Tjena! Om man ska få ut 250-350 hk i en saab 9-5 2.0t -02 vad är det för prylar som behövs bytas och vad skulle det gå på ungefär? Det beror ju på lite hur seriös man är och så för grejjerna ska ju hålla me. Farsan är nämligen sugen på att få lite ös i sin kärra:). Om någon har nåt om hum om vad som ska göras och vad kostnaden på detta är så är jag tacksam.
Tjena! Om man ska få ut 250-350 hk i en saab 9-5 2.0t -02 vad är det för prylar som behövs bytas och vad skulle det gå på ungefär? Det beror ju på lite hur seriös man är och så för grejjerna ska ju hålla me. Farsan är nämligen sugen på att få lite ös i sin kärra:). Om någon har nåt om hum om vad som ska göras och vad kostnaden på detta är så är jag tacksam.
Tack på förhand. mvh/ jonas
Trimma på Saab från 10000 kr. Map tun steg 1 315 hk 430 nm 41350 kr. Är din far inte nöjd så kan han ta större intercooler. Eller uppgraderingsturbo för 18000 o så får han 540hk+.
Tjena! Om man ska få ut 250-350 hk i en saab 9-5 2.0t -02 vad är det för prylar som behövs bytas och vad skulle det gå på ungefär? Det beror ju på lite hur seriös man är och så för grejjerna ska ju hålla me. Farsan är nämligen sugen på att få lite ös i sin kärra:). Om någon har nåt om hum om vad som ska göras och vad kostnaden på detta är så är jag tacksam.
Tack på förhand. mvh/ jonas
Ska du börja nosa vid det sistnämda, dvs 350 hk så får du nog byta en del, typ...
Avgassystem Turbo dumpventil koppling spridare filter program intercooler
kanske byta kolvar å stakar, säkert inget måste men iaf.... kostar lite grann men fan så kul
det mesta innan det går väl med s.k steg 3 ? vet inte va du har för effekt org men iaf...
Tjena! Om man ska få ut 250-350 hk i en saab 9-5 2.0t -02 vad är det för prylar som behövs bytas och vad skulle det gå på ungefär? Det beror ju på lite hur seriös man är och så för grejjerna ska ju hålla me. Farsan är nämligen sugen på att få lite ös i sin kärra:). Om någon har nåt om hum om vad som ska göras och vad kostnaden på detta är så är jag tacksam.
Tack på förhand. mvh/ jonas
Trimma på Saab från 10000 kr. Map tun steg 1 315 hk 430 nm 41350 kr. Är din far inte nöjd så kan han ta större intercooler. Eller uppgraderingsturbo för 18000 o så får han 540hk+.
För de första är de inte steg 1 utan steg 6! Och han lär inte få 540hk för att han använder den turbon, turbon klarar 540 hk den ger inte de. Massa som ska bytas för att han ska få 540hk
Tjena! Om man ska få ut 250-350 hk i en saab 9-5 2.0t -02 vad är det för prylar som behövs bytas och vad skulle det gå på ungefär? Det beror ju på lite hur seriös man är och så för grejjerna ska ju hålla me. Farsan är nämligen sugen på att få lite ös i sin kärra:). Om någon har nåt om hum om vad som ska göras och vad kostnaden på detta är så är jag tacksam.
Tack på förhand. mvh/ jonas
Trimma på Saab från 10000 kr. Map tun steg 1 315 hk 430 nm 41350 kr. Är din far inte nöjd så kan han ta större intercooler. Eller uppgraderingsturbo för 18000 o så får han 540hk+.
För de första är de inte steg 1 utan steg 6! Och han lär inte få 540hk för att han använder den turbon, turbon klarar 540 hk den ger inte de. Massa som ska bytas för att han ska få 540hk
Ursäkta. Jag menade steg 6 inte 1. Beklagar. Den sabla datorn krånglar ibland
Byt ut : till större turbo, smidda kolvar, större inrecooler, 3 tums avgas o racekat, luftfilter o dumpventil, stakar.
OJ....nu gav du dig ut på väldigt hal is.....har du några belägg för det?
>>JWSE30 , ditt hästkraftsspann är väldigt stort...och det är svårt att speca något då. Men hos de nämda trimfirmorna kan du få en hint om vad som behövs iaf.
ok tack för alla svaren, nu har jag lite och kolla på. Men nån som har lite erfarenhet om hållbarhet m.m. Hur mycket pallar original växellåda, kolvar och stakar m.m. Bilen var en saab 9-5 2.0t -02 som har gått 14k-15k mil typ.
ok tack för alla svaren, nu har jag lite och kolla på. Men nån som har lite erfarenhet om hållbarhet m.m. Hur mycket pallar original växellåda, kolvar och stakar m.m. Bilen var en saab 9-5 2.0t -02 som har gått 14k-15k mil typ.
mvh/Jonas
Jag ANTAR att det inte är något större problem med hållbarhet mellan steg1 och steg3. Kanske inte är något problem därutöver heller. Som du är inne på växellådorna är inte absolut de tåligaste. Det som bör påverka hållbarheten: körstil, hur man kör när bilen är kall, hur man sköter service och givetvis hur mycket effekt du ska plocka ur bilen.
Skall du upp till ditt högsta effektmål finns det skäl att fundera över nya kolvar. Några smidda historier eller "snik" varianten genom att stoppa i "T5" kolvar/stakar.