Fungerande bränslemätare & hastighetsmätare Bättre lösning på innertaket Bättre konstruktion på S-slangarna
dock inte så realistiskt men ändå, det hade varit kul att reta gallfeber på alla 2/7/9-serie hatare
Geely kommer säkert massproducera delar till 740 och andra bilar som är billigare och bättre teknik och kvalité.
OT: vadå 2/7/9-serie hatare? Finns det sånna?
Jepp, Karl-Bertil till exempel
Är man en dryg jävel samtidigt som man påstår att man är i sina bästa år när man egentligen är en gammal gubbe så är det någonting som inte klickar i ordentligt
personligen så gillar jag inte volvo , men att sälja till kina låter faktiskt som en dålig idé då dom inte vet vad kvalité är .
kina satsar bara på kvantité istället för kvalité. jag tror att volvo kommer få ett dåligt rykte om detta händer, då det är synd för dom kan verkligen bygga bilar, motorerna är sjukt hållbara , dock tycker jag att dom är jäävligt fula bara
Säger han som åker golf.. vilket är så oerhört KÄNT för att vara TYSK KVALITÈ i sitt ässe.. höm..
Sverige, suck. Säljer iväg våra industrier så vi står här med större och större arbetslöshet. Börjar ju undra vart skattepengarna tar vägen när vi bara fortsätter att lägga ner och skär ner på allt som går. Skatten ökar och det man får tillbaka bara minskar.
Just Geely kopierar väl det mesta. Mest Europeiska bilar..
OM köpet blir av till 100, och inte som SAABs affär (saabs affär känns som en barnlek nu) så är det pengarna Ford vill åt och inget annat.. Fords vd borde väl veta bättre än oss här på gorr att Geely inte är ett företag som borde handskas med Volvo?? Kopiera tror jag säkert som gör där nere.. men få tillgång till SJÄLVASTE märket fullt ut.. vafan??
Sverige, suck. Säljer iväg våra industrier så vi står här med större och större arbetslöshet. Börjar ju undra vart skattepengarna tar vägen när vi bara fortsätter att lägga ner och skär ner på allt som går. Skatten ökar och det man får tillbaka bara minskar.
Inte för att vara besserwisser men Volvo är privatägt.. Alltså kan man knappast lasta regering och riksdag för att företag säljs till andra länders företag.. Ev. pga den höga skatten men förutom det så nej. Ontopic så känns det ju inte så kul om volvo säljs, dels för de svenska jobben sen tänker man ju på rostskydd, kvalitet m.m.
Sverige, suck. Säljer iväg våra industrier så vi står här med större och större arbetslöshet. Börjar ju undra vart skattepengarna tar vägen när vi bara fortsätter att lägga ner och skär ner på allt som går. Skatten ökar och det man får tillbaka bara minskar.
Inte för att vara besserwisser men Volvo är privatägt.. Alltså kan man knappast lasta regering och riksdag för att företag säljs till andra länders företag.. Ev. pga den höga skatten men förutom det så nej. Ontopic så känns det ju inte så kul om volvo säljs, dels för de svenska jobben sen tänker man ju på rostskydd, kvalitet m.m.
Vi har kassa vilkor för att industrier ska kunna frodas. Så jo, lasta regeringen kan man göra.
Sverige, suck. Säljer iväg våra industrier så vi står här med större och större arbetslöshet. Börjar ju undra vart skattepengarna tar vägen när vi bara fortsätter att lägga ner och skär ner på allt som går. Skatten ökar och det man får tillbaka bara minskar.
Inte för att vara besserwisser men Volvo är privatägt.. Alltså kan man knappast lasta regering och riksdag för att företag säljs till andra länders företag.. Ev. pga den höga skatten men förutom det så nej. Ontopic så känns det ju inte så kul om volvo säljs, dels för de svenska jobben sen tänker man ju på rostskydd, kvalitet m.m.
Vi har kassa vilkor för att industrier ska kunna frodas. Så jo, lasta regeringen kan man göra.
Ja jo, skatter, avgifter och annat kan man lasta regeringen för. Vad jag menade var att det är ju inte staten som säljer företagen, men du menar antagligen att staten "tvingar" bort företag från Sverige? Kan delvis hålla med men i det stora hela tänker väldigt många företag idag enbart på den kortsiktiga ekonomiska vinsten. Precis som mitt jobb. De flyttade huvudkontoret till london för större lönsamhet på kort sikt, då höll det på att gå illa i Sverige så de var tvugna att flytta tillbaka. Så ok, dåliga villkor kan jag köpa. Men det är företagens egna ansvar för de anställda att se till att det fungerar.
Ja jo, skatter, avgifter och annat kan man lasta regeringen för. Vad jag menade var att det är ju inte staten som säljer företagen, men du menar antagligen att staten "tvingar" bort företag från Sverige? Kan delvis hålla med men i det stora hela tänker väldigt många företag idag enbart på den kortsiktiga ekonomiska vinsten. Precis som mitt jobb. De flyttade huvudkontoret till london för större lönsamhet på kort sikt, då höll det på att gå illa i Sverige så de var tvugna att flytta tillbaka. Så ok, dåliga villkor kan jag köpa. Men det är företagens egna ansvar för de anställda att se till att det fungerar.
Sverige, suck. Säljer iväg våra industrier så vi står här med större och större arbetslöshet. Börjar ju undra vart skattepengarna tar vägen när vi bara fortsätter att lägga ner och skär ner på allt som går. Skatten ökar och det man får tillbaka bara minskar.
Nja skatten har ju sänkts den senaste mandatperioden iaf...
Zhejiang Geely Holding Group Geely-gruppen har sitt huvudkontor i Hangzhou, nära Shanghai. Ett viktigt bolag i gruppen, Geely Holdings Automobile, är börsnoterat i Hongkong. Geely är en av Kinas tio största bilindustrier. Gruppen har sex fabriker som bygger bilar, motorer och växellådor. Man tillverkar cirka 300.000 fordon per år. Geely beskrivs ibland som Kinas största privatägda bilföretag, men finansiering sker via kinesiska statliga banker.
Edit: Så även om det är privatägt (till skillnad mot BAIC) så är staten med och lirar på ett hörn.
Inom kort kommer Ford att bekräfta att de väsentliga kommersiella delarna kring en försäljning av Volvo Personvagnar nu är överenskomna mellan Ford och Geely.
Detta betyder inte att Geely idag är den nya ägaren av Volvo Personvagnar. Men det markerar att även om en del arbete återstår att slutföra innan affären är undertecknad inklusive slutgiltig dokumentation, finansiering och regeringsgodkännande såförväntar sig Ford och Geely att ett slutgiltigt försäljningsavtal kommer att undertecknas under första kvartalet 2010.
Ett avslut beräknas troligen komma under andra kvartalet, under förutsättnig att affären blir godkänd av berörda instanser.
Min ambition har hela tiden varit att jag skulle vara den första att informera om denna viktiga utveckling i processen, men jag är medveten om att många av er redan har gått på julledighet. Det känns naturligtvis inte bra att ni ska behöva ta del av dessa nyheter från andra källor än från mig, men detta nästa steg i försäljningsprocessen blev klart i natt och jag vill försöka informera er så gott jag kan.
Jag tror att vi alla kan återvända till arbetet nästa år med den positiva känslan att vi är på rätt väg för att återigen uppnå en hållbar lönsamhet och att vi har en positiv framtid att se fram emot.
Jag önskar dig och din familj en fridfull och gid jul och ett gott nytt år.
Det är faktiskt så att man hoppas att någon fortfarande hinner sno Volvo framför näsan på Geely, tror inte att det kommer gynna Volvo att bli kinesiskt...
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.