^ rubriken, bilen blöddrar, nästan hoppar fram vid 1000-1500 varv, oavsett växel, 1500-5000 går den rent, inge hopp eller liknande, bara 1000-1500 varv och bilen är orginal motormässig, bara suttit sportfilter på en gång i världen (luftmassemätarn trasig?)
läste andra trådar med ungefär samma saker där stod de tändspole? men jag kände inte att någon av de trådarna passade inte eftersom min bara är så mellan 1000 och 1500 varv, och inte annars, den är även lite dum på tomgången ibland, och är rätt svårstartad ibland något samband??
Jag har sökt,
hittade inget som passade in,
Mycke pengar verkar ganska självklart för många här på garaget
men alla är inte rika så vill helst lägga ner så lite som möjligt och byta så lite som möjligt, felsök likaså, kostar 4-5 hundra för att någon nisse på volvo ska säga att hm jo den där grejjen som sitter där de kanske är trasig men jag vet inte...
EDIT: kom på att lamba lampan började lysa häromdagen, stod på en parkering och skulle iväg, inge rally ingenting bara iväg så hände de inget när jag gasade tydligen för jag fick "kärringstopp"
ba happ starta bilen blev lite sur o stack iväg SEN kollade ja på instrumentpanelen så lös den.. stanna o stängde av o starta men den lös, sen när ja kom hem så in på google o söka, tog bort + på batteriet en kvart-20min sen va den borta, men sen dess, efter mitt motorstopp har den gått så där?????
Edit igen haha både stressad och arg bilen är alltså en v40 2.0t -99 gjort 31tusen mil servad för 1500mil sedan.