1671
Sök

Häst/ryttare v.s bil på en vanlig 70 väg.

3 259 Inlägg
24 mars 2010
SupraJEZZICA skrev:
Ha ha, jag blir så full i skratt!lol

Jag har sysslat med hästar sedan jag var liten.

En häst räknas visst som ett fordon för det första!
Att inte ta upp efter sig?
Självklart bör man ta upp efter sig om man rider inne bland bebyggelse men att rida efter en 70 väg?
Nja, så farligt är det väl inte?

Att hästavföring luktar, ja det är klart, men jag kliver hellre i hästbajs än i katt el hundskit!

Inom hästbranschen så finns det något vi brukar benämna på våra hästar, nämligen om den är trafiksäker el ej!
Mina hästar har alla varit trafiksäkra och kan enkelt framföras på allmänna vägar utan problem, däremot bör man som bilförare vara extra aktsam, precis som om det finns barn efter vägen, när man passerar!
Det kan komma upp fåglar el liknande som skrämmer hästen och då om man blir passerad av ett 2 ton stort fordon 2 m från sig själv i 70km i tim så sker oftast en olycka!

Men det tycker jag bara är sunt förnuft!

Respekt för medtrafikanter!

Om vi ska klaga på nåt så kan vi klaga på dessa förbannade cyklister istället som tror dem äger vägarna!
El varför inte alla kärringar och gubbar som inte vet vart gaspedalen sitter!

Nej skärpning grabbar.
Ni får komma hem till mig och ta en tur på min pålle så ska vi se att ni ändrar er åsikt!

http://www1.garaget.org/gallery/archive/43246/884308_jk2ecy.jpg

Jag vill inte ha hästskit under mina skor, jag vill inte att min hund ska sätta i sig hästskit, jag vill inte ha hästskit på hela min crosscykel när jag är ute o åker på MINA STIGAR, jag vill heller inte köra i en stor hästskitshög med cykel så det stänker åt alla håll... Och det finns lata hästmuppar som inte ens orkar lyfta på arslet, hoppa av hästen och skyffla hästskiten ifrån stigen/vägen/gräsmattan/asfalten! Sen om du nu hoppar av o plockar upp efter dig så behöver du ju inte ens kommentera i tråden.. ingen här gnäller på folk som plockar upp efter sig eller har jag fel? Kan inte läsa nånstans att någon gnäller på trafiksäkra hästar heller? Kan inte heller läsa att nån skrivit "dumma häst, den vart rädd när jag körde förbi den i 70km/h", vart har du hittat det?

Respekt för folk som inte gillar att trampa i hästskit!

Jag har haft hästar 50m från min kåk dom senaste 27åren så det är inget nytt för mig...

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

415 Inlägg
24 mars 2010
JonR skrev:
SupraJEZZICA skrev:

Självklart bör man ta upp efter sig om man rider inne bland bebyggelse men att rida efter en 70 väg?

Att hästavföring luktar, ja det är klart, men jag kliver hellre i hästbajs än i katt el hundskit!

Inom hästbranschen så finns det något vi brukar benämna på våra hästar, nämligen om den är trafiksäker el ej!
Mina hästar har alla varit trafiksäkra och kan enkelt framföras på allmänna vägar utan problem, däremot bör man som bilförare vara extra aktsam, precis som om det finns barn efter vägen, när man passerar!
Det kan komma upp fåglar el liknande som skrämmer hästen och då om man blir passerad av ett 2 ton stort fordon 2 m från sig själv i 70km i tim så sker oftast en olycka!

Om vi ska klaga på nåt så kan vi klaga på dessa förbannade cyklister istället som tror dem äger vägarna!

Nej skärpning grabbar.
Ni får komma hem till mig och ta en tur på min pålle så ska vi se att ni ändrar er åsikt!

Jag vill inte ha hästskit under mina skor, jag vill inte att min hund ska sätta i sig hästskit, hästskit på hela mijag vill inte ha n crosscykel när jag är ute o åker på MINA STIGAR, jag vill heller inte köra i en stor hästskitshög med cykel så det stänker åt alla håll... Och det finns lata hästmuppar som inte ens orkar lyfta på arslet, hoppa av hästen och skyffla hästskiten ifrån stigen/vägen/gräsmattan/asfalten! Sen om du nu hoppar av o plockar upp efter dig så behöver du ju inte ens kommentera i tråden.. ingen här gnäller på folk som plockar upp efter sig eller har jag fel? Kan inte läsa nånstans att någon gnäller på trafiksäkra hästar heller? Kan inte heller läsa att nån skrivit "dumma häst, den vart rädd när jag körde förbi den i 70km/h", vart har du hittat det?

Respekt för folk som inte gillar att trampa i hästskit!

Jag har haft hästar 50m från min kåk dom senaste 27åren så det är inget nytt för mig...

MVH/Jon

Men snälla nån...jag får kommentera hur mkt jag vill i denna tråd!

Den handlar om hästskit på vägar!
Och jag har kommenterat hästskit på vägar!

Inne i bebyggelse så hoppar man av och sparkar bort det från själva vägen, lite vett och etikett tycker jag, på en 70/90/110 väg...knappast!

Jag respekterar absolut folk som inte vill gå i hästskit, DET VILL INTE JAG HELLER...gör inte det då!!!!!
Är man så blind att man inte ser en hästskit som ligger på vägen...ja skyll dig själv om du hamnar mitt i den och halkar på skiten!!!
Att man sedan inte vill ha en hästskit liggandes framför sin postlåda, ja det fattar nog vem som helst!

Och om jag får kommentera direkt till dig....du vill inte ha hästskit på din cross när du är ute och åker på DINA vägar!?
Ok, har du egna vägar så förstår jag att du blir förbannad men sätt upp skyltar då "privat egendom!"
Om inte så är det inte dina vägar och det är allmänrätt som gäller!

Alltså med andra ord får vägarna förstöras av stora cross spår samt hästar får skita fritt!! PUNKT!wink

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!

415 Inlägg
24 mars 2010
linuslinje skrev:
SupraJEZZICA skrev:

Nej skärpning grabbar.

Häst räknas INTE som fordon då det varken har hjul eller medar. Kopplar du en vagn efter så är vagnen ett fordon, men inte hästen.
Men absolut så håller jag med dig om sunt förnuft. smile Det kommer man långt på!
Är väl samma sak med det här med rättigheter i trafiken som vissa tror att de har. Det finns bara skyldigheter.
Intressant,  vart bor du? PM? wink

Carro_87 skrev:
Denna tråden är löjlig att man inte kan låta bli att svara...
Jag har ridit i många år och även haft egen häst. I mitt stall hade vi som regel att ALLTID hoppa av hästen och sparka undan skiten från vägen. Det tycker jag inte är mer än rätt. Men att gå tillbaka till skogen och plocka undan skiten tycker jag bara är löjligt! Vart ska man göra av den? Finns inte alltid diken i närheten då det faktiskt är i skogen!
Vad gäller ridning på vägen, det är inte många som VILL rida på vägen men ibland är det det enda sättet att komma till en äng eller skogen.
Prata med stallen i närheten istället och kom överens om hur ni vill ha det på vägarna, det är faktiskt vuxna människor som går att prata med.

OJ, haha känner du dig träffad?

Att kalla människor som har skrivit 177 inlägg i en tråd om ett ämne löjliga är väl i brist på annat ord - löjligt?

Sure, det finns stall som det finns vettiga hästägare i, men det behöver ju inte innefatta alla 12åringar i samma stall- inte heller alla andra för den delen.

Och ska man verkligen behöva åka till lokala stall och säga att man är trött på att de lämnar 10kg bajs här o där. Om de nu var vuxna människor (vilket det inte är) så hade väl det varit behövs?

Hästar räknas visst som fordon ute i trafiken, kolla i lagboken!
Finns fler benämningar än motordrivet fordon... smile
Häst räknas som fordon och skall även rätta sig efter alla trafikregler som finns!
Finns mängder av kurser inom hästbranschen hur man för sig och rättar sig i trafiken!

En fika är lika med en ridtur på hästen...bara så du vet det!wink
Senast redigerat av SupraJEZZICA (24 mars 2010)

Work hard, Play harder!

3 259 Inlägg
24 mars 2010
SupraJEZZICA skrev:

Inne i bebyggelse så hoppar man av och sparkar bort det från själva vägen, lite vett och etikett tycker jag, på en 70/90/110 väg...knappast!

Jag respekterar absolut folk som inte vill gå i hästskit, DET VILL INTE JAG HELLER...gör inte det då!!!!!
Är man så blind att man inte ser en hästskit som ligger på vägen...ja skyll dig själv om du hamnar mitt i den och halkar på skiten!!!
Att man sedan inte vill ha en hästskit liggandes framför sin postlåda, ja det fattar nog vem som helst!

Och om jag får kommentera direkt till dig....du vill inte ha hästskit på din cross när du är ute och åker på DINA vägar!?
Ok, har du egna vägar så förstår jag att du blir förbannad men sätt upp skyltar då "privat egendom!"

Alltså med andra ord får vägarna förstöras av stora cross spår samt hästar får skita fritt!! PUNKT!wink

Klart att du får kommentera, men kommentera sånt som folk skrivit då... Efter att ha läst ditt inlägg så verkar det som att du inte är så intresserad av vad folk skriver utan endast ska försvara hästar och ryttare till varje pris oavsett om dom sköter sig eller ej, men det är inte alla ryttare som har vett och etikett som du, därav tråden!smile

Om man har en stig i skogen som är vanligtvis ca 40cm bred så täcker ju en hästskitshög den rättså bra på bredden.. Och det stör jag mig på! Om jag sätter mig o skiter på en gräsmatta där du brukar gå och du blir arg, ska ett bra argument vara att "är du så blind så du snubblar i den får du skylla dig själv?"... nja knappast ett bra argument, men inte oväntat att nåt sånt skulle kunna ramla ur fingrarna på dig då du är van vid hästskit, det är inte jag, så det är en annan sak för mig, jag tycker det är äckligt!

Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag sättit upp "privat väg" skyltar på min tomtgräns, men ska man ut o gå på grusvägen så får man ju iaf se hästskit överallt, det är inget som jag vill ha under mina fötter eller på mina sommarfälgar eller hjulhus på bilen... grus är en sak, avföring är en annan sak...

Ja en cross lämnar ingen synlig, luktande avföring efter sig som varar i flera dagar så ja det är viss skillnad!
Senast redigerat av JonR (24 mars 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

4 637 Inlägg
24 mars 2010
Vart ska man åka för att se all hästskit? En hundhög per kvadratmeter ser jag var faan jag ens är och både sommar som vinter men aldrig hästbajs...

415 Inlägg
24 mars 2010
JonR skrev:
SupraJEZZICA skrev:

Klart att du får kommentera, men kommentera sånt som folk skrivit då... Efter att ha läst ditt inlägg så verkar det som att du inte är så intresserad av vad folk skriver utan endast ska försvara hästar och ryttare till varje pris oavsett om dom sköter sig eller ej, men det är inte alla ryttare som har vett och etikett som du, därav tråden!smile

Om man har en stig i skogen som är vanligtvis ca 40cm bred så täcker ju en hästskitshög den rättså bra på bredden.. Och det stör jag mig på! Om jag sätter mig o skiter på en gräsmatta där du brukar gå och du blir arg, ska ett bra argument vara att "är du så blind så du snubblar i den får du skylla dig själv?"... nja knappast ett bra argument, men inte oväntat att nåt sånt skulle kunna ramla ur fingrarna på dig då du är van vid hästskit, det är inte jag, så det är en annan sak för mig, jag tycker det är äckligt!

Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag sättit upp "privat väg" skyltar på min tomtgräns, men ska man ut o gå på grusvägen så får man ju iaf se hästskit överallt, det är inget som jag vill ha under mina fötter eller på mina sommarfälgar eller hjulhus på bilen... grus är en sak, avföring är en annan sak...

Ja en cross lämnar ingen synlig, luktande avföring efter sig som varar i flera dagar så ja det är viss skillnad!

Roligt detta med en intelligent disk!smile
Då börjar vi...

Jag har kommenterat vad folk har skrivit då jag läst exakt varenda inlägg!wink
Tråden heter "Häst/ryttare v.s bil på en vanlig 70 väg."
Folk har disk vilt om hästskit hit och dit, att man kliver i det jämt och överallt!
Givetvis är det vanskligt att släppa ut småungar utefter trafikerad väg, likaså som på en cykel, men det är upp till föräldrar att hålla koll och vår skyldighet i bil att vara extra uppmärksam!

Ha ha, klockrent skrivet av dig!
!Om jag sätter mig o skiter på en gräsmatta där du brukar gå och du blir arg, ska ett bra argument vara att "är du så blind så du snubblar i den får du skylla dig själv?"
Nej du får gärna strunta i att skita på en gräsmatta men vill du skita ute i skogen så lovar jag dig att jag kommer inte gnälla på dig att du måste ta bort det!big_smile
Om en häst skiter på en gräsmatta så är det en självklarhet att ta bort det...men ute i naturen el på stora vägar?

Jag har både häst och finbil!
Jag tar upp efter min häst efter sunt vett, alltså i bebyggelse men inte på större vägar så som på 70 och 90 vägar!
Jag skulle oxå bli tokig om jag kommer med min finbil och den är nytvättad och jag åker rakt in i en hästskit!
Detta har dock aldrig hänt!hmm
Men hellre åka in i en hästskit än att åka 200m på en grusväg!!roll

Jag försvarar inte alls hästar och ryttare till varje pris utan jag har bara kommenterat vad JAG tycker är sunt vett och det är -
*inte att behöva plocka bort hästskit ute i naturen el på allmänna grusvägar, vilket inte hundskit heller är! *däremot bör man ta bort efter sin häst om man rör sig i tätbebyggt område, på privat mark osv!

Och du har helt rätt i att cross lämnar ingen synlig, luktande avföring efter sig som varar i flera dagar...däremot så förstör den naturen i flera veckor(cross spår), skadar skogen betydligt mer än hästskit, miljö förstöring osv...smile
Förstår du vart jag vill komma?

Work hard, Play harder!

4 005 Inlägg
24 mars 2010
hehe, Jezzica och JonR. Bete er nu. smile

Och sluta skriv självklara saker, här vill vi höra bra argument för och emot! Såsom i den roliga tråden "Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!"

Kan vi inte alla komma överrens om att
1. bajs är jobbigt där man går och att alla ska försöka ta bort det efter sig/sitt djur.
2. alla hästtjejer är inte lika f-ck-ade i huvudet.

Och nu sjunger vi We shall overcome!

Senast redigerat av linuslinje (24 mars 2010)

415 Inlägg
24 mars 2010
linuslinje skrev:

Och sluta skriv självklara saker, här vill vi höra bra argument för och emot! Såsom i den roliga tråden "Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!"

1. bajs är jobbigt där man går och att alla ska försöka ta bort det efter sig/sitt djur.

lol
Bra där!

Håller helt med dig!!!
wink

Work hard, Play harder!

4 005 Inlägg
24 mars 2010
SupraJEZZICA skrev:
linuslinje skrev:

lol
Bra där!

Håller helt med dig!!!
wink

Med risk för att vara offtopic (oh no!) och få skit över mig så måste jag slänga ut mig ett påstående att till mitt förra inlägg till trots, så är ~80% av alla hästtjäcker f-ck-ade i huvudet. hahha. oh no. Jag tror jag aldrig har varit med om så mycket intriger och äkta dallas/melroce place intriger o bråk. Rätt faschinerande grupp av människor det.. smile

Antar att du inte klassas inom detta då du har ett gediget bilintresse/kunnande/inställning så du behöver inte ta illa upp.  smile

415 Inlägg
24 mars 2010
HA HA HA!
Videon e klockren...

"Hallå! Nu tycker jag att vi gemensamt i denna sal sjunger We shall overcome...
jo det ska vi göra! Därför att det gagnar ingen av oss....nej...men nu gör vi det nu...så att vi får ner stämningen i denna lokal... "

Vilken människa!lol

Work hard, Play harder!

Fisketokig
2 997 Inlägg
24 mars 2010
SupraJEZZICA skrev:

Hur betalas vägskatten på dem då då?

Är det baserat på vikten av hästen, antal kilo de skiter på allmän väg eller antal gånger man måste skrapa och justera om vägen pga söndertrampat av hovar?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

214 Inlägg
24 mars 2010
Martin 9-3 skrev:
SupraJEZZICA skrev:

Är det baserat på vikten av hästen, antal kilo de skiter på allmän väg eller antal gånger man måste skrapa och justera om vägen pga söndertrampat av hovar?

Veteranbilar betalar ingen vägskatt heller. Räknas inte dom som fordon alltså?
Fordon=betala vägskatt?

3 259 Inlägg
24 mars 2010
linuslinje skrev:

Och sluta skriv självklara saker, här vill vi höra bra argument för och emot! Såsom i den roliga tråden

Det är ju inge kul o bete sig! Mycket roligare o munhuggas lite!big_smile Nej då förlåt! Jag ger mig!big_smile

*sträcker ut handen o hoppas att suprajessica inte är för arg för vilja skaka hand*

Ja den där videon har man skrattat åt ett par gånger! Så jäkla klockren!smile

MVH/Jon
Senast redigerat av JonR (24 mars 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

4 005 Inlägg
24 mars 2010
Jag svarade inte på fordonfrågan förut då jag inte orkade ta upp det men okej!

fordon, anordning på hjul, band, medar m.m., inrättad för färd på marken. Fordon indelas i motordrivna fordon, släpfordon, terrängsläp, efterfordon, sidvagnar, cyklar, hästfordon och "övriga fordon".
Alltså inte HÄST enbart, utan hästfordon.

Här har vi tex en skylten FÖRBUD MOT RIDNING
http://www.transportstyrelsen.se/Global/Bilder/Vag/ridning.jpg?epslanguage=sv

Och här har vi skylten FÖRBUD MOT HÄSTFORDON

http://www.transportstyrelsen.se/Global/Bilder/Vag/hastfordon.jpg?epslanguage=sv

Ser ni (tvivlare) skillnaden?

Vad kan då en häst klassas som då?

Vägtrafikant Var och en som färdas eller eljest uppehåller sig på väg eller i fordon på väg

Regler för all vägtrafik
Grundregler

5 § Vägtrafikant skall iakttaga den omsorg och varsamhet som till förekommande av trafikolycka betingas av omständigheterna. Han skall uppträda så, att han ej onödigtvis hindrar eller stör trafiken.
   Vägtrafikant skall även i övrigt visa hänsyn mot andra vägtrafikanter och dem som bor eller uppehåller sig vid vägen.

---

Har vi diskuterat klart detta nu? smile För ansvarsfrågor ang hästägare/ryttare vs bilägareså är detta redan besvarat tidigare i tråden.
Senast redigerat av linuslinje (24 mars 2010)

415 Inlägg
24 mars 2010
JonR skrev:
linuslinje skrev:

Och sluta skriv självklara saker, här vill vi höra bra argument för och emot! Såsom i den roliga tråden

Det är ju inge kul o bete sig! Mycket roligare o munhuggas lite!big_smile Nej då förlåt! Jag ger mig!big_smile

*sträcker ut handen o hoppas att suprajessica inte är för arg för vilja skaka hand*

MVH/Jon

Märker du inte redan att jag skakar din hand! tongue

Work hard, Play harder!

GREASEMONKEY
822 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
ichibon skrev:
770_EVOLVE skrev:
Nu lyfter jag denna enligt många meninglösa tråden ! bara för att berätta vad jag hitta på min och mina grannar gemensamma parkering i måndags .. Nån jävla dåre har rastat sin häst där vi parkerar våra bilar, det ligger två jätte skitar där nu, och jag begriper inte vem som ens haft med sig en häst hit, helt obegripligt, man får ju leva med fanskapen men när dom går och skiter på parkeringen så har dom fan kastat första stenen ! tillochmed min granne som rider själv är lika arg som jag då hon tycker att ryttare får vissa lite respekt !

Ville bara berätta "igen" hur mycket jag stör mig på detta !

Jaha?

Min granne har ungar som skriker ibland, jag stör mig på det. Förbjud ungar i lägenheter!! Det ska jag starta en tråd om.

Nu är ju det en väldig dålig jämförelse :S

_Zuperior_ skrev:
Som hästägare tycker jag de är äckligare med hundskit. Hästskit är ju naturprodukter (hö, havre, betfor...) medans hundskiten kan innehålla vad som helst. Visst en hästskitshög är större men den regnar bort tillskillnad från hundskitshögen.

BTW, vet ni att de ALLTID är bilförarens fel i en olycka med häst? Skulle min häst spraka på din bil är de du som åker på de. Helt sjukt jag vet. Lite OT men men smile

Så om jag ändrar min kost till det hästar äter så får jag lov bajsa på din garageuppfart/parkering ?? (om du har en)

SupraJEZZICA skrev:

Nej skärpning grabbar.

Jag skratta ganska härligt när jag såg att du faktiskt fixat en bild när du kliver i skiten, tummen upp, men kan du inte ta en där du har högklackat också wink eller nån form av finskor.
Jag vill inte ha hästskit i på mina finskor heller men att ibland tvingas man köra i hästskit med 20"arna känns sådär faktiskt, då man får möte ibland samtidigt som det ligger x antal kilo bajs på vägen, nu är det så att jag var tvungen att köra i skiten som låg på min parkering då jag inte hade kommit in i P-fickan annars ..
Oh som det diskuteras innan i tråden så har vi i svergie även minnusgrader några månader om året, och då är skiten hård som sten, den kan ställa till både hjulen och framvagnen .. eventuellt orsaka olycka på vägar med 70+ hastighet ! men du tycker det är okej ändå. cool

Carro_87 skrev:
Denna tråden är löjlig att man inte kan låta bli att svara...
Jag har ridit i många år och även haft egen häst. I mitt stall hade vi som regel att ALLTID hoppa av hästen och sparka undan skiten från vägen. Det tycker jag inte är mer än rätt. Men att gå tillbaka till skogen och plocka undan skiten tycker jag bara är löjligt! Vart ska man göra av den? Finns inte alltid diken i närheten då det faktiskt är i skogen!
Vad gäller ridning på vägen, det är inte många som VILL rida på vägen men ibland är det det enda sättet att komma till en äng eller skogen.
Prata med stallen i närheten istället och kom överens om hur ni vill ha det på vägarna, det är faktiskt vuxna människor som går att prata med.

Tummen upp till dig och dina stallkompisar, men det är sällan jag ser 18+ personer på häst på 70 vägarna :S blir ju att prata med målsman eller mindreårig ?

EmilHammarlund skrev:
Vart ska man åka för att se all hästskit? En hundhög per kvadratmeter ser jag var faan jag ens är och både sommar som vinter men aldrig hästbajs...

hade det inte varit för hundskiten hade jag mer än gärna blit din nya granne !

blixtn skrev:
Martin 9-3 skrev:
SupraJEZZICA skrev:

Veteranbilar betalar ingen vägskatt heller. Räknas inte dom som fordon alltså?
Fordon=betala vägskatt?

Fordon = försäkring som innehåller trafik, så det kan täcka en eventuell olycka som hästen har orsakat i ren panik av möte med motorfordon. Vore inte dumt om ryttare som vill framföra sina fordon på allmän väg även hade en åldersgräns för det plus fordonsintyg, som betyder att man har bevisat trafikvett och ansvar i trafik !
Senast redigerat av 770_EVOLVE (24 mars 2010)

Mvh S.Österdahl

GREASEMONKEY
822 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:

Kul video lol

Mvh S.Österdahl

3 259 Inlägg
24 mars 2010
SupraJEZZICA skrev:
JonR skrev:
linuslinje skrev:

MVH/Jon

Märker du inte redan att jag skakar din hand! tongue

Jo jo!wink

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

415 Inlägg
24 mars 2010
Står fortf fast vid att en häst som rids av ryttare räknas som fordon i trafiken!smile

Här kommer några länkar ni icke lärda kan få ta del av!big_smile

http://wwwc.aftonbladet.se/sport/ridspo … svarF.html

Enligt svea rike lagbok så utgör häst och ryttare ett fordon som SKA framföras på väg och INTE på cykelbanor el gångbanor!

Vad säger ni nu då?tongue

http://arbetarbladet.se/torget/1.186050 … a-pa-vagen

http://gd.se/insandare/1.1871075-hast-m … discussion

Och bilden när "nån" trampar i hästskit är INTE min bör påpekas, den bilden lånade jag från internet!tongue

Work hard, Play harder!

4 005 Inlägg
24 mars 2010
SupraJEZZICA skrev:
Står fortf fast vid att en häst som rids av ryttare räknas som fordon i trafiken!smile

Här kommer några länkar ni icke lärda kan få ta del av!big_smile

http://wwwc.aftonbladet.se/sport/ridspo … svarF.html

http://arbetarbladet.se/torget/1.186050 … a-pa-vagen

http://gd.se/insandare/1.1871075-hast-m … discussion

Och bilden när "nån" trampar i hästskit är INTE min bör påpekas, den bilden lånade jag från internet!tongue

Klart att du får ha din åsikt wink

Personligen litar jag mer på transportstyrelsen författningar än en kvällsblaskas artikel med 5 meningar, men det är ju bara jag det. smile

Åh vad dåligt, jag trodde också att det var din sko. sad Hoppas du lämnar tillbaka den sen när du är klar!

Sök