3744
Sök

Högtalarkabel till dörrhögtalare. Hur får jag ut dem i dörren? Honda civic 97 3d

Gräftmannen ser dig.
51 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Skall byta ut orginalkablarna som är på max 0,5mm2 till 2,5mm2

Nu har jag stött på patrull.
Jag har ingen aning om hur jag skall få ut dem i dörren.
I dörrdelen av "gummislangen" så sitter det ett kontaktdon med anslutningar för elhissat o allt annat skit. Antar att det är för att underlätta på fabrik. Sedan så är inte båda ändarna på "gummislangen" i samma höjd i dörr o karros. Den gör 2st 90gradersböjar på vägen.

Mina planer var från början att använda de gammla kablarna som dragtråd för att få i en ny, men det sket sig i första böjen som man brukar säga.

Vad finns det för andra lösningar?
Har ingen lust att plocka bort dörren.
Vill gärna få det vattentätt.

Att styla en Volvo är som att sminka en gris!!!!!!

ljudfantast
1 372 Inlägg
9 augusti 2009
dra nya paralellt då? eller är det för lite utrymme? Min mazda har också en sockerbit med kablarna inmatade i för en "säker genomgång" genom dörren. Denna var jag tvungen att borra upp ordentligt för att få igenom 2,5mm2aren. 2 st 90gradersböjar i gummislang?

min gummislang satt fast i 90gradersböjar kan man säga, en in till kupén och en in till dörren. Detta är ju bara gummi så jag gjorde gummislangen rak och tryckte igenom kabeln med ett metallspett. Det var krångligt men gick till slut smile hade vart nice med någon bild som beskriver genomföringen

/Mvh

Gräftmannen ser dig.
51 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Skall ta lite bilder snare idag när jag har fått av mig betongkebban.

Att styla en Volvo är som att sminka en gris!!!!!!

Sök