4389
Sök

Eftersnack: Vallåkraträffen!

342 Inlägg
17 augusti 2009
väldigt många klagar på att det var för många volvo 740tin på vallåkra! Va fan är det då elle? För er som inte visste detta så var vallåkra träffen en ren volvoträff för i tiden. alltså ENBART VOLVO.. tycker vallåkra teamet ska ta å ändra lite på träffen genom att inte släppa in sunkiga/Pilsner bilar, utan bilar av kvalite å utställnings form

Volvo Nörd
85 Inlägg
17 augusti 2009
ja tycker dom ska sluta släppa in alla utom volvo bilarna tongue fan så mycket roligar med volvo bilarna än alla andra chipp tjohejsan bilarna :S

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D

314 Inlägg
17 augusti 2009
740 mannen... Asså.. Va har du druckit?

4 Inlägg
17 augusti 2009
hedeknasan skrev:
På tal om att släppa in skitbilar.. Vems är dennas? smile
För övrigt den snyggaste mustangen jag sett:cool:
http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak … 4046_n.jpg

Den är från Örkelljunga om jag inte har fel och ska tydligen säljas om du är intresserad wink

Jag tycker träffen var lyckad, man hade lätt kunnat byta ut vissa skitbilar inne på området mot andra på parkeringen dock. Och angående parkeringen så var den helt värdelös, min bil är inte överdrivet låg men den slog i överallt på vägen. De kunde i förväg skriva ut att man skulle få köra terräng, det är inget jag vill testa på eller än mindre betala 60kr för. Så det hoppas jag att de fixar tills nästa år. Men vädret var perfekt och det fanns många fina bilar!
Senast redigerat av h0psi (17 augusti 2009)

Fundersam
126 Inlägg
17 augusti 2009
floztyle skrev:
de va den sämsta stäff jag varit på så jävla besviken!!!!!!!
kvällen på lördag har man hört skulle va ren kaos i helsingborg men va som en vanlig träff nästa som i jönköping på helgerna .....
och utställningen!!!!!!vaför låter dom vissa komma in där!!och några domare såg man aldrig runt bilen såg dock 2st "typ" 16åriga tjejer som va jury.... och som om dom skulle kunna allt om alla märken och titta på alla ditaljer som folk har lagt ner 100tals timar på:):)jag menar de är ju lite man ska kunna och hinna med på en dag
nepp aldrig mer och när man får fram folk som väntade på pris och frågade va fan gör du här ska inte du upp med din..... är juryn blinda el .
så nej tack jag avstår nästa:)
tack för mig hihi

Såg att ni stod långt bort du och din tjej, men hon fick ändå ställa ut i Girl power? det fick inte jag fast jag var föranmäld. Man var tvungen att stå i sin klass. Men Oplarna som tog pris stod inte i sin klass. Konstigt syste, det där...
Nej mkt missnöjd med årets vallåkra.

Girls don´t like boys, girls like cars and money!

92 Inlägg
17 augusti 2009
jag ställde ut min 740 trots att jag tyckte de va pinsamt då min bostadsförmedling skickade nån jvl idiot som gick med trimmer 1 halvmeter framför bilen och förstörde min lack..men när jag väl hade ställt ut så tyckte jag inte att de fanns så många som va snyggare eller i bättre skick en min :S i 700 klassen då..visa va ju rostiga och såg inget vidare ut..jag klagar väl inte så,finns ju mkt o titta på,men kanske inte så kul att betala inträde och se på visa skit bilar rent ut sagt..känns som det blir mindre o mindre volvo bilar?? nån som känner samma sak??

Kolla In Våra Bilar!
WIGGE_86
WIGGE_77
WIGGE_73

361 Inlägg
17 augusti 2009
Jag är inte den som är den men ni som gnäller på att det va lerigt på besöksparkeringen och inne på området kan ju tänka på att det va massa bilar som parkerade där på lördagen också samt att det regnade kraftigt i stort sätt hela natten till lördagen och lördag förmiddag så det fins inte så mycket att göra. Ni som klagar på detta kanske bör ställa bilen i helsingborg å ta bussen eller något ut så slipper ni det problemet wink

Träffen i sig va okej, men som dom flesta andra skrivit så fans det väldigt många sunkiga bilar i just 200 och 700 klassen samt väldigt många bilar i original bruksskick som inte någon tittar på som troligen bara står där för att slippa betala inträde. Ett förslag till bättring vore att ta betalt för alla bilar och inte släppa ut någon före 15.00 som det stog på lappen man fick i påsen. Även slopa p-avgiften vore en bra ide.

Det lite komiska i det hela är att jag som ställde ut utan tävlan (tackade nej till gul lapp) fick sms av en kompis att domarna står och bedömmer din bil smile jag skrev tillbaka att dom kan dra åt .... för jag vet att bedömningen inte fungerar på vallis och jag är bara där för att visa upp bilen och ha skoj, och det hade jag smile hade varit bättre att dom la den tiden på dom x40-bilarna som blev utan bedömning fast dom va föranmälda mm.

Nu ska jag inte gnälla mer för över lag hade jag roligt som vanligt på vallåkra och jag kommer garanterat ner nästa år också för det är ju inte vallåkraträffen utan hela helgen med allt som händer runt om kring samt man får träffa kompisar samt massa goa byggare mm som gör det till en bra helg, det enda man saknar är väl sömn i så fall wink

Mvh Pokemon.

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)

Bilplåtslagare ,PDR riktare
16 Inlägg
17 augusti 2009
Tjena !

.. Har alltid tyckt att Vallåkraträffen har varit trevlig, mycke folk å mycke bilar..  å fan va de e trevligt å se alla dessa människor som laggt ner hela sin själ i bilen.. bara just för att deras ögonsten ska se bra ut i deras och andras ögon.  Tycker att alla som byggt, stylat , eller renoverat sin bil e värda en klapp på axlen och någon som säger  " Bra jobbat du ! "   

Som många andra har sagt i tråden , så så ja heller inte till några dommare .. bara Pär Östman som som vanligt stod å snackade med bilbyggare som synts till i bilsport ! ! !   Om han kunde få för sig att snacka med oss lite mindre kända bilbyggare , ta sig tid å kolla å prata lite med folket. Då skulle vi säkert fått se många fler av alla fina byggen på pallen.

Och som vanligt så fanns de många bilar som man inte kunde fatta att dom ens kom in på träffen..någon koll på läget får man väll ha innan man kör dit.... men de e ju deras ögonstenar  å dom har säkert lagt ner mycke blod svett å tårar i dom med.  men de borde finnas en gräns...

Och prispallen... ja va hände där egentligen  ?!    tycker dommarjuryn  har väldigt lustig bedömning, å de blir bara värre för varje år som går...  Men de fanns verkligen många fina bilar som tog pris så nått vett finns de ju kvar..

Men vi syns nästa år på Vallåkraträffen hoppas jag... ha dé !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/46107/740269_1nk3iw.jpg

67 Inlägg
17 augusti 2009
Ta betalt tycker jag är onödigt men att höja ribban på vad som är en bil att ställa ut , med tanke på att det finns olika klasser och vill man då ha en klass med bruksbilar så inskaffa det då eller låt bli att ta in dessa bilar. och vad som är vad är upp till arrangören att avgöra

176 Inlägg
17 augusti 2009
oen100 skrev:
Ett förslag till bättring vore att ta betalt för alla bilar och inte släppa ut någon före 15.00 som det stog på lappen man fick i påsen.

förstår inte ditt resonemang, det är ju bilarna som gör träffen, jag vill inte betala för att ställa ut min bil.. så isf skulle jag skita i det, o om alla tänker som jag så kommer det inga bilar o det blir ingen träff.. förare + bil ska va gratis.

313 Inlägg
17 augusti 2009
Finns det några bilder??? Vill ju bilder ifrån träffen....!!!!

4 Inlägg
17 augusti 2009

144 Inlägg
17 augusti 2009
740_mannen skrev:
ja tycker dom ska sluta släppa in alla utom volvo bilarna tongue fan så mycket roligar med volvo bilarna än alla andra chipp tjohejsan bilarna :S

§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:
• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!

1337
1 343 Inlägg
17 augusti 2009
jakob_enkvist skrev:
740_mannen skrev:

---

Även om säkert många håller med om din åsikt så var det kanske inte det bästa sättet att framföra det på.
Vallåkraträff med bara volvo hade aldrig dragit folk i den utsträckning det gör idag så i rent ekonomiskt syfte totalt meningslöst att begränsa på det viset..
Volvo är ju överrepresenterade som det är redan..

I'm not a fighter, I'm a lover!

46 Inlägg
17 augusti 2009
jakob_enkvist skrev:
740_mannen skrev:

Sådana volvofantast idioter som du är pinsamma! Håll dig ifrån träffen i fortsättning, så finns där en idiot mindre!!

Du är rolig du jakob, tänk först innan du skriver.
Senast redigerat av widerberg (17 augusti 2009)

VW Ägare
1 011 Inlägg
17 augusti 2009
För att uppdatera er om hur det går med det jag skrev innan

Eberlund skrev:
Från gatbilar.se skrev:
Idag hände en väldigt konstig sak på Vallåkraträffen. Bland finalisterna för Sveriges häftigaste volvo stod det två stycken S40 bilar som var grymma bägge två.

När det sen var dags för prisutdelningen i X40 klassen så delades första priset ut till en Norsk fantastisk bil. Andra och tredje pris gick till två Svenska bilar. Dock ingen av dessa som var finalisterna till Sveriges häftigaste volvo.

Borde inte dessa två bilar som var utvalda till finalister för Sveriges häftigaste Volvobilar varit pristagare i sin klass åtminstone eller tvärt om dessa som tog pris i klassen borde inte dessa  varit kandidater till Sveriges häftigaste volvo?

Jag önskar att någon från bilsport kan kommentera detta och ge en förklaring om vart det gick fel eller om det inte gick fel hur det gick till?

http://www.gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=8550

Per Östman skrev:
Det är 2 st. olika Jurygrupper. En har arbetat med ” Sveriges häftigaste Volvo” där
Leif Tufvesson, Bertil Wilhelmsson, Mats Thollander & Per Östman ingår plockar ut de 10 st. finalisterna. Sedan har den stora juryn och Leif & Mats tillsammans med de 10 finalisterna i  Best in show  och  Sveriges Häftigaste Volvo tillsammans med publiken röstat fram resp. vinnare.  Det som har hänt är att dessa två bilar själv valde att inte  parkera i  Klassen för Volvo S40. Därför har man missat.

Per Östman

Mattias Ericsson A.K.A Antennfixarn (en av S40 ägarna) skrev:
Har just kommit innanför dörren efter 130 mils körning t.o.r Vallåkra! Känns som jag får skriva av mig lite oxå

Jag åkte såklart oxå ner till Vallåkra för att för att ställa ut min bil och få den bedömd av seriösa domare. Men självklart oxå för att kolla på alla andra snygga byggen som visas upp på denna stora träff.

Har vart massor med strul i X40-klassen i dom senaste tre åren som jag har ställt ut iaf. Har vart en massa problem i en massa andra klasser oxå, men jag skriver inget om dom eftersom jag inte har några detaljet ang. detta...

Jag kommer ner till Vallåkraträffen på söndag morgon och kör in bilen när dom öppnar för dagen kl. 06:00. Börjar med att åka bort och tvätta vilen från all lera samt flugor m.m. som fastnade på bilen på dom dryga 60 milen ner. När jag efter mycket väntande vid tvättplatsen så är klar så kör jag bort till området där jag ska ställa ut min bil. P.g.a. att det var j.....t lerigt där alla nytvättade volvobilar skulle köra in bestämmer jag mig för att ställa mig vid flygrakan (där jag stod även förra året).

Jag försökte hålla mig runt min bil hela dagen för att kunna vara till hands när domarna skulle bedömma... Jag hörde oxå att dom ropade ut i högtalarna ett flertal gånger att man skulle ha en gul lapp i rutan så att man blev bedömd om man inte stod i rätt "fålla", detta hade jag såklart fixat. Den satt i framrutan ifylld och klar till bedömningen.

Det var domare och kollade på bilen ett par gånger under dagen, första gången fr det Östman & CO som tog ut top10 volvobilarna. Senare på dagen så kom dom tillbaka med en lapp som sa att jag var finalist i volvo top10, blev ombedd att flytta bilen på direkten. Även detta gjorde jag, precis som dom hade sagt! När bilen stod där så kom det flera sytcken domare med vita tröjor och kollade bilen, men ingen av dessa var klassdomare...

När dom började dela ut blåa lapparna till alla pristagare så blev jag lite misstänksam??? Alla dom övriga 8 bilarna som stod i finalhagen hade fått blåa papperslappar i rutan! Då kollade jag runt bland dom övriga X40-bilarna för att se vad som hade hänt? Insåg då att dom hade valt ut 3st bilar redag... Detta var ca. 45 minuter innan prisutdelningen! Då gick jag och MAC till dom ansvariga för att reda ut vad som hade hänt? Tror vi blev runtskickade till 7-8 olika personer innan vi fick prata med nån som visste nånting överhuvudtaget? Fick då till svars från en person som satt i jurytälter att detta självlart var fel och han skulle reda ut detta. Sedan hände ingenting alls!!! Jag vet att våra två S40-bilar inte blev bedömda, men jag tror att även en tysk S40 som stod inte alls långt ifrån oss som har en grym bil inte heller blev bedömd?

Sedan höll dom prisutdelning i vanlig ordning...

När dom kom till Sveriges Häftigaste Volvo så presenterade dom 3st finalister. Jag stod vid min bil och lyssnade med ett halvt öra... Dom kallade fran en Volvo S40 med reg. nr. SJx xxx hörde inte riktigt vad dom sa, men det var ju inte min bil iaf? En stund senare kom det fram en tjej från crew som sa att jag skulle upp till rampen för att få pris? Jag sa att det måste vara fel, ingen har ju bedömt min bil! Ytterligare en stund senare kom det fram en person med ett kuvert och sa att jag hade vunnit 3:e pris i Sveriges Häftigaste Volvo  Jag höll på att lufta koppling och bromsar så jag kunde köra där ifrån så jag brydde mig inte så mycket i det...

När jag lite senare hade fått ordning på bilen så kom Per Östman fram till mig och såg väldigt glad ut! Ham frågade om jag var glad, jag hade ju fått ett pris nu iaf. *lol* Känndes nästan som jag fick 3:e priset som ett tröstpris för att det hade blivit lite fel i maskineriet?? Kanske, kanske inte vad vet jag?

Jag känner mig som vinnare i X40-klassen eftersom jag vann 3:e snyggaste volvo, kan man få bättre betyg? Är ju som sagt ganska många snygga volvobilar på Vallåkra. Även om det finns på tok för många skrotbilar oxå... Jag missunnar absolut inte dom X40-bilar som fick priser, tvärtom det är skitskoj för dom! Men hur kul är det att ha vunnit pris i en klass där det fanns bilar som egentligen borde ha vunnit?  Detta måste ju bli rätt från början, man kan ju inte bara frånta en fill som har fått en blå lapp sitt pris? Då lär den personen bli ganska förbannad?

Svar till Per Östman!

Att vi stod på fel ställe är rent skitsnack, det är bara en dum bortförklaring från din sida! Var många bilar som fick priser i år som stod på helt andra ställen på området men som domarna måste ha hittat iaf.?

För att ta ett par exempel...

För två år sedan när jag ställde ut, då stod jag i X40-hagen. Men jag och ett par kompisar till höll koll på området HELA dagen, men inga domare syndes till alls...? Hur kom sig detta? Joo, dom hade redan hittat 3st bilar på helt andra ställen på områden som skulle vinna! Den bil som fick 3:e pris det året var dessutom ingen X40-bil utan en C30 som inte hade någon egen klass att tävla i?

Förra året vann jag 3:e pris i X40-klassen, då stod jag på i princip samma ställe som jag stod på i år. Då såg jag inte heller till några domare alls... Men dom kom med en lapp där det stod att jag vunnit pris på eftermiddagen... Lite skummt?

Detta tycker jag tyder på en sak? Ruskigt dålig organisation...!

Så jag begriper inte hur Per Östman kan påstå att vi stod på fel ställe?

Jag tycker som flera andra här att herr Östman kan ta och fixa ett konto här på Gatbilar.se så han kan kommentera detta själv, det måste vara lättare än att behöva gå genom Padde?

Hoppas ni orkade läsa allt detta, och att ni förstår varför jag/vi är sura på organisationen Vallåkra? Ber om ursäkt om det finns stavfel m.m. här, börjar bli lite seg nu efter en riktigt lång dag...

MVH Mattias Ericsson (Antennfixarn)

PS. Jag hoppas att det är meningen att man ska känna sig välkommen som utställare till en sån här träff? Jag vill inte lägga ut över 3000:- i bensinpengar & boendekostnad samt 2 dagars semester för att åka på en träff där arrangörerna kan göra precis hur dom vill och inte lyssna ett dugg på utställarna... DS.

Henrik Eberlund

342 Inlägg
17 augusti 2009
jakob_enkvist skrev:
740_mannen skrev:

Sådana volvofantast idioter som du är pinsamma! Håll dig ifrån träffen i fortsättning, så finns där en idiot mindre!!

Skärp dej.. /mod

Elektriker
1 138 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
Onee skrev:
jakob_enkvist skrev:
740_mannen skrev:

haha Vallåkra var en enbart volvo träff förr så ta din pizzaräcer å åk å ställ ut utanför en pizzeria i varberg

suck.. Vallåkra var en enbart volvo träff förr den har man ju aldrig hört förrut.. bara för de har varit en volvoträff får rostiga volvos komma in?
( var rätt många andra märken som heller inte borde stått där )
Som många sagt fyfan va rörigt de var..jag ställde ut i en klubb.. juryn såg jag aldrig skymten av..
sen sakna jag en lapp att skriva vad som faktiskt e gjort med bilen. man skulle ju bara fylla i vad det är för bil..
tacka vet jag bjuvsburnouten.. massa trevligt folk och dom som håller i det satsar verkligen på att det ska bli bättre o bättre med åren.
känns som vallåkraträffen bara vill mjölka pengar från sponsorer och inträde..

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

Thorssa
17 augusti 2009
Tokken skrev:
evilmaster skrev:
Om jag får komma med mina fem ören till diskussionen så borde de som har sponsorer och babyhud på händerna få en egen klass att tävla i. Allt går att köpa för pengar, även en färdigstylad bil.

Jag har inte världens snyggaste eller bästa styling, men jag har fanimej gjort allt själv och svettats många timmar i garaget.

Att få komma in på träffen gratis var mitt lilla pris som jag vann i år. Det är jag helnöjd med. Dock så kan jag även hålla med om att vissa borde skämmas som kör in med originalrost.

Jag må vara sponsrad med saker.. Men jag har lagt över 1200 timmar och lagt 150.000 av mina egna
pengar på bilen.

Sponsorhjälp bygger inga bilar, kom inte å tro att det är med sponsorhjälp du vinner utställningar!

Det är verkligen här det missförstås DELUX det där med sponsorer..
Jag har under de 20 år jag byggt bilar och bilstereo lagt ner säkert upp mot 1,5 miljoner kronor
av mina egna pengar..
Ska vi då missunnas att få lite cred för de byggen vi gör? Vi lägger garanterat ner lika mycket tid på
bilarna som vem som helst.

Nej nu blir jag lite besviken och börjar å fundera på att lägga av.

Nu hann jag tyvärr bara gå en snabb runda på utställningen eftersom jag hjälpte grabbarna från vparts.se i deras tält men av det jag såg var din bil den grymmaste på hela stället! Det var så jäkla skönt att se ett bygge med ett riktigt genomtänkt koncept, inte speciellt ofta man ser det!

72 Inlägg
17 augusti 2009
att klaga på de som har fått sponsring är fegt för att få det har man lagt ut en hel del pengar och mycket tid innan de ens tittar på bilen. tyckte det var trevlig att komma ditt i år då bil fan rasade föra året på vägen ditt. visst det var kanske lite mycket "skit bilar av alla slag" och lite lite stånd att titta i men vädret var som sagt fint.

Dags att bygga värre..... kommer snart till mitt garage
DigitalCompaniet i sammarbete med http://ullareddigital.jetshop.se

Sök