8 augusti 2009
Trådstartare
Hej o hallå! Tänkte börja mig på att hobbylackera och tänkte börja på lite smådelar såsom handskfackskåorna osv. Vad är det jag behöver tänka på med detta? Ska ju först av allt tvätta med slikion enteferner för att sedan lägga en slipgrund för att få bort den skrovliga ytan. Därefter så är de väl bara att blåsa på ett tjockt lager direkt med basfärg och sedan blåsa över med klarlack.
Har box och spruta på jobbet så jag är inte ren nybörjare när det gäller detta. Har dock aldrig lackerat mer avancerat än stålplattor som underredsarbete och finish inte är av högsta krav på kvalite.
Har en Ecco 40S på jobbet med både över och underkopp, ska väl såklart köra med överkopp på denna.
Men tänkte senare ta mig ann att kanske riva ner min bakspoiler och plasta igen skarvar och glipor mellan listerna och slipa bort repor o skit för ny lack. Vad är det jag behöver tänka på mer än att ta en JÄVLA tid på mig att slipa för att få det 100% plant? Tänkte höra ifall det är någon skillnad att lackera fälgar? Är väl samma princip och samma färg bara.
Tack på förhand