göra skillnad..
Men om vi ska hård dra det hela, kan ni nänma en helt perfekt bil som varit på utställningar?
Jag kan inte det iaf...En del kollar efter missar, en del beundrar vilket arbete som är nerlagt..
Alla är olika...Ja kollar både efter missar och beundrar byggena så även min har missar som jag mer än gärna visar folk, fråga dom som sett min bil i verkligheten dom vet vad jag menar smile
jag beundrar bilarna i helhet. smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

1 804 Inlägg
30 januari 2010
#1086
Fiesta_Racing skrev:
eplamojje skrev:
allt är identiskt, ja byggde båda dörrarna samtidigt och mätte upp alla ringar så dom blev lika...men när man bygger eget så kan allt hända, lite mer spackel på en dörr kan göra skillnad..
Men om vi ska hård dra det hela, kan ni nänma en helt perfekt bil som varit på utställningar?
Jag kan inte det iaf...En del kollar efter missar, en del beundrar vilket arbete som är nerlagt..
Alla är olika...Ja kollar både efter missar och beundrar byggena så även min har missar som jag mer än gärna visar folk, fråga dom som sett min bil i verkligheten dom vet vad jag menar smile
jag beundrar bilarna i helhet. smile
Det gör jag också smile och varför klaga när det är ett hantverk? Bilen är awsome Mojje!
Senast redigerat av JimBo__ (30 januari 2010)

Meguiars_sverige

72 Inlägg
30 januari 2010
#1087
har precis gått igenom hela bygget och kan bara säga wow!!!!

Dags att bygga värre..... kommer snart till mitt garage
DigitalCompaniet i sammarbete med http://ullareddigital.jetshop.se

407 Inlägg
30 januari 2010
#1088
att ta kritik är inte samma sak som att leta och påpeka fel!!!

när jag går runt på tex elmia så kollar jag in hur bilarna ser ut i helhet och vissa bilar kolla man lite närmare på som tex förra året då man följde paintworx 8-ball så då var man inne i déras monter och snackade med paul..

kolla in denna bilen på när den är färdig och står utstäld så kan ni ju lämna kritik till byggaren på plats så slipper ni gömma er bakom ett tangentbord..

Fotograf
316 Inlägg
30 januari 2010
#1089
Tangentbord-kritiker finns det gott om.

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880

787 Inlägg
30 januari 2010
#1090
RaggeNo1 skrev:
Tangentbord-kritiker finns det gott om.
Ööh ja detta är väl ett forum?

Och gömma sig bakom tangentbordet? Vi är väl på internet eller? Vill man inte bli bedömd över internet så startar man väl inte en projekt tråd där det kommer att bli tangentbords bedömning?

Så jo det är nog ganska OK att ge lite tangentbord kritik när vi är på internet och tittar på utlagda bilder?

Så är jag nog lite för trevlig/snäll för att gå fram till en utställare på tex elmia och påpeka alla fel och vad jag inte gillar på bilen. Men det är ju bra att ni är trevliga nog att ge kritik på plats face to face tongue

Volkswagen nörd
121 Inlägg
30 januari 2010
#1091
ja jag har inte sakt att bilar på elmia inte har skavanker d vet jag om...men ville bara ge kritik på den va dåligt men det pushar upp en....som tex alla då klagar på att jag inte byggt rusty men har iallfall jobbat ihop för att kunna köpa den o har ändrat en del på den sen rolle hade den....men nu har jag ändrat hela konceptet på bilen för att då tex för folk har gett mig kritik på att du har inte gjort d osv....så att jag har fått dålig gör att jag gör bättre typ

men förlåt då mogge fel av mig....ska sluta när kritisera när jag INTE bygger något sj...så slutar vi denna diskutionen o låter mogge bygga klart ....

hlmkdrifting.nu DNbilradio.se

15 Inlägg
30 januari 2010
#1092
Lägger man upp en tråd så får man ta både positiv och negativ kritik , så är det.
Jag pesonligen tillhör den skaran som inte gillar detta bygge. På tok för mycket plast och spackel och i mitt tycke ful modifiering. Den kantiga skärmbreddningen var mycket bättre ex.
Men återigen är det inte jag som ska köra / äga bilen utan det är byggaren som ska gilla vad han utfört och det är det viktigaste.
Så "eplamojje" (vad sjutton står det för ) smile , var nöjd med din bil , strunta i vad andra , däribland vad jag tycker.

Small tubes kill power..Mickey Rourke

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
#1093
Här har det fyllts på med mkt inlägg smile Å kritik det kan ja ta, annars hade ja inte haft en tråd, är kritiken befogad så tar ja inte åt mig ett dugg, Manges (VWmannen) kritik va befogad, för ja vet om att dörren inte är helt hundra å kommer aldrig bli..Ska allt bli helt hundra kan ja hålla på med bilen i många år och gå in i väggen så blir det ett ståendes projekt å det vill ja inte..
Å det är inte lätt att bygga en bil som ALLA ska gilla, men man kan ju försöka smile

(Eplamojje: körde epa förr å kallades epamojje, som på fyllan blev eplamojje)


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
#1094
https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/849630_ckqh1h.jpg
Jeppes tjej och Hochland slipar på mitt innertak till bilen, Jeppe som fotar men har oxå slipat och varit duktigt smile Bockar och bugar för hjälpen!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/849635_6cz3k1.jpg
Jag (närmst) och Nosslin drar kablar till alla grejer som ska sitta i luckan. Trångt med många sladdar i original genomföring, eller vad säger du nosslin wink


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/849639_rlkf89.jpg
M_icke bytte fjädrar, Igen!, bilen blev föör låg innan så den fick höjas lite..ska ju ha använda bilen sen så den ska var fullt körbar utan krabb Tack för att du skiftade fjädrar igen!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/849646_uana7j.jpg
Vingen på plats oxå smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/849650_jla3pj.jpg
provmonterar taket, blir skit bra smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/19623/849654_ntu6zd.jpg
När ja inte trodde ja kunde bli fulare lyckades vingen förvränga mig ännu fulare smile


836 Inlägg
30 januari 2010
#1095
Elmia e inte dom perfekta bilarnas paradis många av bilar slängs rent ut sagt ihop för att hinnas färdiga till det datum som utställningen börjar...och för att göra ett sånt här enormt bygge perfekt så skulle nog trenderna som finns "idag" hinna försvinna innan man blir klar...och känner samma sak som många andra, att klaga på en bil som byggs och speciellt på detta viset när man inte ens har byggt en bil själv tycker jag e ganska korkat då man inte har en aning om tid och energi som det kräver.

Sen att vw mannen har arbetat ihop pengarna till rusty e väl inte mycket att hurra för då den såldes av min vän för 13 tusen eller något sånt...

Jag tycker du har gjort ett fantastiskt jobb på bilen mojje! blir snuskigt impad när jag såg filmen när du drog och slog på breddningen!!! big_smile jag ska gå fram och beröma dej på elmia!


Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
#1096
kenny_crx skrev:
Elmia e inte dom perfekta bilarnas paradis många av bilar slängs rent ut sagt ihop för att hinnas färdiga till det datum som utställningen börjar...och för att göra ett sånt här enormt bygge perfekt så skulle nog trenderna som finns "idag" hinna försvinna innan man blir klar...och känner samma sak som många andra, att klaga på en bil som byggs och speciellt på detta viset när man inte ens har byggt en bil själv tycker jag e ganska korkat då man inte har en aning om tid och energi som det kräver.

Sen att vw mannen har arbetat ihop pengarna till rusty e väl inte mycket att hurra för då den såldes av min vän för 13 tusen eller något sånt...

Jag tycker du har gjort ett fantastiskt jobb på bilen mojje! blir snuskigt impad när jag såg filmen när du drog och slog på breddningen!!! big_smile jag ska gå fram och beröma dej på elmia!
Det va fint skrivet, mkt sanning bakom det smile

Men ja vill inte skapa ovänner i min tråd utan ska faktiskt försvara vw mannen oxå.

Han har byggt bilar han me, dock inga som synts på utställningar förutom rusty då som redan sågats att han inte byggt men det är inget ja tänker dra upp för ja gillar inte att kritisera folk, då är ja hellre tyst.

Vad ja vill komma till är att han hjälpte mig med ljudbygget bak i corsan, så han har varit med om den här typen av byggen oxå så han är inte "rookie" om man säger så.


DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
30 januari 2010
#1097
NOG MED SKITPRAT!

beröm istället, han har ju lagt hela själen i bygget, inget är perfekt och det är ju fan de som är charmen!


16 197 Inlägg
30 januari 2010
#1098
eplamojje skrev:
allt är identiskt, ja byggde båda dörrarna samtidigt och mätte upp alla ringar så dom blev lika...men när man bygger eget så kan allt hända, lite mer spackel på en dörr kan göra skillnad..
Men om vi ska hård dra det hela, kan ni nänma en helt perfekt bil som varit på utställningar?
Jag kan inte det iaf...En del kollar efter missar, en del beundrar vilket arbete som är nerlagt..
Alla är olika...Ja kollar både efter missar och beundrar byggena så även min har missar som jag mer än gärna visar folk, fråga dom som sett min bil i verkligheten dom vet vad jag menar smile
ja kan själv säga att ja e en av dom som "letar" efter fel på bilar big_smile

vet dock att min bil e full av en massa små å "stora" fel.

INGEN bil är felfri så e de bara.

å ja måste säga att ja tycker bygget e cooolt.  smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

SVK Customs
1 639 Inlägg
31 januari 2010
#1099
Man får väl försöka se på helheten med sådana här byggen.
Och jag tycker mojje får till det bra på denna till skillnad från många andra.
Ska bli skoj att se den i verkligheten.


stRaend
31 januari 2010
#1100
Fixade iordning en bild till dig eplamojje tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82725/849814_c1ric3.jpg


Sök