3002
Sök

Ska jag byta till elhissar runt om? (OBS-stor beslutsångest-OBS)

Go back to hell you styling beast of satan!
70 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
Hejsan! smile

Har en Volvo 740 Black Line, vilket kort och gott innebär: svart dekor, Turbo-färgar, el-speglar, el-hissar mm, men fortfarande har en B230f under huven. Pärlan är i orginalskick, samt nyskick. Det som nästan känner-tecknar Black Line mest av allt förutom svart dekor är att det sitter elhissar fram som standard och inte runt om.

Är av den sorten som förespråkar orginalskick, men har på senare tid kommit att tänka på "syndiga" tankar.

Har nämligen börjar att fundera på att sätta in elhissar i alla fyra dörrarna och inte enbart ha det i framdörrarna som det är från fabrik, samt kanske till och med sätta in volvo orginal högtalare i bakdörrarna. Bilen har nu två volvo högtalare fram samt två st Clarion 153 i hatthyllan orginal från fabrik. smile

Om jag nu skulle byta till fyra elhissar samt sätta in två orginalhögtalare extra, hur blir det med ev kabeldragning eller är det redan förberett från fabrik med tanke på kabelstammar osv. Kan man ha sån tur att volvo körde med identiska kabelstammar och kontakter till alla modeller oavsett i fall det var en GL, GLE, GLT osv?

Ni som gjort samma eller liknande oprationer, eller bara vet hur man gör dela gärna med er av erfarenheterna!

Tacksam för svar, och personliga åsikter! big_smile

Har svår beslutsångest! yikes

Hur ska jag göra? hmm

PS: Om någon skulle ha en bild på hur konsollen vid förarsidan ser ut för elhissar till alla fyra dörrarna, ladda gärna upp den så jag får se! Tack på förhand! smile
Senast redigerat av Volvo-Jansson (31 juli 2009)

Volvoentusiast

1 688 Inlägg
31 juli 2009
Gör det om du tycker det är värt det, hur ofta åker du bak? roll

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

806 Inlägg
31 juli 2009
vad är en blackline? får man med en jävla matta på köpet eller?

1 036 Inlägg
31 juli 2009
lodiseN skrev:

Han beskrev ju det i första inlägget lol

70 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
lodiseN skrev:

Black Line betyder en viss typ av utrustningsgrad. Under huven sitter en vanlig B230f, men utrustningen motsvarar GLT och Turbo-modellerna. Med svart dekor, turbo-fälgar, elhissar fram, elspeglar, GLE-klädsel mm. cool Och vad menar du med matta på köpet? tongue

Volvoentusiast

806 Inlägg
31 juli 2009
ne jag visste bara inte va de va så jag frågade om man fick en matta på köpet! kunde sagt får man en jävla backspegel med på köpet? ! wink haha aa men de e bra då vet jag nu då, man lär sig nytt varje dag;)

463 Inlägg
31 juli 2009
Med stor sannolikhet finns kontakten för elstammen till bakdörren, har du c-lås så kan nog alla kablar finnas, du ta loss dörrsidan och kolla helt enkelt.
Jag har elhissar runt om i min bil, helt underbart kan jag säga!

Att sätta in originalhögtalare tycker jag känns lite sådär, skulle hellre byta ut mot lite bättre som passar i originalhålen, fast baksystemet ska ju ändå bara finnas för att hjälpa framsystemet en aning.

Osponsrad
1 631 Inlägg
31 juli 2009
Jag har en 745 GLT-88:a och jag har inte elspeglar, men elhissar fram och bak och taklucka (manuell).. finns det ngt ställe på internet man kan kollla vilken originalkabelstamm man har ??

Han menar nog att mattorna brukar vara väck när man köper en gammal volvo, så har det varit för mig iallafall :S

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

70 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
lodiseN skrev:
ne jag visste bara inte va de va så jag frågade om man fick en matta på köpet! kunde sagt får man en jävla backspegel med på köpet? ! wink haha aa men de e bra då vet jag nu då, man lär sig nytt varje dag;)

Precis, man lär sig nått nytt varje dag! smile

Volvoentusiast

70 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
habomaster skrev:
Med stor sannolikhet finns kontakten för elstammen till bakdörren, har du c-lås så kan nog alla kablar finnas, du ta loss dörrsidan och kolla helt enkelt.
Jag har elhissar runt om i min bil, helt underbart kan jag säga!

Att sätta in originalhögtalare tycker jag känns lite sådär, skulle hellre byta ut mot lite bättre som passar i originalhålen, fast baksystemet ska ju ändå bara finnas för att hjälpa framsystemet en aning.

Ok, bilen har C-lås. big_smile Anledningen till att jag vill ha orginalhögtalare är att jag vill utrusta bilen med tidsenliga tillbehör. För att behålla bilen i orginalskick, dock blir den ju inte orginal från fabrik men du förstår vad jag menar va? smile

Volvoentusiast

806 Inlägg
31 juli 2009
Jag tycker att du ska skita i elhissar bak, manligare med vevar

70 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
lodiseN skrev:
Jag tycker att du ska skita i elhissar bak, manligare med vevar

Ok, ja i och för sig. Men jag är endå lite sugen på at vässa utrustningen en aning. Men som sagt så uppskattar jag uppriktiga åsikter och svar! smile

Volvoentusiast

70 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
camaro67 skrev:
Spara orginalgrejorna så kan du stoppa tillbaks det om du får för dig det i framtiden

Ja, absolut! Jag tänker ju helt klart spara fönstervevarna och diverse andra ting som kan tänkas bli över. Men tycker du jag ska vässa utrustningen med elhissar och högtalare i bakdörrarna? hmm Finns det nått mer man kan utrusta bilen med orginal-tillbehör tro?

Volvoentusiast

Sök