4273
Sök

Volvo Duett P210 -66

Volvo P210 -66 Tanken är att det ska bli orginal så långt det går förutom färgen

794 177 Visningar
Uppdaterades senast 26 juli 2019
505 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Tycker du jag skall ta på det under och ramen även om det kommer underredsmassa sedan?

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
10 februari 2010
L-W-L skrev:
Tycker du jag skall ta på det under och ramen även om det kommer underredsmassa sedan?

är nog inte nödvändigt, har inte så stor kunskap i det. vet att man brukar lägga sånt under färgen runt skärmkanter mm för att det ska tåla stenskott. du får fråga en lackerare,

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
10 februari 2010
Vissa nya bilar har ju somsagt body på trösklar och lackat över, tror vissa mindre renault har det..

Men som farbrorbozze sa, skall du ändå ha underredsmassa så behöver du egentligen ingen body, om du inte vill ha ett rejält skydd då, men efter denna renoveringen misstänker jag väl att det inte blir något större vinteråkande? wink

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

505 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Vissa nya bilar har ju somsagt body på trösklar och lackat över, tror vissa mindre renault har det..

Men som farbrorbozze sa, skall du ändå ha underredsmassa så behöver du egentligen ingen body, om du inte vill ha ett rejält skydd då, men efter denna renoveringen misstänker jag väl att det inte blir något större vinteråkande? wink

okej då skippar jag det helt enkelt  smile
Jag har också fått känslan att det inte blir ngt större vinter åk tongue

Nu kommer det troligtvis inte hända ngt på 1 vecka då jag flyttar till lägenhet. Men va inte oroliga det är inte långt till duetten wink så det kommer dra igång igen efter jag fått iordning på den
Senast redigerat av L-W-L (10 februari 2010)

2 164 Inlägg
10 februari 2010
L-W-L skrev:
Volvo1968 skrev:

okej då skippar jag det helt enkelt  smile
Jag har också fått känslan att det inte blir ngt större vinter åk tongue

Nu kommer det troligtvis inte hända ngt på 1 vecka då jag flyttar till lägenhet. Men va inte oroliga det är inte långt till duetten wink så det kommer dra igång igen efter jag fått iordning på den

bara säga till om du behöver flytt hjälp! (volvo1968 kan hjälpa dig!!)

"Life´s too short to drive a boring car"

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
11 februari 2010
dadde skrev:

haha, jaså det kan jag? lolwink

Dadde bor närmare, han kan även hjälpa dig med bilen samtidigt big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

2 164 Inlägg
12 februari 2010
Volvo1968 skrev:
dadde skrev:

sen när ligger borås närmare lysekil än göteborg? wink

505 Inlägg
12 februari 2010
Trådstartare
dadde skrev:
Volvo1968 skrev:
dadde skrev:

sen när ligger borås närmare lysekil än göteborg? wink

hehe göteborg e bra mycket närmare än borås wink å det va snällt att du erbjuder Volvo1986 att hjälpa mig Dadde tongue men jag klarar det allt endå.

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
12 februari 2010
jaså duger inte min hjälp?! yikes Jo men det är klart, behöver du hjälp så kommer dadde, han kan allt, och är desutom äldre = mer erfaren på allt big_smile

------------------

505 Inlägg
12 februari 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
jaså duger inte min hjälp?! yikes Jo men det är klart, behöver du hjälp så kommer dadde, han kan allt, och är desutom äldre = mer erfaren på allt big_smile

Ni kan komma å hjälpa till på duetten i stället för flytten ^^ Där skulle man behöva lite erfarenhet ibland smile
Nu e jag lite små sugen på att komma igång med ramen på riktigt. Men det får vänta till nästa helg skulle jag tippa på
Senast redigerat av L-W-L (12 februari 2010)

2 164 Inlägg
12 februari 2010
Jag? Erfaren? Nähädu, naturbegåvning heter det smile jag vill se framsteg göras med din dutt smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
12 februari 2010
dadde skrev:
Jag? Erfaren? Nähädu, naturbegåvning heter det smile jag vill se framsteg göras med din dutt smile

Dadde du kan få kolla på min tills vidare, uppdaterade nyss så du kan hata mig lite till smile (som du kommenterade på en bild hehe tongue) nej skämt och sido, blir klar med det du gör snabbt LWL så du kan börja på duetten igen big_smile

------------------

131 Inlägg
13 februari 2010
Ska du ha den vinröd hade det varit jätte fint med vit torpedvägg. Vitt o rött e så snyggt.smile Kolla på mitt Duett projekt så kan du se hur jag målade mitt chassi och underrede.

505 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
KWS skrev:
Ska du ha den vinröd hade det varit jätte fint med vit torpedvägg. Vitt o rött e så snyggt.smile Kolla på mitt Duett projekt så kan du se hur jag målade mitt chassi och underrede.

Men torpedväggen brukar ju va i samma färg som hela bilen smile eller?
Jag har allt vart där å kollat på ditt projekt. Det blir fint när färg kommer på big_smile

91 Inlägg
14 februari 2010
Rolig tråd, vilket fantastiskt arbete du lägger ner! Kommer bli skitsnygg när den är klar.
En fråga, på en del bilder där du lagt ny plåt ser man att det är rostigt på insidan (i hålrum etc.) vad gör man åt det? Är det sånt som skall blästras eller låter du det vara?

//Jim Profit

505 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
JimProfit skrev:
Rolig tråd, vilket fantastiskt arbete du lägger ner! Kommer bli skitsnygg när den är klar.
En fråga, på en del bilder där du lagt ny plåt ser man att det är rostigt på insidan (i hålrum etc.) vad gör man åt det? Är det sånt som skall blästras eller låter du det vara?

Tack så mycket smile
Allt där man kommer åt kommer att blästras sedan de få ställena som inte kommer åt skiter jag i sedan. xD

2 164 Inlägg
16 februari 2010
L-W-L skrev:
JimProfit skrev:

Tack så mycket smile
Allt där man kommer åt kommer att blästras sedan de få ställena som inte kommer åt skiter jag i sedan. xD

det man inte ser har man inte ont av wink

505 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
dadde skrev:

precis smile är det inte mer änn ytrost har inte bilen ont av det heller direkt wink

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
17 februari 2010
L-W-L skrev:
dadde skrev:

precis smile är det inte mer änn ytrost har inte bilen ont av det heller direkt wink

nä åtminstone inte så länge du håller den torr wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

505 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
Nu vart jag igång igen! Jag letade fram 2 st bakre stötfångare och till min lycka vart dom väldigt fina smile en liten buckla på ena bara ^^
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/868237_xrm03a.jpg

Sedan fixade jag det nedre fästet för skärmarna fram på båda sidor. Har ju bytt trösklarna och då försvann det nedre

Sök