Vi lade ut annons på vår Toyota Corolla 1,6 1993 på blocket i fredags klockan 22.00. 2 sekunder efter att annonsen kommit upp, ringer mobilen.
en invandrare ville ge 18 000kr för den och lämna handpenning på 1000kr. Min sambo som sköter detta med bilen blev ju glad, och den som ringde kunde ju snacka, hade begärt 19 000 och han sa 18 000. Han satte över handpennningen till min sambos konto, pengarna syntes där direkt, jag höll på att gå i taket när jag hörde på samtalet. lät bluffigt.
Telefonen fortsatte ringa, endast invandrare. Som mest fick vi bud på 23 500kr. Lockande. Men för bra för att vara sant?
sambon sa att den var såld. då ringer det 1 sekund senare. en invandrare som sambon tror är den första med handpenningen, han säger då " jag ahr ångrat mig, har inte råd"
Min sambo ringer upp han med handpenningen och frågar, men han har inte ångrat sig utan ska ha bilen.
då är det nån annan som ringt och låtsas vara denna människa.
scary.
Klockan är nu ca. 23.00 ocjh vi börjar få kalla kårar. Min sambo beslutar sig för att ringa upp han med handpenningen och blåsa av hela affären. vilket var enklare sagt än gjort. han börjar prata sitt försäljarsnack och min sambo litar på honom, mennär dom avslutat samtalet så är han int ett dugg lugnare så jag säger " vad säger din magkänsla, vill du sälja bilen till honom?" "nej" svarar min sambo.
Han skickar sms till denne och ber om kontonummret för att sätta tillbaka pengarna, men det får vi inte. Han har oss på kroken. Men sen säger min sambo, att ge mig ditt kontonummer, jag kommer inte vara hemma imorgon. då får vi det. och han beklagar sig över att han förlorat tid och pengar på detta.
och vi då... redan gått back minst 110 kr utan att fått bilen såld
Min sambo frågade även en som ringde vad han skulle ha bilen till, och med tanke på att det bara var invandrare som ringde så... han sa att den skull exporteras till Afghanistan. Hur fan kan det löna sig?
köpa en gammal Toyota för 23 000kr och sedan exportera den till ett krigshärjat land? jag fattar inte detta!
Hur ska vi göra för att sälja den? Jag har känslor för bilen och vill inte att den ska åka runt och bidra till krig, och att folk ska sitta i den med gevär genom rutorna och skjuta. Nej, vår fina toyota förtjänar mer.
Nån som var med om liknande?