3977
Sök

Akta er för denna fullt oseriösa firma

181 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Hej, nu är det så att jag beställde ett par fälgar från www.bythjul.com och dom lovade leverans på fälgarna på 3-4 dagar, Fälgarna beställdes den 26 Juli.

Fälgarna kom först efter 11 arbetsdagar (Vilket man kan acceptera ändå). Jag åker på DHL och hämtar ut mina fälgar och känner mig riktigt glad och sugen på montera fälgarna..
När jag kommer hem och sliter bort all plast från fälgarna och öppnar kartongen som hjulbultarna är i blir jag lite fundersam, skallen på bultarna är på tok förstora för att gå igenom fälgarna så jag testar. Mycke riktigt jag fick fel bultar så jag tar kontakt med Bythjul nu för första gången och förklarar vad som har hänt, Ingen större fara tycker då jag för det är ju mänskligt att göra ett fel och dom skickar nya bultar dagen efter..

Det gick ett par dagar och jag åker och hämtar ut mina nya bultar och upptäcker att jag har fått ett par precis likadana bultar som jag fick första gången och jag börjar bli riktigt arg och ringer dom igen och förklarar klart och tydligt utan att brusa upp mig det minsta hur bultarna ska se ut jag behöver, hur stor skalle det ska vara på dom och att det ska vara insekts eller torsk bultar.. Dagen efter skickar dom mig nya bultar eftersom dom sa att det var ju självklart att det skulle vara rätt denna gång..

Nya bultar är på väg och jag åker och hämtar ut dom några dagar senare och tror ni inte att det är precis likadana bultar dom skickar igen? Jajamensan jag har fått precis likadana bultar för tredie gången och jag känner riktigt hur jag kokar, jag ringer bythjul och förklarar att jag har fått fel bultar för trediegången och jag får prata med en bultexpert på deras företag som säger att han ska skicka rätt saker denna gång, vilket jag också hoppades på. Dom berättar åt mig att jag kan köpa bultar själv här i Luleå och skicka räkningen till dom så jag åker till diverse olika ställen och kollar efter hjulbultar som kan passa men tyvärr så finns det inte hemma här i Luleå och det var endast beställnings varor och då tänker jag :
Jag får väl ändå ge dom en sista chans, nu ska dom inte kunna misslyckas..

Ringer till dom och förklarar läget att jag börjar bli riktigt leds på all väntan och får prata med bult experten på deras företag en gång till och förklarar nogrant vad jag ska ha för bultar och han säger medans jag är i telefonen med honom att han har rätt bultar nu, han prövar dom i ett par precis likadana fälgar som jag har beställt och han skickar dom dagen efter.

Jag åker till DHL och hämtar ut mitt paket och vad ser man då?
-Jo Bythjul's såkallade "Bult expert" Har skickat mig 20stycken muttrar och jag blir som fundersam och ringer dom och frågar exakt vilka Mercor som muttrar och inte bultar och kräver att jag ska få prata med deras chef. Chefen går det tyvärr inte att få tag på för tillfället och han skulle ringa upp mig så fort som möjligt (samma dag givetvis), Timmarna rusade iväg och ingen ringde upp mig, Jag försöker ta kontakt med Bythjul idag (18/8) men chefen är upptagen så jag kontaktar Allmänna Reklamationsnämden och får veta att dom inte sysslar med enskilda fall och tar då och ringer vanliga Konsumentverket som direkt börjar kolla igenom mitt fall av informationen han har fått av mig och säger klart och tydligt att jag kan rätt att skicka tillbaka fälgarna samt få en viss ersättning för att jag har behöft vänta och stå ut med det här företaget som gjort alla sina "skämt" till försök att skicka mig rätt saker så jag tar och ringer upp bythjul och försöker få tag på deras chef men han verkar fortfarande inte vara tillänglig och jag blir bara mer och mer rasande..

Finns det någon annan som har liknanade erfarenheter av www.bythjul.com ?

Mitt tips till er alla som har funderat på beställa från detta företag, Strunta i det för sån här dålig service och dåligt bemötande mot kunder har jag aldrig i hela mitt liv varit med om, Jag tycker att det är skandal..

"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886

Defloratör.
641 Inlägg
18 augusti 2009
Markus fick ju vänta typ 3 veckor på sina fälgar innan dom kom. riktigt uselt.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

pnorberg
18 augusti 2009
Det där lät inte alls kul. Skulle nog ha kokat rejält om jag var i din sits för det där var allt annat än professionellt...
Ska du skicka tillbaka allt?

181 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
nitrox skrev:
Markus fick ju vänta typ 3 veckor på sina fälgar innan dom kom. riktigt uselt.

Riktigt dåligt bemötande av kunder på den här sidan alltså..
Enligt hemsidan att dömma verkar sidan vara en väldigt seriös företag som lovar leverans på 3-4 dagar men verkar ha betydligt svårare för dom att hålla sina löften och när det blir problem gömmer dom sig.. Ne det var då sista gången jag beställde någonting från deras hemsida..

pnorberg skrev:
Det där lät inte alls kul. Skulle nog ha kokat rejält om jag var i din sits för det där var allt annat än professionellt...
Ska du skicka tillbaka allt?

Jo jag känner just nu hur mitt sista goda humör för deras förtroende har spruckit, Jo bara jag får tag på deras chef som lovat att ringa upp mig idag svarar..

Annars blir det en nödlösning och tar kontakt med Konsumentverket och kollar med dom om det finns något annat sätt jag kan göra så jag slipper hamna hos Kronofogen smile
Senast redigerat av Perrrra_ (18 augusti 2009)

LillNaisarn
18 augusti 2009
Det ger ju allt annat än ett Seriöst intryck då man måste ringa på och hålla på "jaga  chefen" och han kan inte ta ansvar för att dom har skickat fel flera gånger.

Det är bra att upplysa folk om hur dom behandlar sina kunder så flera slipper ev ha samma missöde som du haft.

181 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
Det ger ju allt annat än ett Seriöst intryck då man måste ringa på och hålla på "jaga  chefen" och han kan inte ta ansvar för att dom har skickat fel flera gånger.

Det är bra att upplysa folk om hur dom behandlar sina kunder så flera slipper ev ha samma missöde som du haft.

Nu är konsumentverket kontaktate en gång till och dom sa till mig att jag skulle maila bythjul och kräva hävning av mitt köp.. Så det är nu gjort och får jag inte svar innan 15.00 så ringer jag bythjul och och berättar som det är att mina fälgar åker tillbaka till dom direkt smile

4 005 Inlägg
18 augusti 2009
Det är rätt komiskt hur de kan skicka fel muttrar till dig TRE GÅNGER. smile
Förstår att det är tråkigt för dig men det finns säkerligen en bra förklaring till det.
Kanske är det så att fälgen är inregistrerad på fel bult i deras system och det blir fel. Givetvis finns det förklaringar till saker.

Att gå ut och skriva skit om ett företag INNAN ärendet är avgjort tycker jag väl är sådär....?

Jag har själv kunder som har långa väntetider, men allt har sina förklaringar och givetvis får de kompensation för detta efteråt, goodwill är EXTREMT viktigt, och jag antar att bythjul.com inser detta också men inte har insett problemet detta orsakas för dig?

181 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
Det är rätt komiskt hur de kan skicka fel muttrar till dig TRE GÅNGER. smile
Förstår att det är tråkigt för dig men det finns säkerligen en bra förklaring till det.
Kanske är det så att fälgen är inregistrerad på fel bult i deras system och det blir fel. Givetvis finns det förklaringar till saker.

Att gå ut och skriva skit om ett företag INNAN ärendet är avgjort tycker jag väl är sådär....?

Jag har själv kunder som har långa väntetider, men allt har sina förklaringar och givetvis får de kompensation för detta efteråt, goodwill är EXTREMT viktigt, och jag antar att bythjul.com inser detta också men inte har insett problemet detta orsakas för dig?

Jo men problemet har jag förklarat för dom till punkt och prickar, jag har pratat med deras bultexpert och sagt åt han två gånger precis hur långa bultarna ska vara, precis vilken sorts bultar det ska vara..

Deras förklaring till att det blev fel var att dom kollade på en order jag gjorde för drygt ett år sen på ett par Ace Hero fälgar vilket jag tycker är väldigt klantigt och sättet dom ville ge mig kompensation på var rent utsagt skrattretande, dom sa att jag kunde få 10% billigare på nästa beställning vilket jag tycker är löjligt när dom påstår att man ska ha grejerna på 3-4 dagar och jag har snart väntat en månad utan resultat, mitt förtroende på på deras verksamhet är i botten.. Dom skulle eventuellt fått tillbaka det om dom möjligvis försökte med en komensation på cirka 30% billigare för min väntan eller en uppsättning med däck extra åt mig men det sa dom var skamligt..

Saken är ju klar egentligen, det är ju bara dom som vägrar svara i telefonen.. för jag har varit i kontakt med ARN och Konsumentverket och har rätten på min sida att få skicka tillbaka fälgarna och häva köpet men eftersom dom vägrar svara och ignorerar mig så finns det inte mycke annat man kan göra än att kasta skit på deras företag som är så fullt oseriösa, ska man driva en verksamhet som dom och påstå sig vara "största i norden på däck och fälgar" ska mna väl ändå kunna rätta till felen istället för att bara gömma sig för kunderna?

Evolution garage
275 Inlägg
18 augusti 2009
hehe helt sjukt. Verkar som om dom bara har en slags bult i lager eller va då!?!?
Så tröttsamt!

Lupo 1.4 Turbo -99
-liten men tuff-

181 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
MissMums skrev:
hehe helt sjukt. Verkar som om dom bara har en slags bult i lager eller va då!?!?
Så tröttsamt!

Man blir ju som fundersam om det är så det hela ligger till men när man beställer fälgar och däck för drygt 12000:- så förväntar man sig leveranser i tid samt rätt varor

4 005 Inlägg
18 augusti 2009
Perrrra_ skrev:
Jo men problemet har jag förklarat för dom till punkt och prickar, jag har pratat med deras bultexpert och sagt åt han två gånger precis hur långa bultarna ska vara, precis vilken sorts bultar det ska vara..

Deras förklaring till att det blev fel var att dom kollade på en order jag gjorde för drygt ett år sen på ett par Ace Hero fälgar vilket jag tycker är väldigt klantigt och sättet dom ville ge mig kompensation på var rent utsagt skrattretande, dom sa att jag kunde få 10% billigare på nästa beställning vilket jag tycker är löjligt när dom påstår att man ska ha grejerna på 3-4 dagar och jag har snart väntat en månad utan resultat, mitt förtroende på på deras verksamhet är i botten.. Dom skulle eventuellt fått tillbaka det om dom möjligvis försökte med en komensation på cirka 30% billigare för min väntan eller en uppsättning med däck extra åt mig men det sa dom var skamligt..

Saken är ju klar egentligen, det är ju bara dom som vägrar svara i telefonen.. för jag har varit i kontakt med ARN och Konsumentverket och har rätten på min sida att få skicka tillbaka fälgarna och häva köpet men eftersom dom vägrar svara och ignorerar mig så finns det inte mycke annat man kan göra än att kasta skit på deras företag som är så fullt oseriösa, ska man driva en verksamhet som dom och påstå sig vara "största i norden på däck och fälgar" ska mna väl ändå kunna rätta till felen istället för att bara gömma sig för kunderna?

Jag tror knappast att dem vägrar att svara i telefonen, snarare att dem har mycket att göra och inte har tid att svara, de har säkert också så pass mycket att göra så att det har blivit fel tre gånger för dig.
Hade varit mitt företag så hade jag dock direkt bjudit på bultarna.

Förmodligen så kan man väl anta att det är dags att de utökar sin kundservice med en eller flera personer och ser över sina rutiner mer.

181 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
Perrrra_ skrev:

Jag tror knappast att dem vägrar att svara i telefonen, snarare att dem har mycket att göra och inte har tid att svara, de har säkert också så pass mycket att göra så att det har blivit fel tre gånger för dig.
Hade varit mitt företag så hade jag dock direkt bjudit på bultarna.

Förmodligen så kan man väl anta att det är dags att de utökar sin kundservice med en eller flera personer och ser över sina rutiner mer.

Problemet ligger ju inte med det att det är just idag chefen vägrat svara, han skulle ringt upp mig redan efter andra leveransen som blev fel och dom har gjort felet nu fyra gånger och han har fortfarande inte ringt upp så det verkar ju inte finnas någon annan logisk lösning än att han vägrar ta mitt samtal?

461 Inlägg
18 augusti 2009
Fruktansvärt dåligt... Inkompetens... Tyvärr inte så ovanligt.

BMW - Better Make Way

231 Inlägg
18 augusti 2009
Nu kanske folk kan inse att det kan vara värt att gå till den lokala däckhandlaren o beställa sina grejor istället så slipper man sitta med pungen i brevlådan om nått krånglar med internetföretagen.

181 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
von_blad skrev:
Fruktansvärt dåligt... Inkompetens... Tyvärr inte så ovanligt.

Väldigt dålig kundservice på det där företaget, finns inte så mycke annat att säga.
Det var då klart den sista gången jag beställde någonting av dom, det ska inte ta nästan fyra veckor för att skicka rätt fälgar och bultar när dom lovar leverans på 3-4 dagar

Administratör
11 960 Inlägg
18 augusti 2009
Smutskastning och dylikt av företag är inte tillåtet i detta forum. Vänd dig till konsumentverket ifall du känner dig felaktigt behandlad.

Tråd låst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök