JonR skrev:
SupraJEZZICA skrev:
Men snälla nån...jag får kommentera hur mkt jag vill i denna tråd!
Den handlar om hästskit på vägar!
Och jag har kommenterat hästskit på vägar!
Inne i bebyggelse så hoppar man av och sparkar bort det från själva vägen, lite vett och etikett tycker jag, på en 70/90/110 väg...knappast!
Jag respekterar absolut folk som inte vill gå i hästskit, DET VILL INTE JAG HELLER...gör inte det då!!!!!
Är man så blind att man inte ser en hästskit som ligger på vägen...ja skyll dig själv om du hamnar mitt i den och halkar på skiten!!!
Att man sedan inte vill ha en hästskit liggandes framför sin postlåda, ja det fattar nog vem som helst!
Och om jag får kommentera direkt till dig....du vill inte ha hästskit på din cross när du är ute och åker på DINA vägar!?
Ok, har du egna vägar så förstår jag att du blir förbannad men sätt upp skyltar då "privat egendom!"
Om inte så är det inte dina vägar och det är allmänrätt som gäller!
Alltså med andra ord får vägarna förstöras av stora cross spår samt hästar får skita fritt!! PUNKT!
Klart att du får kommentera, men kommentera sånt som folk skrivit då... Efter att ha läst ditt inlägg så verkar det som att du inte är så intresserad av vad folk skriver utan endast ska försvara hästar och ryttare till varje pris oavsett om dom sköter sig eller ej, men det är inte alla ryttare som har vett och etikett som du, därav tråden!
Om man har en stig i skogen som är vanligtvis ca 40cm bred så täcker ju en hästskitshög den rättså bra på bredden.. Och det stör jag mig på! Om jag sätter mig o skiter på en gräsmatta där du brukar gå och du blir arg, ska ett bra argument vara att "är du så blind så du snubblar i den får du skylla dig själv?"... nja knappast ett bra argument, men inte oväntat att nåt sånt skulle kunna ramla ur fingrarna på dig då du är van vid hästskit, det är inte jag, så det är en annan sak för mig, jag tycker det är äckligt!
Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag sättit upp "privat väg" skyltar på min tomtgräns, men ska man ut o gå på grusvägen så får man ju iaf se hästskit överallt, det är inget som jag vill ha under mina fötter eller på mina sommarfälgar eller hjulhus på bilen... grus är en sak, avföring är en annan sak...
Ja en cross lämnar ingen synlig, luktande avföring efter sig som varar i flera dagar så ja det är viss skillnad!
Roligt detta med en intelligent disk!
Då börjar vi...
Jag har kommenterat vad folk har skrivit då jag läst exakt varenda inlägg!
Tråden heter "Häst/ryttare v.s bil på en vanlig 70 väg."
Folk har disk vilt om hästskit hit och dit, att man kliver i det jämt och överallt!
Givetvis är det vanskligt att släppa ut småungar utefter trafikerad väg, likaså som på en cykel, men det är upp till föräldrar att hålla koll och vår skyldighet i bil att vara extra uppmärksam!
Ha ha, klockrent skrivet av dig!
!Om jag sätter mig o skiter på en gräsmatta där du brukar gå och du blir arg, ska ett bra argument vara att "är du så blind så du snubblar i den får du skylla dig själv?"
Nej du får gärna strunta i att skita på en gräsmatta men vill du skita ute i skogen så lovar jag dig att jag kommer inte gnälla på dig att du måste ta bort det!
Om en häst skiter på en gräsmatta så är det en självklarhet att ta bort det...men ute i naturen el på stora vägar?
Jag har både häst och finbil!
Jag tar upp efter min häst efter sunt vett, alltså i bebyggelse men inte på större vägar så som på 70 och 90 vägar!
Jag skulle oxå bli tokig om jag kommer med min finbil och den är nytvättad och jag åker rakt in i en hästskit!
Detta har dock aldrig hänt!
Men hellre åka in i en hästskit än att åka 200m på en grusväg!!
Jag försvarar inte alls hästar och ryttare till varje pris utan jag har bara kommenterat vad JAG tycker är sunt vett och det är -
*inte att behöva plocka bort hästskit ute i naturen el på allmänna grusvägar, vilket inte hundskit heller är! *däremot bör man ta bort efter sin häst om man rör sig i tätbebyggt område, på privat mark osv!
Och du har helt rätt i att cross lämnar ingen synlig, luktande avföring efter sig som varar i flera dagar...däremot så förstör den naturen i flera veckor(cross spår), skadar skogen betydligt mer än hästskit, miljö förstöring osv...
Förstår du vart jag vill komma?