Att bilar inte är nån bra investering är välkänt
Har haft ett par bilar som strulat, gamla som nya:
Audi80 89:a. Köpte den för 7500, la väl ner ca 15k på den, och sålde den för 3000kr med rasad låda. 2000 mil kördes med den.
Volvo V70 01:a. 25k i reperationer & service på mindre än ett år, och ändå funkade den inte som den skulle. Fönsterhissar, avgassystem och oljedrickande utan dess like. 2000 mil kördes med den.
Mazda 323F 89:a. Köpt den för 12k och har lagt 12k än så länge. Nytt kylsystem, tankmätare, kontakter till belysning, front, tänkablar, vattenpump samt kamremsbyte och annan service. Nu ska den bara skruvas isär, rostlagas och lackas om
Bilen är dock riktigt misskött av tidigare ägare... Men den går som en klocka i motorn
Mazda miata 91:a. Världens bästa bil! Haft den i 7 år och enda som gått sönder är en vajer till en fönsterhiss, termostaten som kärva samt bakre ljuddämparen. Var inte många hundringar för att fixa detta
Med service och reperationer har den väl kostat ca 10k. Sen att man lagt mycket mer än det på lull-lull är väl en annan sak
Mazda kan jag dock rekomendera, billiga reservdelar samt service och väldigt hjälpsamma och kunniga. De säljer t.o.m. piratgrejer på deras egna reservgrejer
Volvo & Renault kan slänga sig i väggen. Svindyra reservdelar samt service och fruktansvärt otrevliga och okunniga. Tvi fan för volvo, det har jag haft vad jag ska!