4245
Sök

Bilprovningen kör som svin rasat diff med mera

1 634 Inlägg
10 augusti 2009
#61
hehe. Håller inte TS koll på sin egna tråd? Bilen kanske inte är helt slut, men definitivt är services eftersatt. Sedan kan man ju som flera andra tycka att bilen borde hålla att bli hårt pressad i några minuter, om den nu ens blev det.

Numera Saab 9-5 Aero -00

8 156 Inlägg
10 augusti 2009
#62
Förutom framlyktorna så har det tillkommit 17 2:or. Dvs, det är nog bara ett meningsuppbyggnadsfel, eller att han glömt bort några ord/meningar i stundens hetta.
Jag skulle också bli lite lagom irriterad om jag gått igenom en besiktning några veckor tidigare och bara fått nedslag på ett par saker, för att sen bli fullständigt mosad.

Edit:
Sen läste jag att det stod så här i bil-presentationen:
Bilen införskaffades 21 juli 2009...
Dvs, bara en liten ombesiktning som krävdes. Eller hur det nu stod i annonsen?

Nu vet jag ju inte speciellt mycket om bilen, men jag skulle säga att någon blivit lurad.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

945 Inlägg
10 augusti 2009
#63
Enligt Ts så fick han heelt andra fel på sin lista än vad som har presenterats i tråden. (senaste bes.)
Har vi fortfarande inte konstaterat något?


2 Inlägg
25 augusti 2009
#64
HAHA! den mest svinade bilen som gått i kbg lol, har gått som pilsner- o busbil ett bra tag.
Känner han som hade den vid dom 2 första besiktningarna i år, körde den en hel del o den va rätt slut om man säger så, lite spännande väghållning..
O de där med bakaxeln kunde ha hänt när som helst, svetsdiffad och obefintligt med olja i klumpen, ven så man hörde även om man var några 100m ifrån, om du inte bytte innan bes. vill säga..

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
25 augusti 2009
#65
HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH Fyfan vad jag älskar gnälltrådar som ger backfire! Det är bland det bästa jag vet.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

4 005 Inlägg
25 augusti 2009
#66
discokapten skrev:
HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH Fyfan vad jag älskar gnälltrådar som ger backfire! Det är bland det bästa jag vet.
+1

Speciellt när man står på sig och spottar på någon som ifrågasätter det.

Påminner om en person som jag inte längre umgås med.


865 Inlägg
25 augusti 2009
#67
larsson.m skrev:
Då jag oxå blev nyfiken o vill veta vilka fel det var så kollade jag upp det.
Här kommer felen:
2009-08-05
Strålkastare halvljus vänster inställning felaktig/bländande
Strålkastare halvljus höger svagt ljus
Skyltlykta ur funktion
Stötdämpare fram, båda sidor dämpverkan otillräcklig
Parkeringsbroms rörelsereserv kort
Däck fram höger skadat punkterat
Däck bak vänster slitet/skadat, kord synlig
Spindelled fram vänster glapp
Bakvagnsram lagring fram, båda sidor glapp
Krängningshämmare fram höger fastsättning lös
Däck fram vänster ett st, mönsterdjup för litet
Länkarmslagring fram, båda sidor bakre glapp
Vindrutespolare ur funktion
Vindruta försedd med färgat skikt/film
Vindrutetorkare ur funktion
Provkörning drar i sidled
Provkörning missljud i bakvagn
Avgassystem läckage, avgasmätning inte utförd

Har svårt att hitta de där 17st 2orna endast på bakaxeln som TS säger sig fått....

Han har besiktat bilen totalt 3gånger detta år

Första besiktning fick han:
2009-05-28
Strålkastare halvljus båda sidor svagt ljus
Rattaxel nöter mot annan detalj
Bromsslang fram vänster skadad
Fjäder fram, båda sidor för kort (risk att komma ur läge)
Hastighetsmätare ur funktion

Andra besiktning (efterkontroll) fick han:
2009-07-02
Strålkastare halvljus båda sidor svagt ljus

Sen blev det en ny besiktning och då fick han felen som jag skrev först i inlägget.
Hade han fixat halvljuset svaga ljus innan ombesiktning hade bilen blivit godkänd.
Senast den var godkänd av SBP var 2006.


Bilen ägs av en Stefan, så antar att det är pappa till Viktor (TS) skenförsäkring! ajabaja mad

T16_AeRo skrev:
VWolkswagen skrev:
Jag skulle gärna vilja se det där bes pappret? ta en bild och lägg upp på det så vi får se hur man lyckats hitta 17 2or på en bakvagn
En till som gärna skulle vilja se..
Luktar BS!
Däck fram höger skadat punkterat har han kört dit med ett trasigt däck på fälgen alltså?


Random Hero
4 047 Inlägg
25 augusti 2009
#68
DBlomqvist skrev:
HAHA! den mest svinade bilen som gått i kbg lol, har gått som pilsner- o busbil ett bra tag.
Känner han som hade den vid dom 2 första besiktningarna i år, körde den en hel del o den va rätt slut om man säger så, lite spännande väghållning..
O de där med bakaxeln kunde ha hänt när som helst, svetsdiffad och obefintligt med olja i klumpen, ven så man hörde även om man var några 100m ifrån, om du inte bytte innan bes. vill säga..
ja vet också vem som hade den bilen innan, och den va inte långt ifrån o rasa när han hade den så så de är ett under att nån köper den o har den nu tongue

Dog food lid. Backwards

4 001 Inlägg
25 augusti 2009
#69
den här tråden var nära att få en stillsam död och så skulle någon väcka den bara för att häckla TS...

så onödigt

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
26 augusti 2009
#70
DusanMandick skrev:
DBlomqvist skrev:
HAHA! den mest svinade bilen som gått i kbg lol, har gått som pilsner- o busbil ett bra tag.
Känner han som hade den vid dom 2 första besiktningarna i år, körde den en hel del o den va rätt slut om man säger så, lite spännande väghållning..
O de där med bakaxeln kunde ha hänt när som helst, svetsdiffad och obefintligt med olja i klumpen, ven så man hörde även om man var några 100m ifrån, om du inte bytte innan bes. vill säga..
ja vet också vem som hade den bilen innan, och den va inte långt ifrån o rasa när han hade den så så de är ett under att nån köper den o har den nu tongue
han bytte diffen tongue och sen bytte han ju bilen mot en svettig saab som knappt gick och lite pengar mellan tro jag XD


2 Inlägg
29 augusti 2009
#71
Jorå saaben gick, va ju bara o koppla dumpen återcirkulerande igen, osen så rullstarta den så det bromsrelaterade APC-problemet kringgicks, mkt trevligare maskin än BMWn

1 339 Inlägg
29 augusti 2009
#72
Dom kör väll rätt bra, jag blir dock riktigt sur när man ser dom hacka sönder rostskydden bara för att se att det är ren metall under..madmadmadmadmadmadmadmadmad


Får komplettera på alla ställen dom har hackat på, så onödigt!?
Senast redigerat av Volvo740an (29 augusti 2009)


Fire And Silk
2 254 Inlägg
29 augusti 2009
#73
http://images.whatport80.com/images/thumb/0/0e/Pope_stop_posting.jpg/200px-Pope_stop_posting.jpg
http://firasd.org/wp/wp-content/uploads/2007/04/stop-posting.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/6925/wharrgarbl.jpg

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

NissanMotorsport
29 augusti 2009
#74
Fattar inte varför man skriver 17 2or på bakvagnen när de inte ens va knappt 3? fel tror ja, på bakvagnen.. kanske bara för de går snabbare att skriva de istället för att rabbla upp alla fel?..

Har aldrig heller varit me om att någon bes.man kört som en idiot, BARA när jag var in och besikta min 200a och vi BÅDA satte oss i bilen, så fråga han om de är okej att han gasar på lite extra för att kolla så de verkligen är 200 hästar i den orginal.. javisst fick han det..  "ställde ner laddtrycket till orginal innan" big_smile

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
29 augusti 2009
#75
DBlomqvist skrev:
Jorå saaben gick, va ju bara o koppla dumpen återcirkulerande igen, osen så rullstarta den så det bromsrelaterade APC-problemet kringgicks, mkt trevligare maskin än BMWn
hahaha xD bra byte för dig då wink


15 Inlägg
10 januari 2014
#76
Påtvingad att lägga ut denna länk på denna tråd...
Var god och titta;)

http://www.oppetarkiv.se/video/1274348/examen-examen

Forummoderator
26 289 Inlägg
10 januari 2014
#77
Orchid70 skrev:
Påtvingad att lägga ut denna länk på denna tråd...
Var god och titta;)

http://www.oppetarkiv.se/video/1274348/examen-examen
Eh, påtvingad av SVT eller..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 259 Inlägg
11 januari 2014
#78
Riktigt rolig tråd! smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

423 Inlägg
12 januari 2014
#79
Har varit med om en sån där gubbe med celican på bilprovningen i Skellefteå, jag hade satt en platta framför kylaren för att den aldrig kom upp i temperatur på vintern och så ville han testa så den inte överhettade och körde ett helt varv runt huset på första växeln med ca 5-6000 rpm konstant och bestämde sig efter det att bilen lät för mycket.. Glad att den stackars bilen inte exploderade då smile
Gjorde inget åt ljudet utan körde bara in på en efterkontroll och dom varvade normalt och godkände bilen


10 163 Inlägg
12 januari 2014
#80
Snälla vist ska dom ej busköra men håller inte bilen i 2 minuter så är det illa. Har personligen aldrig fått någon buskörande besiktningsman snarare åt andra hållet. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D


Sök