Residence skrev:
Volvo_Emil skrev:
Min v70 med 2,4 litersmotor på runt 200hk med 5 växlad manuell drog 1,2-1,3 liter milen
Min lika tunga S80 med 2,9 litersmotor på runt 200hk med 4 växlad automat drar mellan 0.9 och 0,95 liter milen
För mig inbjuder automat till betydligt lugnare körning vilket resulterar i lägre förbrukning med större bil och större motor
du glömde nog nämna att du tankade E85 på v70in. då är 1,2 okay....
Inte en chans! dem ÄR så törstiga, mina föräldrar hade en v70 140hk automat och den drog ca 1,2-1,3. Ni säger han att hans manuella drog så mycket och det gör den mycket väl om man gasar på lite...
vill också tillägga att päronens bil drog den mängden vid ganska normal "blandad körning lite mer åt stadshållet."'
Volvo740-88 skrev:
Men när det gäller 740 med B230F då?
B230F drar under litern.
Vid långsträcka gör den det
blandad körning köper jag inte att den går under litern på då jag haft just en sån... en -90 med manuell låda och vid otroligt bra skick, dock 36k mil på mätarn.. men med full servicebok och normalt "svenssonkörd" den såldes ENDAST för att den drog så mycket soppa...
Senast redigerat av AcesHigh666 (4 september 2009)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.