Hej, nu är det så att jag beställde ett par fälgar från www.bythjul.com och dom lovade leverans på fälgarna på 3-4 dagar, Fälgarna beställdes den 26 Juli.
Fälgarna kom först efter 11 arbetsdagar (Vilket man kan acceptera ändå). Jag åker på DHL och hämtar ut mina fälgar och känner mig riktigt glad och sugen på montera fälgarna..
När jag kommer hem och sliter bort all plast från fälgarna och öppnar kartongen som hjulbultarna är i blir jag lite fundersam, skallen på bultarna är på tok förstora för att gå igenom fälgarna så jag testar. Mycke riktigt jag fick fel bultar så jag tar kontakt med Bythjul nu för första gången och förklarar vad som har hänt, Ingen större fara tycker då jag för det är ju mänskligt att göra ett fel och dom skickar nya bultar dagen efter..
Det gick ett par dagar och jag åker och hämtar ut mina nya bultar och upptäcker att jag har fått ett par precis likadana bultar som jag fick första gången och jag börjar bli riktigt arg och ringer dom igen och förklarar klart och tydligt utan att brusa upp mig det minsta hur bultarna ska se ut jag behöver, hur stor skalle det ska vara på dom och att det ska vara insekts eller torsk bultar.. Dagen efter skickar dom mig nya bultar eftersom dom sa att det var ju självklart att det skulle vara rätt denna gång..
Nya bultar är på väg och jag åker och hämtar ut dom några dagar senare och tror ni inte att det är precis likadana bultar dom skickar igen? Jajamensan jag har fått precis likadana bultar för tredie gången och jag känner riktigt hur jag kokar, jag ringer bythjul och förklarar att jag har fått fel bultar för trediegången och jag får prata med en bultexpert på deras företag som säger att han ska skicka rätt saker denna gång, vilket jag också hoppades på. Dom berättar åt mig att jag kan köpa bultar själv här i Luleå och skicka räkningen till dom så jag åker till diverse olika ställen och kollar efter hjulbultar som kan passa men tyvärr så finns det inte hemma här i Luleå och det var endast beställnings varor och då tänker jag :
Jag får väl ändå ge dom en sista chans, nu ska dom inte kunna misslyckas..
Ringer till dom och förklarar läget att jag börjar bli riktigt leds på all väntan och får prata med bult experten på deras företag en gång till och förklarar nogrant vad jag ska ha för bultar och han säger medans jag är i telefonen med honom att han har rätt bultar nu, han prövar dom i ett par precis likadana fälgar som jag har beställt och han skickar dom dagen efter.
Jag åker till DHL och hämtar ut mitt paket och vad ser man då?
-Jo Bythjul's såkallade "Bult expert" Har skickat mig 20stycken muttrar och jag blir som fundersam och ringer dom och frågar exakt vilka Mercor som muttrar och inte bultar och kräver att jag ska få prata med deras chef. Chefen går det tyvärr inte att få tag på för tillfället och han skulle ringa upp mig så fort som möjligt (samma dag givetvis), Timmarna rusade iväg och ingen ringde upp mig, Jag försöker ta kontakt med Bythjul idag (18/8) men chefen är upptagen så jag kontaktar Allmänna Reklamationsnämden och får veta att dom inte sysslar med enskilda fall och tar då och ringer vanliga Konsumentverket som direkt börjar kolla igenom mitt fall av informationen han har fått av mig och säger klart och tydligt att jag kan rätt att skicka tillbaka fälgarna samt få en viss ersättning för att jag har behöft vänta och stå ut med det här företaget som gjort alla sina "skämt" till försök att skicka mig rätt saker så jag tar och ringer upp bythjul och försöker få tag på deras chef men han verkar fortfarande inte vara tillänglig och jag blir bara mer och mer rasande..
Finns det någon annan som har liknanade erfarenheter av www.bythjul.com ?
Mitt tips till er alla som har funderat på beställa från detta företag, Strunta i det för sån här dålig service och dåligt bemötande mot kunder har jag aldrig i hela mitt liv varit med om, Jag tycker att det är skandal..
Fälgarna kom först efter 11 arbetsdagar (Vilket man kan acceptera ändå). Jag åker på DHL och hämtar ut mina fälgar och känner mig riktigt glad och sugen på montera fälgarna..
När jag kommer hem och sliter bort all plast från fälgarna och öppnar kartongen som hjulbultarna är i blir jag lite fundersam, skallen på bultarna är på tok förstora för att gå igenom fälgarna så jag testar. Mycke riktigt jag fick fel bultar så jag tar kontakt med Bythjul nu för första gången och förklarar vad som har hänt, Ingen större fara tycker då jag för det är ju mänskligt att göra ett fel och dom skickar nya bultar dagen efter..
Det gick ett par dagar och jag åker och hämtar ut mina nya bultar och upptäcker att jag har fått ett par precis likadana bultar som jag fick första gången och jag börjar bli riktigt arg och ringer dom igen och förklarar klart och tydligt utan att brusa upp mig det minsta hur bultarna ska se ut jag behöver, hur stor skalle det ska vara på dom och att det ska vara insekts eller torsk bultar.. Dagen efter skickar dom mig nya bultar eftersom dom sa att det var ju självklart att det skulle vara rätt denna gång..
Nya bultar är på väg och jag åker och hämtar ut dom några dagar senare och tror ni inte att det är precis likadana bultar dom skickar igen? Jajamensan jag har fått precis likadana bultar för tredie gången och jag känner riktigt hur jag kokar, jag ringer bythjul och förklarar att jag har fått fel bultar för trediegången och jag får prata med en bultexpert på deras företag som säger att han ska skicka rätt saker denna gång, vilket jag också hoppades på. Dom berättar åt mig att jag kan köpa bultar själv här i Luleå och skicka räkningen till dom så jag åker till diverse olika ställen och kollar efter hjulbultar som kan passa men tyvärr så finns det inte hemma här i Luleå och det var endast beställnings varor och då tänker jag :
Jag får väl ändå ge dom en sista chans, nu ska dom inte kunna misslyckas..
Ringer till dom och förklarar läget att jag börjar bli riktigt leds på all väntan och får prata med bult experten på deras företag en gång till och förklarar nogrant vad jag ska ha för bultar och han säger medans jag är i telefonen med honom att han har rätt bultar nu, han prövar dom i ett par precis likadana fälgar som jag har beställt och han skickar dom dagen efter.
Jag åker till DHL och hämtar ut mitt paket och vad ser man då?
-Jo Bythjul's såkallade "Bult expert" Har skickat mig 20stycken muttrar och jag blir som fundersam och ringer dom och frågar exakt vilka Mercor som muttrar och inte bultar och kräver att jag ska få prata med deras chef. Chefen går det tyvärr inte att få tag på för tillfället och han skulle ringa upp mig så fort som möjligt (samma dag givetvis), Timmarna rusade iväg och ingen ringde upp mig, Jag försöker ta kontakt med Bythjul idag (18/8) men chefen är upptagen så jag kontaktar Allmänna Reklamationsnämden och får veta att dom inte sysslar med enskilda fall och tar då och ringer vanliga Konsumentverket som direkt börjar kolla igenom mitt fall av informationen han har fått av mig och säger klart och tydligt att jag kan rätt att skicka tillbaka fälgarna samt få en viss ersättning för att jag har behöft vänta och stå ut med det här företaget som gjort alla sina "skämt" till försök att skicka mig rätt saker så jag tar och ringer upp bythjul och försöker få tag på deras chef men han verkar fortfarande inte vara tillänglig och jag blir bara mer och mer rasande..
Finns det någon annan som har liknanade erfarenheter av www.bythjul.com ?
Mitt tips till er alla som har funderat på beställa från detta företag, Strunta i det för sån här dålig service och dåligt bemötande mot kunder har jag aldrig i hela mitt liv varit med om, Jag tycker att det är skandal..
"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886
0
0
0
0